  • 11. Data: 2010-03-23 00:18:52
    Temat: Re: Strefa zamieszkania - absurd.
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    zgadzam się w 100%
    Jacek

  • 12. Data: 2010-03-23 00:30:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ho8tsn$g02$1@news.task.gda.pl...
    > zgadzam się w 100%
    > Jacek

    Netykieta się kłania.
    Już nie mówiąc o tym że zgadzasz się nie wiadomo z kim i w czym, bo na
    cytacie oszczędziłeś.

  • 13. Data: 2010-03-23 00:35:16
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > To jest typowe działanie w naszym kraju. Znaleźć znak postawiony bez
    > żadnego sensu i stanąć tam z radarem. Jeszcze się nie przyzwyczaiłeś? ;)

    W sumie powinienem. Rok temu dostałem drugi w życiu mandat za przekroczenie
    prędkości na dwupasmówce z pasem awaryjnym z Komornik do Poznania. Jadę
    sobie spokojnie lewym pasem mijając ciężarówki. A tu wyskakuje policjant z
    radarem zza zatrzymanej na pasie awaryjnym ciężarówki. Okazuje się, że jest
    ograniczenie do 60 km/h! Nawet nie miałem możlwości dojrzenia znaku, który
    stoi tylko po prawej stronie. A że spokojnie jeżdżę to skończyło się na 100
    zł. Tak wiem, był znak, moja wina. Ale ja po drodze widziałem dziesiątki
    kirowców stwarzających wielokrość poważniejsze zagrożenie!

  • 14. Data: 2010-03-23 08:04:31
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    daxus pisze:
    (...)
    > twoje myślenie to tzw. beton

    Pięknie się kolega przedstawił.

  • 15. Data: 2010-03-23 08:42:35
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Aha, rutyna każe, uhmmm. Skąd wniosek, że poza osiedlem? To strefa
    > zamieszkania i koniec.

    > Najwyraźniej wielu myślało podobnie i w końcu przyszedł czas na łapankę.
    > Był znak? Był. Nie Tobie oceniać, czy był zasadny - najwyżej możesz
    > złożyć wniosek do zarządcy drogi. Przypadkowo tam go nie postawili.
    > Zbyt wielu kierowców w Polsce ignoruje ograniczenia prędkości, które
    > jednak nie są bezzasadne.

    Jasne, to może postawmy 20 km/h wszędzie przy granicy z Polską - przecież
    cały ten kraj to jest strefa zamieszkania. A że będzie się to miało nijak do
    rzeczywistości... za to ile na mandatach będzie można zarobić.

    Co do przypadkowego stawiania znaków gdzie popadnie to może lepiej już nic
    nie mów. Od razu wymienię Ci z 5 znaków z ograniczeniem prędkości w
    Krakowie, które stoją w miejscach, gdzie najwyraźniej albo kogoś
    popieprzyło, albo ekipa remontowa zapomniała znaku zdemontować (jak jeszcze
    do niedawna na obwodnicy Krakowa stała sobie 40-ka).

    Nie wszystkie ograniczenia prędkości są bezzasadne, natomiast duża część z
    nich jest efektem pracy człowieka, który z jazdą samochodem ma tyle
    wspólnego, co krokodyl z wypasem owiec.

    Jurand.

  • 16. Data: 2010-03-23 08:44:02
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > spokojnie jeżdżę to skończyło się na 100 zł. Tak wiem, był znak, moja
    > wina. Ale ja po drodze widziałem dziesiątki kirowców stwarzających

    Jeśli ciężarówka zasłaniała znak (a ciężarówkę zatrzymał Policjant na pasie
    awaryjnym) to możesz mu powiedzieć, żeby Ci nagwizdał, bo znak był
    niewidoczny więc Ciebie nie obowiązuje.

    Jurand.

  • 17. Data: 2010-03-23 08:59:19
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Rabbit McCroolick pisze:
    (...)
    > Taaak? A ja myślę, że świadczy, że jeżdżę bezpiecznie samochodem na codzień.

    Nie, nie świadczy o tym. Świadczy jedynie o tym, że tego wypadku nie
    miałeś przez tyle lat.

    > Wniosek stąd, że bloki stoją w sporej odległości od drogi a po jednej
    > stronie rośnie las. Rozumiem, że to strefa zamieszkania ludzi, wiewiórek,
    > leśnych żuczków etc. Czyli tak jak wszędzie.

    Nie wiem co tu jest do rozumienia - znak stoi jak byk, nigdzie
    w przepisach nie ma, że nie może być w takiej odległości od zabudowań
    itd.. W wielu miejscach tak jest.

    > I co? Poprawi to samopoczucie, czy statystykę a może budżet?

    Nie mam pojęcia. Może ludzie tam mieszkający chcą mieć spokój?
    Przypomnę, że na takim terenie jest nie tylko ograniczenie do 20km/h,
    ale również piesi mają pierwszeństwo przed pojazdami, dodatkowo dzieci
    od 7 lat mogą korzystać z drogi samodzielnie. Ciężko to zrozumieć?

    > Był też gość, który jechał na wstecznym z dużą prędkością w poprzek drogi -
    > jego wyczyn musieli widzieć policjanci. Widać ja stanowiłem większe
    > zagrożenie.

    No cóż, o to możesz mieć pretensję - trzeba było ich zapytać, zgłosić
    do przełożonego zapytanie o brak reakcji na takie zachowania. To, że
    ktoś coś tam na drodze wycina nie usprawiedliwia automatycznie Twojego
    zachowania.

    > Po co? Nie jeżdżę tędy na codzień.

    Aha, nie jeździsz na co dzień, ale oceniłeś sobie, że znak jest zbędny,
    bo Tobie się tak wydaje. Najwyraźniej mieszkańcy osiedla byli innego
    zdania.

    > Tak, tak wiem w Polsce za wypadki odpowiedzialna jest jedynie nadmierna
    > prędkość i alkohol innych przyczyn oczywiście nie ma.

    Daruj sobie tę ironię, ponieważ ona niczego nie wnosi, a Ciebie nie
    usprawiedliwia.

    > Jednak to co ludzie w
    > trakcie jazdy wyczyniają w Polsce to się w wyobraźni nie mieści. Wcale przy
    > tym nie muszą przekraczać dozwolonej prędkości. Ryzyko, że podczas jazdy w
    > trasie zostaniesz ukrany za "niekonwencjonalne" zachowanie jest niemalże
    > zerowe (tych wideoradarów przecież za wiele nie ma) za to,

    Faktem jest, że nie jest z tym zbyt dobrze, niemniej sytuacja się powoli
    poprawia. Szkoda, ze tak wolno i wiele rzeczy psują idiotyczne pomysły
    (w tym polityków).

    > że zapłacisz
    > mandat za prędkość jest oczywistością, nawet jeśli starasz się jeździć
    > rozsądnie.

    No cóż, wiele osób twierdzi, ze jeździ rozsądnie, łamiąc przy tym
    przepisy. Ich wybór. Trudno tez się dziwić, że jak kogoś złapią,
    to zapłaci mandat. Ja tam nie narzekam - nikt mnie nigdy nie namierzył
    na terenie zabudowanym/stosownych obniżeniach prędkości/strefie
    zamieszkania, choć jeżdżę długo (sporo dłużej niż Ty). Nawet jak byłem
    młody i jeździłem zdrowo agresywniej niż teraz - są pewne uniwersalne
    zasady poruszania się, które jednak gwarantują spokój i bezstresową
    bezpieczną jazdę. Sprawdziło mi się w PRL, za granicami Polski oraz
    w III RP, choć policja w początkowych latach III RP była gorsza od
    milicji, a ilość chamstwa i dowolności na drogach wzrosła dość
    zasadniczo po zmianach ustrojowych. Nie znaczy to, że nigdy nie
    załapałem się na mandat.

  • 18. Data: 2010-03-23 09:07:23
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Jurand pisze:
    (...)
> [...]
    > przecież cały ten kraj to jest strefa zamieszkania. A że będzie się to
    > miało nijak do rzeczywistości... za to ile na mandatach będzie można

    Nie ma to jak absurdalna argumentacja.

> [...]
    > popieprzyło, albo ekipa remontowa zapomniała znaku zdemontować (jak
    > jeszcze do niedawna na obwodnicy Krakowa stała sobie 40-ka).

    No i co z tego? Ma to być uzasadnieniem dla ignorowania D-40?

    > Nie wszystkie ograniczenia prędkości są bezzasadne, natomiast duża część
    > z nich jest efektem pracy człowieka, który z jazdą samochodem ma tyle
    > wspólnego, co krokodyl z wypasem owiec.

    Nie wiem czy duża, niemniej faktem jest, że jest trochę koszmarków. Nie
    znaczy to jednak, że z założenia oznakowania jest złe i bezzasadne.

  • 19. Data: 2010-03-23 09:13:16
    Od: cztery <r...@d...trzy>

> [...]
    > można się obłowić na mandatach, bo przecież przekroczenie prędkości o 30

    A moglbys podac o jaka ulice chodzi ?

  • 20. Data: 2010-03-23 09:47:49
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <f...@p...com> napisał w
    wiadomości news:ho9srp$n27$1@inews.gazeta.pl...
    > Jurand pisze:
    > (...)
    >
    > Nie ma to jak absurdalna argumentacja.

    To nie jest absurdalna argumentacja.
    Absurdalne jest kretyńskie w wielu miejscach postawienie znaków ograniczenia
    prędkości, które Policja, zamiast zająć się usuwaniem takich pozostawionych
    samemu sobie ograniczeń, każe respektować - stawiając za takowymi znakami
    auto z radarem.
    No chyba nie chcesz mi wmówić, że na prostej drodze, z doskonałą
    widocznością, z niedużym natężeniem ruchu, ustawienie znaku 40 km/h z
    informacją "Uwaga wyjazd z budowy" ma jakikolwiek logiczny sens - jeżeli ta
    budowa jest 200 metrów od drogi i z pół kilometra widać, czy ktoś chce z tej
    budowy wyjechać.
    Tak samo jaki sens ma znak 40 km/h na TRZYPASMOWEJ drodze, bez jakichkolwiek
    remontów, zwężeń, itp?
    Ty, a Ty może się boisz jechać szybciej niż 50 km/h, bo Ci percepcja
    wzrokowa na to nie pozwala?

    > No i co z tego? Ma to być uzasadnieniem dla ignorowania D-40?

    Umieszczenie na drodze znaku to nie jest to samo, co podłubanie sobie
    wykałaczką w zębach. Znak ma nieść ze sobą konkretne, jasne dla wszystkich,
    informacje. Czyli - jeśli nie zwolnisz do 40 km/h, to za chwilę się okaże,
    że możesz z czymś się zderzyć, bo pojawi się na drodze znienacka. Albo
    wyrzuci Cię z zakrętu.

    > Nie wiem czy duża, niemniej faktem jest, że jest trochę koszmarków. Nie
    > znaczy to jednak, że z założenia oznakowania jest złe i bezzasadne.

    Nikt nie pisze, że założenie jest ogólnie złe i bezzasadne.
    Kolega napisał, że kasowanie kierowcy za jazdę w "strefie zamieszkania" 50
    km/h, zamiast 20 km/h, w sytuacji, gdzie w ogóle nie przypomina to strefy
    zamieszkania, to jest jakiś drogowy absurd. I ja się z tym zgadzam.

    Jurand.