  • 1. Data: 2013-01-22 14:24:22
    Temat: Re: Straz miejska pomaga odpalic auta
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 22 Jan 2013 13:22:24 +0000 osobnik zwany Michal Lukasik
    napisał:

    > Witam
    >
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/
    wiadomosci/1,114871,13274325,_To_na_pewno_za_darmo__
    _Straz_miejska_pomaga_odpalic.html

    > Ktoś powinien ich najpierw przeszkolić bo to co widać na zdjęciach to
    > IMO "masakra". Chyba nie muszę tłumaczyć o co chodzi i każdy widzi?

    ciekawe kto zapłaci za szkody? są ubezpieczeni?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 2. Data: 2013-01-22 14:26:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 22 Jan 2013 13:24:22 +0000 (UTC), masti

    > ciekawe kto zapłaci za szkody? są ubezpieczeni?

    Realnie to bezpieczniejsze niż odpalanie na pych. :P
    Czyt. nie róbcie scen, nie wszyscy się muszą znać. :>

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2013-01-22 14:39:06
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-01-22 14:26, Myjk pisze:
    > Tue, 22 Jan 2013 13:24:22 +0000 (UTC), masti

    > Realnie to bezpieczniejsze niż odpalanie na pych. :P
    > Czyt. nie róbcie scen, nie wszyscy się muszą znać. :>

    no dobra, uświadomcie mnie co w tym niebezpiecznego?

    Lukasz

  • 4. Data: 2013-01-22 14:58:31
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > no dobra, uświadomcie mnie co w tym niebezpiecznego?

    Tez nie rozumiem...
    Z ekektrycznego punktu widzenia to fakt, podlaczanie dwoch akumulatorow
    rownolegle nie jest najlepszym pomyslem, ale przy zalozeniu ze drugie
    auto (od ktorego odpalamy) ma wlaczony silnik bedzie dzialac..
    Wiec o co chodzi?

  • 5. Data: 2013-01-22 15:03:22
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > no dobra, uświadomcie mnie co w tym niebezpiecznego?

    Tez nie rozumiem...
    Z elektrycznego punktu widzenia to fakt, podlaczanie dwoch akumulatorow

  • 6. Data: 2013-01-22 15:06:51
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

> [...]
    > rownolegle nie jest najlepszym pomyslem, ale przy zalozeniu ze drugie
    > auto (od ktorego odpalamy) ma wlaczony silnik bedzie dzialac..
    To akurat nie ma znaczenia, połączenie przez masę też będzie równoległe.
    A chodzi o iskrzenie przy podłączaniu/odłączaniu.
    Zależy nam na tym by to iskrzenie było daleko od akumulatora.

    mp.

  • 7. Data: 2013-01-22 15:10:51
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-01-22 15:06, Michał Pysz pisze:
    > To akurat nie ma znaczenia, połączenie przez masę też będzie równoległe.
    > A chodzi o iskrzenie przy podłączaniu/odłączaniu.
    > Zależy nam na tym by to iskrzenie było daleko od akumulatora.

    ale dlaczego, wybuchł komuś kiedyś akumulator od takiego iskrzenia?

    Lukasz

  • 8. Data: 2013-01-22 15:26:47
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-01-22 15:10, ddddddd pisze:
    > To akurat nie ma znaczenia, połączenie przez masę też będzie równoległe.

    eeee?

    Jesli nie ma znaczenia, proponuje policzyc prady plynace miedzy
    akumulatorami...
    Zakladajac ze masz dwa takie same aku, i prad jaki mozesz z nich
    wykrzesac (rozruchowy) np 12V 54Ah prad 530A, to rezystancja wewnetrzna
    takiego aku to ok 0.018ohm..
    Teraz jeden z nich ma 12V( dobry) a drugi jest rozladowany...10V
    Przy 2V roznicy masz 111A...
    hmm...
    Jednak moim zdaniem ma to znaczenie...

    Moze sie myle..
    :)

  • 9. Data: 2013-01-22 15:30:08
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    eeee?

[...]
    Jednak moim zdaniem ma to znaczenie...szczegolnie jak nie chcesz swojego
    rozladowac:)

    Moze sie myle..

  • 10. Data: 2013-01-22 15:40:28
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-01-22 15:26, wchpikus pisze:

> [...]
    > takiego aku to ok 0.018ohm..
    > Teraz jeden z nich ma 12V( dobry) a drugi jest rozladowany...10V

    no ale doczekam się wreszcie odpowiedzi jakie znaczenie? wybuchnie?
    zepsuje się akumulator?
    Pytam bo od zawsze tak odpalam i jeszcze nic mi ani nikomu znajomemu się
    nie stało - i zwykle większe akumulatory - od 60 do 100Ah.

    Lukasz