  • 1. Data: 2010-08-07 14:34:17
    Temat: Straż Miejska nie może używać fotoradarów
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    Witam grupę,

    W ślad za moim poprzednim postem kolejna informacja dla osób złapanych
    przez fotoradar SM, które nie mają zamiaru płacić mandatu.

    Dziennik Gazeta Prawna:
    http://tinyurl.com/34wh369

    Dla leniwych:
    Prawo do używania "przyrządów kontrolno-pomiarowych" ma wyłącznie
    policja. Natomiast art. 129b ust. 3 pkt 3 ustawy - prawo o ruchu
    drogowym upoważnia strażników gminnych do używania ,,urządzeń samoczynnie
    ujawniających i rejestrujących naruszenia przepisów ruchu drogowego
    przez kierujących pojazdami".
    A to nie to samo.
    Jeżeli ustawodawca chciałby dać strażnikom prawo do używania przyrządów
    pomiarowych, to napisałby to wprost, tak jak w przypadku policji.

    Przypominam że poprzednim razem pisałem o wyroku Sądu Najwyższego, z
    którego wynika, że SM nie ma uprawnień do kierowania do Sądu wniosku o
    ukaranie właściciela auta, który odmówił wskazania komu powierzył do
    kierowania pojazd i nie przyjął zaproponowanego mandatu.

    Mariusz

  • 2. Data: 2010-08-07 17:11:03
    Temat: Re: Straż Miejska nie może używać fotoradarów
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-08-07 14:34, MariuszM wrote:

> [...]
    > Jeżeli ustawodawca chciałby dać strażnikom prawo do używania przyrządów
    > pomiarowych, to napisałby to wprost, tak jak w przypadku policji.

    Jak dla mnie, to rzezba. Czyli co, Fotoradar nie spelnia definicji
    "urzadzenia samoczynnie ujawniajacego i rejestrujacego"? Oczywiscie
    ze spelnia. Inna czy bardziej scisla definicja tego nie zmieni.

    A samo brzmienie - "samoczynnie" - mialo na intencji aby straznicy nie
    uzywali sprzetu co do ktorego pomiar wymagalby recznej i wybiorczej
    pracy i bez odpowiedniego ewidencjonowania wykroczen. A generalnie
    to chodzilo o samo usankcjonowanie dotychczasowego bubla prawnego
    ktory jednostkom SM juz wyposazonym w FR czyli urzadzenie badz co badz
    dzialajace samoczynnie, przestal uniemozliwiac ich wykorzystanie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2010-08-07 17:14:51
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-08-07 14:34, MariuszM wrote:

> [...]

    uzywali sprzetu co do ktorego pomiar wymagalby recznej i wybiorczej
    pracy i bez odpowiedniego ewidencjonowania wykroczen. A generalnie
    to chodzilo o samo skorygowanie dotychczasowego bubla prawnego
    ktory jednostkom SM juz wyposazonym w FR czyli urzadzenie badz co badz
    dzialajace samoczynnie, uniemozliwial ich wykorzystanie. Po prostu
    doklejono tak brzmiaca definicje fotoradaru czy podobnie dzialajacych
    urzadzen (np. rejestrujacych przejazd na czerwonym).

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2010-08-07 18:33:02
    Od: Olek <a...@d...pl>

    W dniu 2010-08-07 17:14, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > doklejono tak brzmiaca definicje fotoradaru czy podobnie dzialajacych
    > urzadzen (np. rejestrujacych przejazd na czerwonym).

    dokładnie tak samo to odczytuję

  • 5. Data: 2010-08-07 22:08:45
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 7-08-2010 17:14, elmer radi radisson pisze:

    > Jak dla mnie, to rzezba. Czyli co, Fotoradar nie spelnia definicji
    > "urzadzenia samoczynnie ujawniajacego i rejestrujacego"? Oczywiscie
    > ze spelnia. Inna czy bardziej scisla definicja tego nie zmieni.
    Jedno zdanie...
    Jeżeli ustawodawca chciałby dać strażnikom prawo do używania
    przyrządów/urządzeń pomiarowych, to napisałby to wprost, tak jak w
    przypadku policji.
    Napisał inaczej...
    Jedna ustawa dwa różne kategorie urządzeń - rejestrujące i pomiarowe. Po co?

    M.

  • 6. Data: 2010-08-07 22:11:34
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    MariuszM pisze:

    > Jedna ustawa dwa różne kategorie urządzeń - rejestrujące i pomiarowe. Po
    > co?

    Pomiarowe do pomiaru jakiejs wielkosci, np. predkosci - fotoradar,
    rejestrujace (a w naszych realiach rejestrujaco-pomiarowe) do
    rejestracji, np. wykroczenia (np. wyprzedzanie na podwojnej ciaglej) a
    tak jak napisalem wyzej to wlasciwie rejestrujaco-pomiarowe, aczkolwiek
    mozna sie czepac do okreslenia "rejestracja", bo ja to odczytuje jako
    zapis video.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 7. Data: 2010-08-07 23:08:21
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-08-07 22:08, MariuszM wrote:

> [...]
    > Jeżeli ustawodawca chciałby dać strażnikom prawo do używania
    > przyrządów/urządzeń pomiarowych, to napisałby to wprost, tak jak w

    Nie. Ustawodawca zawarl szersza definicje pasujaca do kazdego rodzaju
    urzadzen mogacych rejestrowac wykroczenia. A to jest nie tylko predkosc,
    wiec nie tylko pomiar. Zrobil to z pewnoscia po to, aby nie bylo
    kolejnych kontrowersji jakie urzadzenia wchodza, a jakie nie. I
    ustawowa definicja jasno pasuje takze do FR. To o czym piszesz jest
    proba zaklinania rzeczywistosci.

    Kupujesz jakies specjalne talerze do jedzenia makaronu, czy skoro juz
    jest to talerz, to zasadniczo mozna z niego jesc wszystko?

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2010-08-08 11:39:31
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 7-08-2010 23:08, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > kolejnych kontrowersji jakie urzadzenia wchodza, a jakie nie. I
    > ustawowa definicja jasno pasuje takze do FR. To o czym piszesz jest

    Moje wątpliwości narodziły się po lekturze Gazety Prawnej.
    U ustawie powinien być porządek, a przepisy dotyczące uprawnień
    konkretne i jasne. Po to m.in. w ustawie wprowadza się tzw. słowniczek
    pojęć.
    Idąc Twoim tokiem rozumowania (szersza definicja pozwalająca na szerszy
    katalog urządzeń) to SM może również w aucie założyć podsłuch albo
    wsadzić GPS-a - one też mogą rejestrować wykroczenia w ruchu drogowym,
    nieprawdaż?

    Nic to, ja czekam na wyrok sądu. Zdam relację jak się sprawa zakończy.
    Nawet jak przegram to kasa trafi do skarbu państwa, a nie budżetu gminy.
    M.

  • 9. Data: 2010-08-08 11:41:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MariuszM" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moje wątpliwości narodziły się po lekturze Gazety Prawnej.
    > U ustawie powinien być porządek, a przepisy dotyczące uprawnień konkretne
    > i jasne.

    I jest,
    Moga używać fotoradarów, nie mogą suszarek.
    Stąd różnica w definicjach.

  • 10. Data: 2010-08-08 12:08:09
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-08-08 11:39, MariuszM wrote:

> [...]
    > U ustawie powinien być porządek, a przepisy dotyczące uprawnień
    > konkretne i jasne. Po to m.in. w ustawie wprowadza się tzw. słowniczek

    Slowniczek pojec nie jest w tym przypadku do niczego potrzebny, jesli
    definicja dla kazdego poslugujacego sie rozumem jest wystarczajaco
    jasna. Moze jeszcze powinna znalezc sie tam interpretacja rzeczownikow
    oraz przymiotnikow?

> [...]
    > katalog urządzeń) to SM może również w aucie założyć podsłuch albo
    > wsadzić GPS-a - one też mogą rejestrować wykroczenia w ruchu drogowym,

    Nie no, czemu tak skromnie? Przeciez moj tok rozumowania oznacza, ze
    mozna nawet chipowac kierowcow!

    A jest tam gdzies napisane, ze SM moze ingerowac w tym celu w prywatna
    wlasnosc? Poza tym, w takim razie policja tez moze w ramach "przyrzadow
    kontrolno-pomiarowych" zakladac te Twoje GPS'y i podsluchy..

    --

    memento lorem ipsum