eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStraż Graniczna kupiła samochody elektryczne za blisko 5,5 mln złRe: Straż Graniczna kupiła samochody elektryczne za blisko 5,5 mln zł
  • Data: 2023-12-01 14:05:05
    Temat: Re: Straż Graniczna kupiła samochody elektryczne za blisko 5,5 mln zł
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 30 Nov 2023 19:33:15 +0100, Shrek wrote:

    > To ostatnie póki co to chyba nierealne - nie mamy sposobu skutecznego
    > magazynowania energii elektycznej na pół roku.

    Moze starczy 3m.
    I mamy - zwykle baterie, tylko w wielkiej ilosci :-)

    > Teoretycznie można by
    > wodę elektrolizować ale raz że to sprawność ma gównianą, dwa że w pół

    czyli cieplo produkuje ... a cieplo sie jesienia moze przydac :-)

    > roku to wodór ucieknie,

    Nie byłbym taki pewny.
    No ale mnie jeszcze synteza paliw chodzi po głowie.

    > trzy że pewnie bilans wyszedłby ujemny.

    W jakim sensie?

    > Problem z "darmową" energią jest taki że jest ona gorsza i droższa od
    > tej z węgla mimo istnienia patogórnictwa.
    >
    > Rozwiązaniem póki co jest energetyka jądrowa, jednak z jakiś powodów
    > stała się passe - pewnie dlatego że jakby oprzeć system na energetyce
    > jądrowej to całe OZE staje się jakby bez sensu - zarówno ekonomicznego
    > jak i logicznego.

    Uranu na długo nie starczy :-)

    Wiec odwrotnie - po rozbudowie OZE atomówki staną sie passe :-)

    J.