    Date: Mon, 19 Mar 2012 11:01:19 +0100
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Stop wysokim cenom paliw w Polsce - odsłona druga

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > Dziko głupia jest jednak forma tego protestu polegająca na blokowaniu dróg
    > i bezsensownym jeżdżeniu po nich.
    > Jest dwóch beneficjentów tego prostesu, koncerny paliwowe i skarb państwa,
    > oraz jedna grupa społeczna ponosząca finansowe koszty - kierowcy (zarówno
    > protestujący jak i stojący w korkach).
    >
    > Nie ma na świecie ludzi tak głupich żeby to wymyślić - to musiał wymyśleć
    > dział PR obecnego rządu w celu ośmieszenia ewentualnych przyszłych form
    > okazywania społecznego niezadowolenia z powodu cen paliw.
    > Po prostu nie wierzę że są ludzie tak głupi żeby mogli taki protest

    Czytasz regularnię tę grupę - i nadal nie wierzysz? :)

> [...]
    > paliwa.
    > Ale jednak to co widać na drogach mocno przeczy temu jakoby cena paliwa
    > miała być wysoka dla przeciętnych obywateli.
    >
    > Natomiast oczywiście rząd nie powinien zachowywać się jak jedyny sklepikarz
    > we wsi i podnosić cen produktów tylko dlatego że ludzie i tak je kupią.
    > To jest niestety strategia obecnego rządu - przekonanie że ludzie i firmy
    > obecnie żyją zbyt bogato, że mają zbyt dużo pieniędzy i że pieniądze te
    > trzeba zabierać dlatego, że premier uważa że umie wydać je mądrzej niż

    Ja myślę że jest to po prostu pójście drogą najprostszą. Lepiej byłoby
    ograniczyć armię urzędników -- ale taka operacja na żywca boli -- a to przecież
    prawo jest formułowane (projekty ustaw, itd.) przez urzędników. Ponadto
    powszechny nepotyzm (wszystkie partie są tu "dobre" -- od lewicy po PiS)
    powoduje, że nawet wyrywanie urzędasów spoza centrali i tak jest "biciem w
    rodziny". Nepotyzm jest tak dobrze zorganizowany że zarudnia się krewnych i
    kumpli i tych z koalicji i tych z opozycji -- aby obowiązywała zasada
    wzajemności (jak dojdzie do zmiany rządzących to krewni i znajmo królika nie
    będą ruszani).

    No a bilans trzeba zamknąć -- tanie pożyczanie się skończyło (ogłosić że jednak
    będą pożyczać i zmienić konstytucji nie mogą ot tak -- to by popsuło rating
    kredytowy i podniosło jeszcze cenę długów -- spirala do poziomu Grecji poszłaby
    błyskawicznie -- tak głupi no nasi politycy nie są) i wyjścia nie ma albo trzeba
    obniżyć wydatki albo podnieść przychody albo zastosować dowolną kombinację obu.

    A co do akcyzy na paliwo -- tu wchodzą już ustalenia UE -- zdaje się że teraz i
    tak jest miniumum.

    pzdr
    \SK