  • Data: 2011-08-29 15:26:20
    Temat: Re: Steve odchodzi!
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
    news:j3e7us$jmm$1@news.onet.pl...

> [...]
    > resztą wszyscy wiemy co mi na ten argument odpiszesz. Będę chciał wysłać
    > sms to w wyrobie Samsunga dowiem się czy dotarł, a to dla mnie ważne bo
    > wysyłam ostatnio kilka/kilkanaście sms miesięcznie i głównie wynikają z
    > braku możliwości dodzwonienia się do kogos, a sms łatwiej odczytać niż
    > odsłuchać pocztę głosową. Ponadto nie wyobrażam sobie fona w którym nie
    > działa flash. 3 dla Ciebie zapewne mało istotne szczegóły. Android ma to
    > do siebie że to czego nie ujęli projektanci można łatwo dodać, iOS ma tę
    > cechę że to co ktoś autorytatywnie uznał za zbędne nie zadziała nigdy.

    Masz rację - dla mnie istotne jest to jak dobry jest ekran, jak się używa
    telefonu, user interface - ile razy trzeba coś kliknąć aby uzyskać dany
    efekt. Jak pewnie działa touchscreen, czy produkt jest intuicyjny...
    Nie interesuje mnie flash bo się już przyzwyczaiłem do jego braku :-)
    Uwierz mi, da się bez flasha żyć :-) Ale przyznaję że to wada iPhone.
    Nie interesują mnie potwierdzenia SMS, pewnie i tak ich AT&T nie
    obsługuje bo SMSy są jakimś europejskim wynaturzeniem - w USA
    ludzie ze sobą rozmawiają i zostawiają sobie pocztę głosową, nie
    są tak zmaszynowieni jak w europie żeby sobie pisać wszystko :-)
    Uważam że w kilkanaście sekund dźwięku przekażesz więcej informacji
    niż pisząc jednego smsa, a te kilkanaście sekund dźwięku mniej cie kosztuje.
    Interesuje mnie jakość głośnika, szybkość pracy systemu (ogólnie)
    to że robiąc zdjęcia fajnie zapisuje iPhone lokalizację gdzie zdjęcie
    zostało zrobione GPS i potem mogę sobie odświezyć pamięć gdzie fotkę
    zrobiłem na mapie świata. Ma taką funkcję Android Galaxy S?
    Swoją drogą aparat jaki jest w iPhone bije na głowę wszystkie inne
    telefony z Androidem jakie miałem okazję przetestować w kwestii
    doboru parametrów ekspozycji i doboru równowagi bieli...
    Podoba mi się jak iPhone pamięta wszystkie hotspoty wifi które
    zostały zautoryzowane i bez szelestnie przechodzi z 3G na wifi jak
    tylko znajdzie się w strefie działania wifi, sam sobie wszystko ustawia.
    Android zawsze sprawiał na mnie wrażenie zredukowanego peceta,
    a nie kulawego peceta oczekujesz od telefonu. Telefon ma być głównie
    telefonem a nie pecetem z 1000 opcji z których 90% nikt nigdy nie użyje.

    > Oczywiście za chwilę pojawią się tacy co porównają specyfikację obu
    > fonów... ale zważywszy że iPhone "przoduje" tego nie ruszę, wszak Ty też
    > sypiesz ogólnikami z jednej strony i deperelami z drugiej :-)

    Widzisz - specyfikacja telefonów to jedno, a subiektywne wrażenie
    (pozytywne lub negatywne) z właściwego doświadczenia z telefonem
    w ręce to zupełnie inna kwestia. Pewne rzeczy po prostu rażą swoją
    niewygodą w jednym telefonie a są bajecznie proste w innym i tego
    nie ujmie specyfikacja listująca szybkość procesora. To samo jest
    z LCD - na którym w jednym telefonie tekst mimo małych literek
    jest przejrzysty i czytelny a na innym jest jakiś zamazany i za mgłą
    i tego nie ujmie specyfikacja listująca tylko liczbę pikseli... Podobnie
    jest z jakością aparatu fotograficznego który w jednym telefonie
    robi ładnie wybarwione, z dobrą ekspozycją zdjęcia profesjonalnej
    jakości a w drugim zdjęcia będą poruszone, zaróżowione czy za
    mgłą bo obiektyw jest plastikowy i porysowany - tego też nie ujmie
    żadna specyfikacja listująca liczbę megapikseli.

    Inaczej się po prostu jeździ 300-konnym Subaru a inaczej się
    jeździ 300-konnym mercedesem... Oba mają cztery koła i kierownicę
    i do obu się wlewa benzynę, jednak subiektywne odczucie z używania
    tych dwu samochodów będzie drastycznie inne i nie do porównania
    gdy ktoś patrzy tylko na datasheet. I myślę że taki sam błąd robią
    ludzie którzy oceniają iPhone negatywnie bo ... nie ma on potwierdzenia
    dostarczenia SMSa... I co z tego? Skoro w każdej innej konkurencji
    bije konkurencję na głowę w jakości doświadczenia z użytkowania
    tego telefonu.

    > Sorry, ale pisząc że będzie zakazany chyba bardzo zawęziłem krąg, czyż
    > nie? I moim skromnym zdaniem każdy z tych 3 modeli jest po prostu lepszy,
    > a co najważniejszy nie są sztucznie blokowane na każdym kroku!

    Nie, nie zawęziłeś bo ja nie śledzę uważnie rynku telefonów
    i wolałbym abyś nie robił mi zagadek i rebusów bo mogę Cię
    błędnie odczytać. Teraz wiem że chodzi Ci o Galaxy S2 i wejdę
    sobie do sklepu przy następnej okazji i się pobawię tym telefonem.
    Powiem Ci jak poszło :-)

    > A jednak się domyśliłeś że o jakiś model z tej rodziny chodzi! A w czym to
    > 3 drobne szczególiki podałem wyżej, a wszak według Ciebie za szczegóły sie
    > ceni jakieś rozwiązanie, czyż nie? :-)

    Tylko wtedy, gdy te szczegóły robią na kliencie wrażenie...
    A ja mam duże obawy czy potwierdzenie dostarczania smsów w ogóle
    jest wspierane przez amerykańskie sieci komórkowe - jak pisałem wcześniej
    tu smsów się praktycznie w ogóle nie używa. Są niemodne i poza młodzieżą
    (20latki i młodsi) są praktycznie nieużywane, traktowane jak nienaturalne.