  • 51. Data: 2007-12-30 20:52:24
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > W miastach jest, a wiele osób i tak wybiera Neostradę...

    Tak, wybór pomiędzy DSL/Neo od TPSA a DSL/Neo po Wifi od
    jakiegoś lokalnego "operatora". ;)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 52. Data: 2007-12-30 21:02:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    T <...@i...invalid> writes:

    > ZTCW mogą zerwać płacąc różnicę pomiędzy ceną promocyjną a normalną.
    > Dlaczego tego nie robią?

    Bo duzo taniej jest placic normalny abonament do konca umowy.

    Poza tym, w gruncie rzeczy, dlaczego mieliby placic kare? Bo to tak
    naprawde jest kara, nikt normalny nie kupuje uslugi w cenie "normalnej"
    wiec to nie jest normalna cena, to tylko takie cyferki w tzw. cenniku.

    > Dostęp o prędkości 0 to brak dostępu, więc nie mógłby.

    To zalezy od punktu widzenia, obawiam sie ze operator moglby miec
    inne zdanie. Ale zamiast 0 mozesz sobie przyjac np. 300 bps.

    > Poza tym musiałby
    > postradać zmysły, bo straciłby wszystkich klientów.

    Rzekomo w jaki sposob?
    Myslisz moze ze TPSA przejmuje sie dlugofalowymi efektami swoich
    dzialan? Nie wyglada na to.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 53. Data: 2007-12-30 21:03:38
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Ja Cię bardzo proszę - nie denerwuj mnie, klienta TP z przymusu w
    > mieście o prawie 400 tys. mieszkańców. I jeszcze druga prośba pokorna -
    > daruj sobie udowadnianie, że na rynku operatorów DSLi dla masowego
    > klienta to konkurencja jest że ho ho, a TP nie jest podmiotem
    > dominującym.

    Ależ jest, ale nie wszędzie. Tam gdzie nie jest Neostrada też się
    sprzedaje -- dlaczego?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 54. Data: 2007-12-30 21:05:34
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Co zostaje? Profesjonalne WiFi rozdzieljące DSL albo 7.2 Mbps ;) od
    > Ery/Plusa/Orange i jeszcze Sferia (też radio).

    No to pech, ale ja przecież nie o tym. Zgadzam się, że w wielu miejscach
    TPSA ma monopol, pytam dlaczego udaje się sprzedawać Neostradę tam, gdzie
    tego monopolu nie ma?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 55. Data: 2007-12-30 21:07:57
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Jeżeli chodzi o TPSA? Chociażby ftp.tpnet.pl. Jeżeli chodzi o coś
    > na zewnątrz intranetu tpsa to można zrobić listę hostów (np. ftp.icm.edu.pl,
    > ftp.task.gda.pl, sf.net, ...), z których w określonym czasie ileśatam % pozwala
    > na uzyskanie prędkości na poziomie ileśtam.

    tak, ale najlepiej byłoby też sprecyzować protokół ... bo oczywiście
    pojawi się argument, że www i ftp to działa, ale p2p nie ... jak to
    rozwiązać, skoro mówimy o dostępie do _internetu_ a nie do portu 80, czy 21.

    Wojtek

  • 56. Data: 2007-12-30 21:09:12
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > No to pech, ale ja przecież nie o tym. Zgadzam się, że w wielu miejscach
    > TPSA ma monopol, pytam dlaczego udaje się sprzedawać Neostradę tam, gdzie
    > tego monopolu nie ma?

    Bo dają Office 2007 za 1 PLN?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 57. Data: 2007-12-30 21:09:28
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

> [...]
    > ftp.icm.edu.pl, ftp.task.gda.pl, sf.net, ...), z których w określonym
    > czasie ileśatam % pozwala na uzyskanie prędkości na poziomie ileśtam.

    A teraz zastanów się chwilę jaki to ma sens. Jeśli operator będzie
    nieuczciwy, to zapewni odpowiednią jakość tylko do tych hostów. Jeśli
    będzie uczciwy, to cała zabawa jest zbędna, bo i tak zapewni.

    Pomijam już absurd wymagania od firmy, żeby zapewniała dostęp o jakichś
    parametrach do przypadkowo wybranych hostów, których jakość połączenia
    nie zależy nijak od tej firmy.

    > To argument na poziomie "0 nie jest liczbą naturalną".

    Nie, to rozsądny argument. Dostęp do internetu polega na umożliwieniu
    korzystania z niego.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 58. Data: 2007-12-30 21:11:20
    Od: T <...@i...invalid>

    crazy bejbi pisze:

> [...]
    > pojawi się argument, że www i ftp to działa, ale p2p nie ... jak to
    > rozwiązać, skoro mówimy o dostępie do _internetu_ a nie do portu 80, czy

    Nijak, bo to reguluje rynek. Zły ISP nie będzie miał po prostu klientów.
    A problem z TPSA wynika z tego, że kilka lat temu ktoś postanowił
    sprzedać monopol i zasady konkurencji w wielu miejscach niebardzo
    działają... Co nie oznacza bynajmniej, ze zmuszanie ogółu operatorów do
    udzielania bzdurnych gwarancji ma jakkolwiek większy sens. Skoro
    problemem jest monopol TPSA, to nalezy zająć się monopolem TPSA, a nie
    generować bzdurne projekty ustaw.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 59. Data: 2007-12-30 21:14:15
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Bo duzo taniej jest placic normalny abonament do konca umowy.

    Nieprawda.

    > Poza tym, w gruncie rzeczy, dlaczego mieliby placic kare? Bo to tak
    > naprawde jest kara, nikt normalny nie kupuje uslugi w cenie "normalnej"
    > wiec to nie jest normalna cena, to tylko takie cyferki w tzw. cenniku.

    To nie jest kara. Promocja polega na tym, że podpisujesz umowę na 3 lata
    i masz taniej. Jeśli rezygnujesz po roku, to zapłać za ten rok wg.
    normalnej ceny, a nie promocyjnej. To chyba oczywiste, prawda? Głosujesz
    na PPS?

    > To zalezy od punktu widzenia, obawiam sie ze operator moglby miec inne
    > zdanie. Ale zamiast 0 mozesz sobie przyjac np. 300 bps.

    Operator zawsze może mieć inne zdanie, od rozstrzygania takich spraw jest
    sąd.

    > Rzekomo w jaki sposob?
    > Myslisz moze ze TPSA przejmuje sie dlugofalowymi efektami swoich
    > dzialan? Nie wyglada na to.

    Oczywiście, w skład jej zarządu z pewnoscią nie wchodzą idioci.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 60. Data: 2007-12-30 21:19:36
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 30.12.2007, T <...@i...invalid> wroted:

    > Ależ jest, ale nie wszędzie. Tam gdzie nie jest Neostrada też się
    > sprzedaje -- dlaczego?

    Masz jakieś wsparcie? Innymi słowy: możesz mi pokazać te dane dotyczące
    obecności konkurencji i sprzedaży Neostrady które najwyraźniej znasz?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>