  • 531. Data: 2008-01-06 20:47:36
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    Asmodeusz napisał(a):

    > A dokładniej? Nie wiem jak rozumieć to zdanie, przychodzą mi do głowy 3
    > interpretacje:
    > 1. nie padłyby tylko zostałyby ustawowo zlikwidowane. To nie przejdzie.
    > 2. małych sieci wymóg minimalnej przepływności by nie dotyczył.
    > 3. dzielimy operatorów na dwie kategorie: małych i dużych a przez łącza
    > międzyoperatorskie rozumiemy tylko łącza do tych dużych. Tylko że to
    > generuje kolejny problem - wg. jakich kryteriów ich dzielimy?

    tak czytajac te wszystkie wymysly dochodze do wniosku ze chyba wszyscy
    sobie chcecie strzelic w 2 kolana i rece naraz ...

    Moim zdaniem:

    1. nie moze byc tak mocnych regulacji rynku bo to juz zaczyna smierdziec
    proba "powolania" (strzelam) 6 telekomow dzialajacych tak samo,
    posiadajacych takie same lacza, oferujacych to samo i na dodatek
    wszystkim, roznacych sie tylko nazwa aby "ludzie" mieli "wybor"
    2. rynek potrafi sie naprawde sam regulowac jezeli tylko konkurencja
    jest wolna a wiec to z czym trzeba walczyc to:
    - nieuczciwe przedstawianie ofert (swoja droga naprawde dobra oferte
    porownawcza prezentowali mali operatorzy ktorzy edukowali uzytkowniko
    jak iTP przywalilo pierwsze reklamy typu Neostrada za 10zl i dopiskiem
    czcionka 4 ze umowa na 3 lata i po pol roku stawka sie zmienia)
    - faktyczny dostep do petli lokalnej (tutaj tez sie dziwie ze wspomniane
    UKE ma problem z zainteresowaniem sie problemem bo o tym sprawa toczy
    sie od dawna

    Gdyby zachowac te 2 zasady zadzialala by zwykla ekonomia.

    Nie mozna zmusic operatorow aby dzialali na terenie >dokladnie< calej
    Polski, bo niby w jaki sposob ? Jak idziemy tym tropem to moze jeszcze
    wymyslmy to samo dla linii lotniczych na zasadzie "bo klienci chca
    doleciec samolotem do Wloszczowej, wiec wymusmy na kims niech tam
    sfinansuje lotnisko"

    Sprawa parametrow laczy ...
    Jezeli operator oferuje przykladowo 1Mbps (oczywiscie caly czas
    rozmawiamy o ofercie dla klienta detalicznego) i technologicznie mozna
    tyle "wycisnac" to wszystko ok, co innego jakby byla oferta 100Mbps
    wykorzystujac do tego modem ...

    Zgodzmy sie w koncu ze biarac pod uwage CALY internet nie da sie niczego
    gwarantowac ... (co juz bylo milion razy powiedziane), kto jest w stanie
    obciac sobie reke ze NIGDY nie bedzie przypadku ze pod LIMem nie
    pojawi sie "szalony operator koparki" ?

    Padaja stweirdzenia ze "klienta to nie obchodzi" jak to dziala bo on
    "placi i wymaga". No to moze w koncu zacznie to klienta interesowac ...

    Tak samo jakby skarzyc producentow samochodow ktorzy podaja ze jakis tam
    samochod wyciaga 300km/h a na polnej drodze tyle sie nie da wyciagnac ...

    Moim zdaniem dyskusja nie doprowadzi do nikad. Po raz kolejny nie jest
    poruszane sedno sprawy tylko chec gaszenia pozaru trawnika gdy pali sie
    sklad paliw plynnych ;)

    Adam Paluch

  • 532. Data: 2008-01-06 20:55:27
    Od: T <...@i...invalid>

    futszaK pisze:

    > Reasumujac:
    > Regulacje wytwarzaja problemy, ktore potem chce sie rozwiazywac przez
    > stwarzanie kolejnych regulacji

    Dokładnie. To zdanie mogłoby służyć za podsumowanie dyskusji.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 533. Data: 2008-01-06 21:40:22
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    futszaK <f...@g...com> wrote:

    > jak mnie stac na 2k za samolot to nie korzystam z UrynaAutobusu za 2.40
    > tylko biore taksowke za 20zl (bo pewnie tyle bedzie kosztowala zeby
    > przewiezc na odleglosc taryfowa u przewoznika autobusowego mieszczaca
    > sie w 2.40zl)

    Aha, zamiast UrynaAutobusu bierzesz UrynaTaxi za 20 PLN. Dlaczego
    nie zaproponujesz TaxiDeLuxe w cenie 1.5KPLN, które ma nawet stosowne
    SLA: będziesz co do minuty albo oddajemy 100PLN za każdą minutę,
    maksymalnie 15 minut.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 534. Data: 2008-01-06 22:13:45
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    futszaK pisze:

    > co to jest RŚUT ?

    Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych

    M.

  • 535. Data: 2008-01-06 22:15:40
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    Krzysztof Oledzki napisał(a):

> [...]
    > nie zaproponujesz TaxiDeLuxe w cenie 1.5KPLN, które ma nawet stosowne
    > SLA: będziesz co do minuty albo oddajemy 100PLN za każdą minutę,

    troche sie wetne ...

    ale moze dlatego wystarczy urynataxi ze czlowiek mysli i wezmie sobie
    pol godziny zapasu bo zna warunki panujace w miescie ? (analogie mam
    nadzieje oczywiste)

    --
    Adam Paluch

  • 536. Data: 2008-01-06 22:28:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Adam Paluch pisze:

    > troche sie wetne ...
    >
    > ale moze dlatego wystarczy urynataxi ze czlowiek mysli i wezmie sobie
    > pol godziny zapasu bo zna warunki panujace w miescie ? (analogie mam
    > nadzieje oczywiste)

    To porównanie komunikacji z Internetem zaczęło mi sie podobać. Każdy,
    znający warunki ruchu np. w Warszawie wie, że dokładne oszacowanie czasu
    przejazdu jest niemożliwe. W zależności od potrzeby i zamożności
    wybierze sobie odpowiedni sposób transportu: pieszo, rowerem, autobusem,
    tramwajem, metrem, taksówką czy helikopterem ;-) W zależności od tego co
    wybierze, wie za co płaci i szacunkowo w jakim czasie dotrze na miejsce.
    Oczywiście sa wypadki nadzwyczajne (jak np. dzisiejsza gołoledź - gdyby
    to był dzień powszedni, byłaby tragedia komunikacyjna), ale zdarzają się
    one powiedzmy raz na kwartał. Zdarzają się remonty (i też dramat), ale o
    nich wiadomo (prawie zawsze!) i też niespecjalnie ludziska drą mordę.
    Ale sytuacja, gdy zamiast rozkładowej godziny autobus jeździ prawie
    codziennie dwie i pół, jest sytuacją nienormalną.

    I IMO o takie relacje i gwarancje chodzi. Wszyscy znają się na
    samochodach, przepisach, nikt (poza wąska grupą fachowców) tak naprawdę
    nie zna się na inżynierii ruchu w sieciach. Co z tego, że podstawiono
    nam taksówkę z Vmax=250 km/h, skoro po zatłoczonych ALejach
    Jerozolimskich jedzie z prędkością podróżną nie przekraczająca 20 km/h.
    Rozgruchotany polonez też tyle jedzie.

    M.

  • 537. Data: 2008-01-06 22:30:09
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Date: Sun, 06 Jan 2008 11:18:21 -0500

    Jakbyś se strefę czasową zmienił z nowojorskiej na warszawską, byłoby
    lepiej :-P

    M.

  • 538. Data: 2008-01-07 01:03:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    T <...@i...invalid> writes:

    > Możesz rozwinąć? Nie jestem znawcą tej branży. Chodzi o jakieś
    > preferencje przy połączeniach komórka <-> stacjonarny?

    Nie zartuj, chodzi o wszystko.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 539. Data: 2008-01-07 08:47:41
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 05.01.2008, T <...@i...invalid> wroted:

    > Co Ty bredzisz... wybacz, ale inaczej określić tego nie sposób.
    > Konkurencja to "wiarygodna informacja dla klienta"? Co to ma ze sobą
    > wspólnego?

    Dziękuję, nie mam więcej pytań. Jeśli nie rozumiesz związku między
    zdolnością do dokonania racjonalnego wyboru, a działaniem podstawowych
    mechanizmów rynkowych (konkurencji) powinieneś mieć tyle przyzwoitości,
    żeby nie zabierać głosu w rozmowie dopóki się nie dowiesz od kogoś
    kompetentnego co to jest rynek i jak działa.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 540. Data: 2008-01-07 08:58:54
    Od: T <...@i...invalid>

    futszaK pisze:

    > a potem to ja bede musial placic wiekszy ZUS zamiast inwestowac :(

    To weź kredyt? ;)

    --
    http://tomasz.insane.pl