  • 541. Data: 2008-01-07 09:42:48
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    futszaK pisze:

    > Efekt ?
    > Dostaje (przynajmiej na poczatku) mniej pieniedzy od klientow co
    > przedklada sie na mniejsze inwestycje w siec, lacza w swiat i tak dalej,
    > a klienci maja gorszej jakosci usluge ode mnie.

    oo i to jest sedno tego o czym pisałem wcześniej.

  • 542. Data: 2008-01-07 09:50:17
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    futszaK pisze:

    > a co jeszcze wazniejsze spowodowala ze na skutek likwidacji limitow
    > czesc klientow kupujacych 6 megabitow dostaje 1 (bo siec jest
    > przeciazona przed czym wczesniej chronily wlasnie limity transferu) co
    > spowodowalo pojawienie sie potrzeby powstania kolejnej regulacji o
    > ktorej jest ten watek
    >
    > Reasumujac:
    > Regulacje wytwarzaja problemy, ktore potem chce sie rozwiazywac przez
    > stwarzanie kolejnych regulacji
    >
    > Ciekawe jakie problemy stworza dyskutowane regulacje i jakimi
    > regulacjami bedzie sie chcialo z nimi walczyc ?

> [...]

    oj.. z tego co wiem to regulacja nie zniosła limitów, limity zniosła TP
    bo konkurenci oferowali łącza bez limitów

    jeżeli było innaczej niech ktoś mnie poprawi.

  • 543. Data: 2008-01-07 13:05:59
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Dziękuję, nie mam więcej pytań. Jeśli nie rozumiesz związku między
    > zdolnością do dokonania racjonalnego wyboru, a działaniem podstawowych
    > mechanizmów rynkowych (konkurencji) powinieneś mieć tyle przyzwoitości,
    > żeby nie zabierać głosu w rozmowie dopóki się nie dowiesz od kogoś
    > kompetentnego co to jest rynek i jak działa.

    Podstawowym warunkiem istnienia realnej konkurencji jest odpowiednia
    liczba podmiotów działajacych na rynku z których żaden nie ma pozycji
    ewidentnie dominującej i jej nie nadużywa; takiej sytuacji na tym rynku
    nie mamy. Całą resztą nalezy się zająć, gdy będziemy mieli.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 544. Data: 2008-01-07 13:07:10
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 07.01.2008, T <...@i...invalid> wroted:

> [...]
    > ewidentnie dominującej i jej nie nadużywa; takiej sytuacji na tym rynku
    > nie mamy. Całą resztą nalezy się zająć, gdy będziemy mieli.

    Bzdura.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 545. Data: 2008-01-07 13:16:01
    Od: T <...@i...invalid>

    gotar pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Rzecz w tym, że ludzie dopiero po fakcie uświadamiają sobie, że im
    > zależy na jakości. Tylko co z tego, skoro mierną jakość kupili już sobie
    > na 3 lata.

    No i? To tak jakbyś napisał, że klient powiedzmy Dacii za 30K "dopiero po
    fakcie uświadamia sobie, że mu zalezy na jakości" i tak naprawdę
    potrzebował Mercedesa za 300K. Jeśli nie chciało mu się dowiedzieć czego
    potrzebuje lub nie starczyło mu wyobraźni żeby wykoncypować, że
    kilkukrotnie tańsze będzie też gorsze to jakby wyłącznie jego problem.

    > Nie śledziłem dokładnie całej dyskusji, ale chyba masz problem z
    > czytaniem ze zrozumieniem.

    No właśnie, nie czytałes. On zdaje się zupełnie ignorować podstawowy
    problem czyli dominującą pozycję TPSA na rynku (wykorzystywaną tak, jak
    wszyscy widzimy) i skupia się na sprawach stosunkowo mało waznych. Taki
    kontekst miała moja wypowiedź.

    > Nigdzie nie napisał, że
    > 'konkurencja==informacja', tylko 'informacja->konkurencja'

    Sama informacja nie tworzy konkurencji, jest jednym z jej składników,
    oczywiście istotnym, ale nie najistotniejszym.

    > a żeby
    > dokładniej sformułować tezę: wprowadzanie w błąd klienta nie służy
    > zdrowej konkurencji. Tak samo jak wybijanie szyb i cięcie kabli
    > konkurencji.

    Oczywiście.

    > Twierdzisz, że obecne reklamy nie wprowadzają klienta w
    > błąd? Bo sam wielokrotnie przecierałem oczy ze zdumienia, dopóki nie
    > wczytałem się w jakiś cennik, regulamin czy umowę. Zostałem wprowadzony
    > w błąd i gdybym nie znał tego rynku, to nadal tkwiłbym w tym błędzie.

    Niejednokrotnie wprowadzają, tak samo jak i w mojej branży.

    > Bzdura. Co mnie obchodzą warunki DSL-i, skoro mam lepszą i tańszą
    > usługę?

    A skąd ją weźmiesz, skoro dostawca musi kupić (bezpośrednio lub
    pośrednio) "połowę internetu" od... TPSA?

    > To, co obecnie się dzieje, to zwyczajne ogłupianie klienta. Dostaje
    > 'najszybszy Internet za złotówkę, laptopa, telefon i worek ziemniaków'.
    > Netia płaciła już nawet 600 zł w żywej gotówce. Niedługo będzie tak:

    Wiesz, osobiście nigdy nie stosuje takich praktyk (działam w innej
    branży) bo wolę budować swoje przedsięwzięcia na solidnych podstawach a
    nie tanich chwytach marketingowych. Z drugiej strony jestem daleki od ich
    absolutnej krytki -- to oczywiste, że przedsiebiorca kładzie nacisk na
    zalety swojej oferty, a nie wady. Reklama ze swej natury jest
    subiektywna. Obiektywną wiedzę pozyskuje się ze źródeł niezależnych, nie
    z reklam.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 546. Data: 2008-01-07 13:16:33
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Bzdura.

    A co konkretnie jest tą "bzdurą"?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 547. Data: 2008-01-07 13:19:52
    Od: T <...@i...invalid>

    gotar pisze:

    > Nie wiesz, że w miastach ma się do wyboru 5-10 operatorów?

    A reszta to co? Próżnia?

    > Łącza domowe z TPSA są drogie - reklamy twierdzą, że ceny są niskie i to
    > jest problem.

    Nie powiedziałbym.

    > A kogo obchodzą łącza operatorskie od TPSA?

    Ty tak poważnie? Naprawdę mam tłumaczyć?

    > Hostingu nie kupuje się do każdego domu. A jak ktoś już kupuje, to
    > zwykle wie po co mu to.

    Webhosting zaczyna juz być usługą masową. Teraz co drugi gimnazjalista
    chce mieć swojego bloga czy e-mail we własnej domenie.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 548. Data: 2008-01-07 13:28:10
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 07.01.2008, T <...@i...invalid> wroted:

    > A co konkretnie jest tą "bzdurą"?

    Pisałem już kilkukrotnie, nie mam więc większych nadziei, że tym razem dotrze:
    racjonalny wybór klienta jest fundamentem rynku. "Rynek" to nie jest lista
    dostawców, ale struktura i MECHANIZM WYMIANY między dostawcami a klientami.
    Ten mechanizm NIE DZIAŁA, jeśli klient nie jest w stanie dokonać racjonalnego
    wyboru z przedstawianych mu ofert - opierającego się m.in. na wiarygodnej
    ocenie jakości i ceny. Jeśli pogarszają się warunki dokonywanie takiej oceny,
    to możesz sobie dołożyć i trzydzieści "konkurujących" podmiotów, a rynek
    będzie podlegał degeneracji.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 549. Data: 2008-01-07 13:34:10
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Pisałem już kilkukrotnie, nie mam więc większych nadziei, że tym razem
    > dotrze: racjonalny wybór klienta jest fundamentem rynku.

    Oczywiście, ale zeby wybrać, to trzeba mieć z czego, co właśnie do Ciebie
    "nie dociera". Informacja o tym, ze od paru operatorów można otrzymac
    podobne byle co jest mało przydatna.

    > Jeśli
    > pogarszają się warunki dokonywanie takiej oceny, to możesz sobie dołożyć
    > i trzydzieści "konkurujących" podmiotów, a rynek będzie podlegał
    > degeneracji.

    Zgoda. Tyle, że jeśli nie ma tych podmiotów, to trudno w ogóle mówić o
    rynku.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 550. Data: 2008-01-07 13:39:49
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 07.01.2008, T <...@i...invalid> wroted:

    > Oczywiście, ale zeby wybrać, to trzeba mieć z czego, co właśnie do Ciebie
    > "nie dociera".

    Nie, to Ty z uporem maniaka ignorujesz sedno problemu powtarzając w kółko
    o dzieleniu tepsy. Podziel sobie ją i na trzysta kawałków - guzik to da
    jeśli nie będzie możliwości realnej oceny wartości oferty każdego z tak
    powstałych operatorów

    > Informacja o tym, ze od paru operatorów można otrzymac
    > podobne byle co jest mało przydatna.

    > Zgoda. Tyle, że jeśli nie ma tych podmiotów, to trudno w ogóle mówić o
    > rynku.

    Ileś tam różnych podmiotów masz już dziś. Dominujący status tepsy jest
    problemem drugorzędnym.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>