  • 271. Data: 2008-01-01 20:17:37
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Staniak" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fle626$2f2$1@news.lublin.pl...
    > On 01.01.2008, T <...@i...invalid> wroted:

    > Przyjmij do wiadomości, że "wolny rynek" jest użyteczną abstrakcją, która
    > jednakowoż nigdy nie istniała, nie istnieje i nigdy nie będzie istniała
    > w tzw. życiu realnym.

    Heheh, pojechales... nie zebys nie mial racji, ale wysuwanie taki argumentow
    dowodzi ze poza teorie nie jestes wstnie wejsc w sfere praktyki, nie
    rouzmiesz ze generalnie chodzi tu wszystkim o to samo, nikt nie broni TP ani
    operatorow, a chodzi jednynie o sposob unormalizowania rynku, realny sposob.

    Wlochaty

  • 272. Data: 2008-01-01 20:18:31
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > T. to ma fajne życie: wszyscy dookoła nieustannie się ośmieszają i nie
    > mają pojęcia o czym piszą.

    Nie wszyscy, tylko 2 czy 3 osoby w tym wątku.

    > Przyjmij do wiadomości, że "wolny rynek" jest użyteczną abstrakcją,
    > która jednakowoż nigdy nie istniała, nie istnieje i nigdy nie będzie
    > istniała w tzw. życiu realnym.

    A co nie jest "użyteczną abstrakcją" Twoim zdaniem? Gospodarka centralnie
    sterowana?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 273. Data: 2008-01-01 20:20:03
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > Jaki to procent?

    Prawdopodobnie 100% bo wyglądało na to, że wszyscy klienci obsługiwani na tym
    routerze byli oszykiwani. Jak sprawa wyglądała na innych - tego niestety
    nie wiadomo.

    > Ja nawet słyszałem opowieści o tym, jak to klientowi mającemu 2 Mb/s od
    > TPSA zaproponowano kolejne i okazało się, ze oba schodzą się do 2 Mb/s
    > właśnie. Ale czego to ma dowodzić?

    Dopiero działanie regulatora rozwiązało ten problem.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 274. Data: 2008-01-01 20:22:56
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > To, że TPSA wymaga np. posiadania łącz o Nx większej przepustowości niż
    > aktualnie potrzebna, argumentując to 8 warstwą OSI/ISO.

    No to niedobrze. Jestem skłonny uwierzyć, że TPSA robi wszystko, żeby
    zwalczać konkurencje, jak zresztą prawie każda firma. Tyle, że ten
    problem wynika z tego, ze sprywatyzowano monopol. To jest błędne koło --
    najpierw sprywatyzować monopol, a potem zmuszać monopolistę, żeby działał
    w interesie konkurencji. Efekt jest taki jak widac.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 275. Data: 2008-01-01 20:23:41
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 01.01.2008, T <...@i...invalid> wroted:

    > Skoro uważasz, ze się da, to podaj wreszcie realne rozwiązanie.

    Realne rozwiązanie _czego_? Kilka razy już pisałem, co proponuję. Równie
    dobrze mógłbym odwrócić pytanie: jakie Ty zaproponowałbyś _realne_ rozwiązanie
    problemu o którym mowa? Na razie Twój włochaty kolega radzi żeby zaczekać ze
    dwadzieścia lat, aż będzie "realny wybór szerokiej oferty" - który z nieba
    spadnie, a Ty problemu nie widzisz w ogóle, bo przecież trzeba czytać co się
    podpisuje.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 276. Data: 2008-01-01 20:25:26
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Prawdopodobnie 100% bo wyglądało na to, że wszyscy klienci obsługiwani
    > na tym routerze byli oszykiwani. Jak sprawa wyglądała na innych - tego
    > niestety nie wiadomo.

    No tak, jakis jeden router... jaki to procent wszystkich routerów?

    > Dopiero działanie regulatora rozwiązało ten problem.

    Jakie konkretnie? Ten problem w ogóle by nie istniał gdyby w okolicy
    istniał wtedy jakikolwiek inny provider... Brak konkurencji lub
    konkurencja bardzo ograniczona stwarza sytuację w której monopolista może
    dyktować warunki. Rozwiązaniem nie jest tu biegunka regulacji, lecz
    przywrócenie zasad konkurencji na danym rynku.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 277. Data: 2008-01-01 20:26:19
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 01.01.2008, Wlochaty <i...@v...pl> wroted:

    > Heheh, pojechales... nie zebys nie mial racji, ale wysuwanie taki argumentow
    > dowodzi ze poza teorie nie jestes wstnie wejsc w sfere praktyki,

    Kochany Anonimie,

    Dziękuję za dalsze wykazywanie braku elementarnej bezstronności w tej rozmowie.
    Dlaczego nie wytknąłeś nieścisłości panu T, kiedy mówił o tym jak to cośtam
    "nie ma nic wspólnego z wolnym rynkiem"?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 278. Data: 2008-01-01 20:26:54
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 01.01.2008, T <...@i...invalid> wroted:

    > A co nie jest "użyteczną abstrakcją" Twoim zdaniem? Gospodarka centralnie
    > sterowana?

    Och, jak Ty znasz życie.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 279. Data: 2008-01-01 20:28:28
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Realne rozwiązanie _czego_? Kilka razy już pisałem, co proponuję.

    Prosiłem o rozwiązanie sensowne, a nie bzdurne.

    > Równie
    > dobrze mógłbym odwrócić pytanie: jakie Ty zaproponowałbyś _realne_
    > rozwiązanie problemu o którym mowa?

    Podział TPSA w taki sposób, zeby firma zajmujaca się infrastrukturą miała
    interes ekonomiczny w udostępnianiu jej komukolwiek poza sobą.

    Ale tu wcale nie trzeba dwudziestu lat.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 280. Data: 2008-01-01 20:29:07
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > Przestań się ośmieszać pisząc o rynku w kontekście TPSA.

    Tak, tak. TPSA to działa w jakimś równoległym wymiarze, a rynek
    reguluje się sam i istnieje obok. ;)

    > Problem z peeringami wynikł właśnie z tego, że po prostu sprzedano państwowy
    > monopol ustanawiając w konsekwencji monopol prywatny. W efekcie otrzymana
    > sytuacja nie miała NIC wspólnego z wolnym rynkiem.

    A wystarczy podzielić TPSA, tak żeby TPSA Neostrada/DSL była zmuszona
    kupować internet od innych i zaraz zupełnie nie będzie problemu z peeringami.

    Wszak już teraz jest lepiej, ceny "peeringów" z TPSA poleciały na
    pysk od kiedy okazało się że tani dostęp do TPSA może zawsze kupić od kogoś,
    od kogo TPSA sama kupuje Internet.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki