  • Data: 2008-01-02 16:56:35
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: T <...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Staniak pisze:

    > - czy w ogóle widzisz problem sygnalizowany w wywiadzie od którego
    > zaczął
    > się wątek? czy może uważasz, jak to już wcześniej wspominałeś, że
    > ludzie powinni czytać umowy i kwita?

    Oczywiście, jednak w mojej opinii jest to problem incydentalny.
    Rozwiązanie to pozew zbiorowy, RPK etc.

    > - jeśli widzisz problem, jakie konkretnie działania Twoim zdaniem
    > należałoby
    > podjąć, żeby go zlikwidować?

    Przede wszystkim podział TPSA -- już o tym pisałem.

    > Nie. Podstawowym problemem jest rynek - zdomminowany czy nie - na którym
    > może swobodnie działać negatywna selekcja. To jest klasyczny "rynek na
    > cytryny", asymetria informacyjna plus brak weryfikowalnych gwarancji.
    > Presja na podawanie usługi kiepskiej jakości jako usługi o lepszej
    > jakości szkodzi całości tego rynku.

    w segmencie low-end prawie zawsze jest taka presja, a więc i niska
    jakość. Nie ma w tym nic dziwnego czy złego. Niska cena to najczęściej
    niska jakość. Jeśli kupisz najtańsze auto to też będzie wolniej jeździć i
    częściej zawodzić niż takiej samej wielkości lecz droższe.

    > Dokładnie po to jest potrzebna regulacja - żeby naturalna tendencja
    > przedsiębiorstw do maksymalizacji zysków nie psuła rynku.

    Nie psuje, gdy na rynku panuje zdrowa konkurencja. Obecnie nie panuje.
    Tym trzeba się zająć, a nie kolejnymi bzdurnymi regulacjami.

    > Podzielenie TP nie zmieni zasadniczego problemu na tym rynku.

    Zmieni.

    --
    http://tomasz.insane.pl