eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipSterzynska w GWRe: Sterzynska w GW
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Sterzynska w GW
    Date: Mon, 31 Dec 2007 17:29:07 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 61
    Message-ID: <flb5ck$cm5$1@news.onet.pl>
    References: <fl30co$smg$1@news.onet.pl> <fl5ifr$i6q$1@news.supermedia.pl>
    <fl5l43$d5u$1@atlantis.news.tpi.pl> <fl5meq$k17$1@news.supermedia.pl>
    <fl5o0a$hld$1@nemesis.news.tpi.pl> <8...@p...pl>
    <fl5q3m$t6d$1@atlantis.news.tpi.pl> <fl5svk$vm$1@node1.news.atman.pl>
    <fl633i$r00$1@atlantis.news.tpi.pl> <fl69ps$kq9$1@node2.news.atman.pl>
    <4777c906$1@news.home.net.pl> <m...@m...localdomain>
    <477800f9$1@news.home.net.pl> <fl90cc$257b$2@sparrow.axelspringer.com.pl>
    <fl91cd$lhs$1@news.onet.pl> <47780978$1@news.home.net.pl>
    <fl9249$hoo$2@news.lublin.pl> <fl94ao$uou$1@news.onet.pl>
    <fl9cen$2ojt$1@sparrow.axelspringer.com.pl> <4778c028$1@news.home.net.pl>
    <flap26$221r$1@sparrow.axelspringer.com.pl>
    <1mlv2ipf1fp4x$.dlg@falcon.sloth.hell.pl>
    <4...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: hotspot.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1199118548 12997 62.121.118.98 (31 Dec 2007 16:29:08 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 31 Dec 2007 16:29:08 +0000 (UTC)
    X-Sender: 50A24ukep6KjOQIOd96Qo8U3W9BgKRT4
    In-Reply-To: <4...@g...com>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.9 (Windows/20071031)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:84354
    [ ukryj nagłówki ]

    Gabriel Grzesik pisze:
    >
    >
    > SS> ...ale jakby nie było koncesji, to hohoho! Zaraz mielibyśmy dwudziestu
    > SS> operatorów komórkowych i na wyścigi by obniżali ceny.
    >
    >
    > Tak się własnie dzieje w segmencie VoIP.
    > Operatorów tych prawdziwych i wirtualnych jak mrówek.
    > Klient kupuje, próbuje, odchodzi jak mu nie odpowiada
    > jakość, cena, albo kombinacja jednego z drugim.
    >
    > Konkurencja operatorów powoduje, że ceny cały czas spadają.
    > Jeszcze niedawno standardem było 11 gm/min po Polsce, teraz
    > nikogo nie zachwyca 9 gr/min ...

    Świetnie. Jest pewna drobna różnica. W przypadku VoIPa inwestujesz
    jednorazowo 5, 10, maksymalnie 20 zł. W wielu przypadkach możesz go
    potestować za darmo. A w przypadku ADSLa jest to kwota od kilkuset do
    kilku tysięcy złotych.

    Nie chce mi się odpowiadać Panom W. i T. w milionach podwątków, jakie
    sami stworzyli, więc zrobię to tu. Panowie - to co mówicie przeklada się
    na jedno - odmawiacie prawa klientowi do reklamacji. I taką sytuację
    mamy w .pl obecnie. Klient nie wie co zamawia, nie wie za co płaci.

    Obecnie korzystam z dwóch łączy - BSA u pewnego alternatywnego i Aster.
    W obu przypadkach sieć się czasami przytyka, a dziecko mamrocze, że w
    coś tam nie może pograć na holenderskim serwerze. Ale są to sytuacje
    chwilowe lub łatwe do przewidzenia, np. w Aster zatkanie sieci jest
    regularne w dni powszednie między 23:00 a 1:00 :-) W weekendy już nie
    występuje.

    Poczytajcie sobie chociażby alt.pl.telefonia.dialog. Niemoc tego
    paraoperatora sięga już zenitu. W wielu przypadkach jest to jednak
    jedyna alternatywa (przypomnę, że Dialog ma własne łącza abonenckie), w
    wielu innych zawarte są umowy 2-3 letnie na BSA i zerwanie jej wiąże się
    z kosztami przewyższającymi należny abonament promocyjny, jaki powinno
    się zapłacić do końca umowy.

    Jest wiele przypadków chociażby w Warszawie, gdzie BSA po prostu nie
    działa, bo lokalne łącza DSLAMowe leżą i kwiczą. Są też przypadki
    automagicznego psucia się łączy miedzianych, na których jeszcze pół roku
    temu działała neostrada 6 Mbps, a teraz alternatywny nie jest w stanie
    doprowadzić i utrzymać 1 Mbps.

    Idea pani Ani IMO sprowadza sie do tego, żeby ustalić zasady, na jakich
    świadczona jest usługa. I prosze mi nie pisać o serwerze w Górnej Wolcie
    czy na Filipinach. Obowiązkiem dostawcy jest takie planowanie, budowa i
    utrzymanie sieci, aby klient z grubsza miał to, za co płaci. I niech
    nawet te zasady ustalą sami operatorzy, przedstawią do publicznej
    dyskusji (wtedy będziecie mogli się powyżywać ;-), i niech potem ich
    dotrzymują.

    Natomiast jeżeli nie będa w stanie przedstawić rozsądnej propozycji,
    wtedy niech do gry wejdą regulatorzy, i ten od telco i ten od konsumenta
    i ustalą, co jest, a co nie jest niedozwolonym zapisem umownym.

    Szczęśliwego Nowego Roku :-)

    M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: