  • Data: 2007-12-31 20:00:52
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: T <...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Apel pisze:

    > Fakt #1:
    > 99% BSTów pewnego operatora jest wpi?tych ??czami 4*E1, albo
    > (rzadko)
    > czasem 8*E1

    E1 to 2 Mb/s jeśli się nie mylę. No to mamy 8-16 Mb/s.

    > Fakt #2:
    > ten samo operator rozpoczyna ogólnopolsk? kampanie sugeruj?c?, ?e
    > internet z powietrza po jego sieci to ma (nie pami?tam) 6,5 albo 7,6Mb/s

    Czyli mniej niż 8 Mb/s. Czy operator pisał "8 Mb/s" czy "do 8 Mb/s"?

    > Pytanie #1:
    > to kwestia techniczna (kto? co? OEle skonfigurowa?) czy kwestia
    > moralna
    > (kto? tu k?amie)?
    >
    > Pytanie #2:
    > czy pa?stwo (mo?e bardziej UoKiK ni? URE) ma prawo tu zaingerowaae
    > czy
    > te? nie?

    Nie wiem, to zależy jakie transfery były do osiągnięcia w praktyce (a
    więc ilu było użytkowników). Ewidentnym oszustwem jest tylko oferowanie
    łacza o przepustowości, która jest w rzeczywistości fizycznie
    nieosiągalna.

    Większym nadużyciem było tu moim zdaniem niedostateczne informowanie
    klientów o tym, na jakim obszarze mają szanse na te parę Mb/s oraz np. o
    znacznie wyższych opóźnieniach niż w tradycyjnych sieciach (nawet na
    HDSPA, nie mówiąc już o GPRS/EDGE).

    --
    http://tomasz.insane.pl