  • Data: 2007-12-31 19:44:36
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: T <...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    wer pisze:

    > A jak nie będzie dysponował to co mu zrobisz? Wypowiesz umowę z lojalką
    > na 2 lata i pójdziesz do następnego, który tak samo będzie robił.

    Wiesz, korzystam z internetu już od 10 lat i pomijając poczatkowy okres
    na modemie 14,4 kb/s nie przypominam sobie żadnych większych problemów.
    Może dlatego, że nie korzystam z najtańszych rozwiązań? Najtańsze nigdy
    nie będzie dobre.

    > Sporo
    > providerów inwestuje w sieć szkieletową, nie wtedy kiedy się zapycha,
    > tylko jak zaczynają klienci odpływać, jeśli mają gdzie odpłynąć.

    Bzdura. Jeśli sieć nie jest przeciążona to inwestycja nie da absolutnie
    żadnej widocznej zmiany (oczywiście mówimy o przepustowości). Jeśli tak
    robią, to pewnie po to, zeby zaproponować lepszą ofertę, bo wiadomo, ze
    rozbudowa sieci niekiedy moze chwile potrwać (szczególnie większa).

    > Handlowcy olewają wszystko. Czyli jak muszą być traktowani
    > obecni klienci?

    Ja nie mam takiego wrażenia...

    > Swoją drogą jedna firma przyjechała na rozmowy z nami,
    > chodziło o sporą kasę miesięcznie za kolokację serwerów, w perspektywie
    > 2 lat znaczne zwiększenie tej kasy. Przyjechali, posłuchali i nawet się
    > później nie odezwali.

    Może stwierdzili, że im się nie opłaca?

    > Zresztą z usług tej firmy i tak musimy pośrednio
    > korzystać, co nie nastraja nas optymistycznie, bo czasami nie da się
    > pracować, bo nie inwestują w swój szkielet. Są momenty, że pracuje jak
    > na modemie 1200, a łącze jest niby biznesowe.

    I jeszcze chcieliście się u nich kolokować? Po co?

    Ale ogólnie zgadzam się co do poziomu polskich serwerowni, dlatego
    korzystam z zachodnich. W Polsce albo ceny są absurdalnie wysokie (kilka
    razy tyle co na zachodzie, albo jakość puka w dno od spodu). Odpuściłem
    sobie wszelkie próby na dłuższy czas po tym, jak jedna z firm ukradla mi
    kilkaset zł .

    > Ten rynek jest chory. Niestety taka jest prawda, po części z tego
    > powodu, że jeden podmiot za długo rozdawał karty i ma większość
    > infrastruktury, a inni się dostosowali. Skusić klienta promocją, a potem
    > przytrzymać lojalką. Już nie martwiąc się o jakość oferowanych usług.
    > Jak jakiś odejdzie, to przyjdzie inny, z innej firmy, która działa
    > podobnie.

    Z tym się zgadzam całkowicie.

    > Sam rynek nie zawsze może cokolwiek uregulować. Przykład AT&T
    > podzielonego na kilka firm. Niby wolnorynkowe zasady, a jednak potrzebna
    > była interwencja władzy.

    NAJPIERW trzeba zająć się przywróceniem zasad konkurencji, a POTEM myśleć
    co dalej (jeśli to nie wystarczy). Nie pamiętam dokładnie jak było z
    AT&T, ale przypuszczam, ze pewnie po podziale zasady były jednak nadal
    niespecjalnie wolnorynkowe.

    Podstawowym błędem u nas było sprzedanie monopolu Francuzom. Może warto
    byłby wyjaśnić, dlaczego tak się stało? Gdyby TPSA od razu podzielono
    (najlepiej na więcej niż dwie spółki) to pewnie już dawno nie byłoby tego
    problemu.

    --
    http://tomasz.insane.pl