eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
  • Data: 2014-03-26 19:57:52
    Temat: Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie.
    > Triaki były popularne już 30 lat temu.

    Obejrzyj się czy cię coś w tyłek nie ugryzło :)

    > Przekaźniki już 100 lat temu.
    > Teraz IGBT - tak od 20 lat.
    > Tranzystory MOS od 10 lat.
    > Falowniki od 30 lat.
    >
    > Więc jak mówiłem zachęcam np. do mostka H sterowanego uK np. 16-bitowym.
    > Ktoś się tu zapytał:
    > To mam budować mostek, aby załączyć żarówkę?
    > Odpowiadam:
    > TAK, co za różnica.
    > Dziś moduł MOSTKA czy IGBT to JEDEN element.
    > Sam nie wiem, dlaczego nie ma tam w środku od razu uControlera z PWMem.
    >
    > Więc proszę, nie wmawiaj mi czegoś, czego nie pisałem.

    Napisałeś coś bez sensu na temat ściemniacza na triaku. W wątku o tym
    czy stosować przekaźnik elektromechaniczny czy SSR. Zrozum wreszcie, że
    powszechność stosowania ściemniaczy, falowników i innych urządzeń z
    triakami czy IGBT nie jest żadnym argumentem na rzecz stosowania w
    warunkach przemysłowych SSR zamiast klasycznych przekaźników.

    Mario