eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?Re: Odp: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
  • Data: 2014-03-26 23:35:11
    Temat: Re: Odp: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> wrote in message
    news:lgufd4$k4r$1@mx1.internetia.pl...
    > Nie.
    > Jesli zakładasz, że ja nie rozumiem, to niestety nic nie da że wymienię.

    Nie zakładaj z góry że nic nie da - wymień zalety i wady jakie znasz...
    Podyskutujmy o nich, rzeczowo... Tylko nie wymiguj się od rozmowy.

    > Poczytaj sobie proszę w książce do elektroniki we wstępie.

    W której książce do elektroniki??? Tytuł, autor - zaproponujesz coś?

    Poza tym, nie chodzi mi o czysto teoretyczne wyjaśnienie jak działa
    triak czy tyrystor tylko o praktyczne aspekty ich użycia w układzie...

    > Twoje pytanie brzmi:
    > Po co elektronika?
    > Trudno tu dyskutować z Tobą, bo masz inne cele.
    > Ja ich nie znam.

    Moje pytanie nie brzmi "po co elektronika"...
    Gdzie takie pytanie widziałeś?

    Problem jaki postawiłem jest następujący:

    Projektujesz układ który służyć ma do włączania/wyłączania silnika pompy
    elektrycznej. Układ ma być w miarę uniwersalny, powinno wystarczyć
    zaznaczyć że można go używać z silnikiem o XXX mocy maksymalnej
    ale Twój klient dostarcza pompę, nie Ty, więc nie masz okazji zrobić
    układu pod konkretny silnik tylko układ musi znieść cały wachlarz
    różnych silników o określonej mocy maksymalnej jakie klient może
    tam podłączyć... Co w takim układzie zastosujesz? SSR czy przekaźnik ?
    Wiemy już z tego co napisałeś, że Ty zastosowałbyś SSR, nie wiemy
    jednak dlaczego... Wymień więc proszę wady i zalety rozwiązania z SSR
    nad rozwiązaniem z analogicznym przekaźnikiem (lub stycznikiem).

    Trwałość, niezawodność, wrażliwość na zakłócenia, cena, dostępność
    elementów to kilka z tematów do omówienia jakie mi przychodzą do głowy...