eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
  • Data: 2014-03-26 21:31:39
    Temat: Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-15 14:43, J.F. pisze:

    > Ale tych falownikow przybywa.
    >
    > Teraz elektronicznie sterowane sa i tramwaje, i pociagi, i walcownie
    > (a to moce w MW).
    > I serwerownie coraz wieksze, i UPS do nich, i modne solary - a do nich
    > falowniki, itp. I nikt sie juz nie boi tranzystorow przelaczajacych
    > grube kW.
    > Choc podejrzewam ze styczniki w nich nadal sa :-)

    Wczoraj grzebałem w większej maszynie.
    Falowniki i zasilacze plus pudło równie większe do odzysku energii z
    hamowania. Serwosilniki chłodzone cieczą (gliceryna z czymśtam).
    A jako główne odłączenie zasilania do nich potężny stycznik taka kostka
    ze 30x30x30cm.
    Ale znalazłem też dwa SSR'y - takie maleństwa sterujące włączeniem
    hamulca tych serwosilników ;)

    Irokez