  • 11. Data: 2017-11-05 13:02:59
    Temat: Re: Sterowanie urządzeniami z komputera. Jak?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/4/2017 10:10 PM, Jacek wrote:
    > Chcę zrobić dość proste urządzenie, w którym jest potrzeba pomiaru i
    > regulacji kilku parametrów (temperatura, ciśnienie, czas) oraz
    > sterowania elektrozaworami. Parametry te będą co jakiś czas zmieniane.

    A może to komus urwać d..ę? Jak tak to sobie daruj.

    > Poradźcie coś mądrego.

    Zlecić komus mądremu.

  • 12. Data: 2017-11-05 14:00:27
    Od: Mateusz Viste <m...@w...tell>

    On Sun, 05 Nov 2017 13:02:59 +0100, Sebastian Biały wrote:
    > A może to komus urwać d..ę? Jak tak to sobie daruj.

    A ja głupi myślałem że to grupa o elektronice, a nie BHP :)

    > Zlecić komus mądremu.

    Przedpiścy już słusznie sugerowali wykorzystanie małego komputerka
    (Arduino, RPi, Beagle, cokolwiek innego), podpięcie ustrojstwa do pinów i
    stosowne oprogramowanie logiki oraz interfejsu zarządzającego. A to czy
    temat nadaje się na hobbystyczne podejście czy nie, to już oszacuje OP.

    Mateusz

  • 13. Data: 2017-11-05 14:46:59
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Nov 2017 23:54:36 +0100, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > bez jaj. Jeśli Ty to widzisz tak, że na ekranie laptopa masz
    wykresy
    > pokazujące stan czujników, następnie klikasz myszką a zawór się
    otwiera,
    > to zapomnij o niskiej cenie i małych nakładach

    No nie wiem. Wykresy robi się prosto i łatwo, jakiś przełącznik do
    klikania to też raczej banalne.

  • 14. Data: 2017-11-05 14:48:21
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Nov 2017 00:06:13 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Dlaczego?! Dlaczego coś takiego ma kosztować majątek, skoro są do
    tego
    > wszystkie potrzebne klocki, wystarczy wiedzieć jak je ze sobą
    zestawić?

    No właśnie dlatego, że za know-how trzeba płacić.

  • 15. Data: 2017-11-05 14:53:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/5/2017 2:00 PM, Mateusz Viste wrote:
    > A ja głupi myślałem że to grupa o elektronice, a nie BHP :)

    Tu nie o bhp chodzi. Tu bhpowiec nie pomoże. Najzwyczajniej w świecie
    zabawa w automatykę inną niz do akwarium dla zielonego w elektronie
    człowieka zakończy sie katastrofą. Albo spieprzy hardware, albo software
    albo oba i bedzie jakaś krzywda. Przypomina to przykład znajmoego
    studenta który zrobił automatyke c.o. w domu na uC. Fajne to było ale w
    wyniku buga w sofcie możliwe było zamknięcie *wszystkich* zaworów
    prowadzących do pieca wliczając w to dojście do rury bezpieczeństwa
    (c.o. otwarte). Dowiedział sie o bugu kiedy rozsadziło mu rurkę. Jakieś
    dziwne mam przeczucie ze powinien byc wdzęczny partaczowi co ją lutowal
    że nie wysadziło kotła. Innymi słowy wiedza z zakresu arduino jest
    nieistotnym trywializmem na tle innych poważnych problemów [1].

> [...]
    > stosowne oprogramowanie logiki oraz interfejsu zarządzającego. A to czy
    > temat nadaje się na hobbystyczne podejście czy nie, to już oszacuje OP.

    Jesli to sterownik akwarium to się nadaje.

    [1] Tak mi się jeszcze przypomniało: naście lat temu oglądałem
    instalację do zraszania ogródka zrobiną na 8051. Autor dumny prezentuje
    jak działa, wszystko super, elektrozawory od pralki, sterowanie radiem.
    Bo i co mozna spieprzyć? Ano można. Po przyłożeniu ręki do strumienia
    wody czuje wyraźne smeranie. Próbnik neonowy świeci. Autor twierdzi że
    tylko troszke i nie przeszkadza. Wiec spieprzyć można wszystko.

  • 16. Data: 2017-11-05 14:56:53
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Jacek wrote:

> [...]
    > regulacji kilku parametrów (temperatura, ciśnienie, czas) oraz
    > sterowania elektrozaworami. Parametry te będą co jakiś czas zmieniane.
    > Ponieważ obsługiwać będą to ludzie bez przygotowania z informatyki, czy
    > automatyki, więc obsługa powinna być możliwie najprostsza.
    > Idealnie by było postawić komputer lub laptop i mieć program działający
    > pod Windows komunikujący się ze sterownikami w rodzaju Siemens Simatic
    > S7-1200 albo podobnymi.
    > Zakup programu od Siemensa (WinCC) jest trochę bez sensu, bo do tak
    > prostego zastosowania program ma o wiele za duże możliwości, no i

    No to już odpowiedzałeś sobie; weź simatica i napisz program do niego i do
    komputera PC; do zmiany parametrów (np. via ModbusTCP).

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 17. Data: 2017-11-05 16:08:51
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Dlaczego?! Dlaczego coś takiego ma kosztować majątek, skoro są do tego
    > wszystkie potrzebne klocki, wystarczy wiedzieć jak je ze sobą zestawić?
    > Laptop może sobie działać również z Windows, bo takie rzeczy najprościej
    > jest zaprojektować jako obsługiwane via www. O ile mi wiadomo, w Windows
    > też są przeglądarki.

    A jaki sens ma utrudnianie sobie windowsem? W dodatku to płatny system,
    do małego urządzonka może to być pół ceny, albo lepiej. No i wielkim
    problemem windowsa w takich zastosowaniach jest działanie w trybie
    graficznym.

  • 18. Data: 2017-11-05 16:21:12
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > do małego urządzonka może to być pół ceny, albo lepiej. No i wielkim
    > problemem windowsa w takich zastosowaniach jest działanie w trybie

    Windows IoT nie jest utrudnianiem i jest za darmo dla Raspberry Pi.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 19. Data: 2017-11-05 16:46:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-04 o 22:10, Jacek pisze:
    > Chcę zrobić dość proste urządzenie, w którym jest potrzeba pomiaru i
    > regulacji kilku parametrów (temperatura, ciśnienie, czas) oraz
    > sterowania elektrozaworami. Parametry te będą co jakiś czas zmieniane.
    To Ci się tylko tak wydaje że proste, tutaj jest potrzebny komputer i
    program do niego.

    > Ponieważ obsługiwać będą to ludzie bez przygotowania z informatyki, czy
    > automatyki, więc obsługa powinna być możliwie najprostsza.
    I jeszcze idiotoodporny.

    > Idealnie by było postawić komputer lub laptop i mieć program działający
    > pod Windows komunikujący się ze sterownikami w rodzaju Siemens Simatic
    > S7-1200 albo podobnymi.
    Skoro idealnie to zrób tak.

    > Zakup programu od Siemensa (WinCC) jest trochę bez sensu, bo do tak
    > prostego zastosowania program ma o wiele za duże możliwości, no i
    > cena.......
    > Poradźcie coś mądrego.
    Z tego co widać pojęcie masz blade, zleć komuś zrobienie tego, tak wyjdzie
    Cię to najtaniej.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 20. Data: 2017-11-05 16:54:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

> [...]
    > do małego urządzonka może to być pół ceny, albo lepiej. No i wielkim
    > problemem windowsa w takich zastosowaniach jest działanie w trybie

    Przeglądarka działająca w trybie graficznym utrudnieniem?! Przyznam, że
    nie rozumiem. Specjalnie lynxa instalować i specjaliie pisać w serwerze
    urządzenia strony lynx firiendly?

    --
    Jarek