-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
Date: Sun, 6 Nov 2016 01:46:39 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 42
Message-ID: <nvluhf$cjv$1@node1.news.atman.pl>
References: <m5lcvse30mpt.18lzykot77jax$.dlg@40tude.net>
<nvjb6e$pmu$1@node1.news.atman.pl>
<581dbb4d$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
<nvkso7$9hu$1@node1.news.atman.pl>
<581dfe7a$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>
<nvl20d$shv$1@node2.news.atman.pl>
<581e0d02$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
<nvlgt8$tu7$1@node1.news.atman.pl>
<581e6327$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 31-178-46-73.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1478393199 12927 31.178.46.73 (6 Nov 2016 00:46:39 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 6 Nov 2016 00:46:39 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.4.0
In-Reply-To: <581e6327$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:708000
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-11-05 o 23:54, Robert Wańkowski pisze:
> W dniu 2016-11-05 o 21:53, Tomasz Wójtowicz pisze:
>> W dniu 2016-11-05 o 17:47, Robert Wańkowski pisze:
>>> W dniu 2016-11-05 o 17:39, Tomasz Wójtowicz pisze:
>>>> W dniu 2016-11-05 o 16:45, Robert Wańkowski pisze:
>>>>> W dniu 2016-11-05 o 16:09, Tomasz Wójtowicz pisze:
>>>>>>
>>>>>> Ale nie każdy silnik wytrzyma dowolny poślizg przez dowolnie długi
>>>>>> czas.
>>>>>> Weź przeciętny silnik z rozruchem gwiazda-trójkąt. Jak go
>>>>>> potrzymasz na
>>>>>> gwieździe zbyt długo usłyszysz chlupot - klatka popłynęła.
>>>>> Za długo na gwieździe, ale w poślizgu? Trójkąta to też się tyczy?
>>>>
>>>> Na gwieździe napięcie jest pierwiastek z 3 mniejsze i podobnie moment
>>>> obrotowy. Przy obciążeniu M ~ n (moment proporcjonalny do obrotów)
>>>> oznacza to poślizg np. 50%, co przy klatce aluminiowej silnik może
>>>> wytrzymać przez najwyżej kilkadziesiąt sekund.
>>>>
>>> Ja właśnie na gwieździe często pracowałem. Mocy wystarczało to sobie
>>> myślałem, że po co zużywać prąd. Silnik 2-3 kW.
>>> Z tego co pamiętam, to silnik ja padł to winy przegrzania uzwojenia.
>>
>> Skoro mocy wystarczało, to pewnie pracował z małym poślizgiem i dawał
>> radę. Z tym, że jeśli chodzi o zniszczenie klatki, to aluminium topi się
>> w temperaturze ok. 660 stopni. Jeśli z powodu poślizgu wirnik miał
>> temperaturę np. 500 stopni, to mocno promieniował cieplnie w kierunku
>> stojana i być może to promieniowanie zniszczyło izolację na stojanie.
>
> Przy poślizgu grzanie pochodzi głównie z wirnika? Uzwojenie jaki ma w
> tym udział? Pomijalnie mały?
Wzrost temperatury stojana zależy głównie od mocy czynnej i w mniejszym
stopniu od mocy biernej. Natomiast wzrost temperatury wirnika zależy od
natężenia prądu w prętach klatki, a ten jest bezpośrednio związany z
poślizgiem. Czyli grzanie stojana jest dość jednostajne, grzanie wirnika
zależy od poślizgu.
A jaki co ma procentowy udział, to już zależy jaki konkretny silnik
rozpatrujemy, przy jakim napięciu, obrotach, obudowie itd.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.16 11:11 Elektrolot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security