    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterowanie przekaźnikiem bistabilnym z NE555
    Date: Wed, 25 Sep 2013 13:53:08 +0200

    W dniu 2013-09-25 10:32, J.F pisze:

    > Oszczednosc pradu na cewce?
    > Albo taki przekaznik juz jest.

    No więc właśnie zależnie od celu trzeba wybrać odpowiednie rozwiązanie.
    Może jeszcze być taki powód, że ma się nie zmieniać po zaniku zasilania.
    A i pewnie jeszcze parę by się dało znaleźć.

    > Dwa tranzystory, npn i pnp, bazy zasilane przez kondensatory odpowiednio
    > dobranej pojemnosci aby na zboczu powstal impuls odpowiednio dlugi.
    > Do tego troche opornikow.

    Ewentualnie jeszcze diody, ale niekoniecznie (poza oczywistą do
    rozładowania energii cewki).
    Tyle, że to wszystko komplikuje układ, i trzeba sprawdzić jeszcze moc na
    tranzystorach przy przełączaniu, bo jak coś będzie się wolno
    rozładowywało, to tranzystor nagle może się zdezintegrować i wtedy
    jeszcze bardziej skomplikowany układ trzeba robić. No i sprawdzić, czy
    czasem układ nie zabiera korzyści z bipolarnego przekaźnika.
    A jeżeli tylko taki jest, bo tak, to właśnie prosty układ się daje.
    Najprościej to chyba dać dwa komplementarne mosfety.

    Pozdrawiam

    DD