eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaStereo i ruchomo
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 53

  • 41. Data: 2009-11-05 09:14:16
    Temat: Re: Stereo i ruchomo
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    >> Szczyt paranoi przy filmowaniu 500D to brak wymuszania przysłony
    >
    > ????
    > No to te wszystkie zachwyty nad "panowaniem nad GO" stają się mityczne.
    > Dobrze rozumiem?

    E tam, bierze się taśmę klejącą na styki i masz otwartą przysłonę :)
    Zresztą to jest całkiem praktyczny sposób - kiedyś zaklejałem styki
    lampy którejś systemowej, żeby nie mieć przedbłysku (używana awaryjnie
    do wyzwalania lamp, bo się kabel urwał)

    > Może osoby które miały "filmujące lustrzanki" w ręku napiszą, jak
    > w poszczególnych modelach to wygląda. W szczególności:
    > - czy są tryby "S", "A" i "M"

    EP1 - tryb A, brak M
    500D pełne auto (łącznie z iso).

    > - czy jest AE-lock (mi przy hybrydzie brak AEL czasem dokucza)

    500D jest.
    EP1 0 nie ma.

    Oba pracują z ''niczym'' (m42).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie śpij! - terrorysta nigdy nie śpi!/


  • 42. Data: 2009-11-05 09:37:17
    Temat: Re: Stereo i ruchomo
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
    > John Smith pisze:
    >> A zrobiłeś już sobie jakąś gąsienicę typu follow focus do stereo? :-)
    >
    > No, to wyzwanie niewątpliwie. Ale bardziej poważnie myślę na głowicą do
    > panoram sterowaną silnikiem krokowym z mikroprocesora.

    Eee tam, panoramy to się z ręki robi. ;-)
    Pod głowicę jeszcze trzebaby statyw taszczyć. Nie dla mnie.

    Chyba że chodzi Ci o płynne panoramowanie ruchomych obrazków, a
    następnym projektem będzie dolly. :-)

    --
    Mirek


  • 43. Data: 2009-11-05 11:30:20
    Temat: Re: Stereo i ruchomo
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > Eee tam, panoramy to się z ręki robi. ;-)
    > Pod głowicę jeszcze trzebaby statyw taszczyć. Nie dla mnie.

    Panoramy nieruchome - jak najbardziej.

    > Chyba że chodzi Ci o płynne panoramowanie ruchomych obrazków, a
    > następnym projektem będzie dolly. :-)

    A właśnie o ruchome chodzi. Łapa nie wyrabia, zwłaszcza przy powolnych
    obrotach. Może są statywy, które umożliwiają z ręki obrót poniżej
    stopnia na sekundę (czas), nie wiem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /aby wybrać opcję pierwszą wciśnij dwójkę/


  • 44. Data: 2009-11-05 15:17:48
    Temat: Re: Stereo i ruchomo
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 05 of Nov 2009 09:43, Janko Muzykant wrote:

    > John Smith pisze:
    >>> Szczyt paranoi przy filmowaniu 500D to brak wymuszania przysłony -
    >>> pozostaje m42 :)
    >>
    >> No to rzeczywiście - filmowanie dla wytrwałych. :-)
    >
    > Jak za czasów kina moralnego niepokoju :)
    >
    >> Ale za to takim Jupiterem 9 to możesz płynnie przysłoną kręcić.:-)
    >
    > Z heliosem też, tylko trzeba kulkę wyciągnąć :)
    >
    > Widzę, że trzeba będzie kupić dwa pancolary do zestawu...
    >
    >> Tylko pewnie czas migawki (a zatem ekspozycja) skokowo się zmienia,
    >> prawda? Czy może chociaż ISO płynnie to koryguje? Widać skoki
    >> ekspozycji, czy da się to w miarę płynnie zrobić?
    >
    > Imo jest skok 1/3 ev. Za to (dzięki niebiosom) jest blokada AE. W
    > przeciwieństwie do Olka.

    A to takie ważne z blokadą AE?

    Sony puściła serię xxx+30, czyli face lifting do serii xxx
    (np 300->330, 350->380 itd). Główne zmiany to radykalne
    przetasowanie w klawiszologii, zamiana CF na SD i usunięcie
    klawisza AE-lock. Akurat dla mnie ta ostatnia zmiana nie do
    przełknięcia.


    --
    nb


  • 45. Data: 2009-11-05 15:21:53
    Temat: Re: Stereo i ruchomo
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 05 of Nov 2009 09:50, Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Wed, 4 Nov 2009, Janko Muzykant wrote:
    >
    >> Szczyt paranoi przy filmowaniu 500D to brak wymuszania przysłony
    >
    > ????
    > No to te wszystkie zachwyty nad "panowaniem nad GO" stają się
    > mityczne. Dobrze rozumiem?
    > Może osoby które miały "filmujące lustrzanki" w ręku napiszą, jak
    > w poszczególnych modelach to wygląda. W szczególności:
    > - czy są tryby "S", "A" i "M"
    > - czy jest AE-lock (mi przy hybrydzie brak AEL czasem dokucza)

    W lustrzamkach też :-) Przed chwilą pisałem o pomyśle Sony
    polegającym na usunięciu klawisza AEL.

    >
    > pzdr, Gotfryd

    --
    nb


  • 46. Data: 2009-11-05 19:59:00
    Temat: Re: Stereo i ruchomo
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    nb pisze:
    >>> Tylko pewnie czas migawki (a zatem ekspozycja) skokowo się zmienia,
    >>> prawda? Czy może chociaż ISO płynnie to koryguje? Widać skoki
    >>> ekspozycji, czy da się to w miarę płynnie zrobić?
    >> Imo jest skok 1/3 ev. Za to (dzięki niebiosom) jest blokada AE. W
    >> przeciwieństwie do Olka.
    >
    > A to takie ważne z blokadą AE?

    Czasem dobrze mieć automat (przy szybkich zmianach kadru), a wtedy
    dobrze jest, żeby zmiany jasności przebiegały płynnie.

    > Sony puściła serię xxx+30, czyli face lifting do serii xxx
    > (np 300->330, 350->380 itd). Główne zmiany to radykalne
    > przetasowanie w klawiszologii, zamiana CF na SD i usunięcie
    > klawisza AE-lock. Akurat dla mnie ta ostatnia zmiana nie do
    > przełknięcia.

    Widocznie przeciętny XXYY nie wiedział po co to i dostawał stresu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /prawdziwa wolność to wybór drogi dla większości nieatrakcyjnej/


  • 47. Data: 2009-11-05 23:23:35
    Temat: Re: Stereo i ruchomo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Nov 2009, Janko Muzykant wrote:

    > E tam, bierze się taśmę klejącą na styki i masz otwartą przysłonę :)

    :)

    > Zresztą to jest całkiem praktyczny sposób - kiedyś zaklejałem styki lampy
    > którejś systemowej, żeby nie mieć przedbłysku

    Y tam, zawsze mówiłem, że tańsze lustrzanki są głęboko za hybrydami,
    a za argument służył mi właśnie brak dowolności kombinacji trybów
    A/S/M z trybami TTL/M :)
    (przy "M" nie ma przedbłysku, bo po co).

    Thx. za info.

    pzdr, Gotfryd


  • 48. Data: 2009-11-05 23:24:56
    Temat: Re: Stereo i ruchomo
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 05 of Nov 2009 20:59, Janko Muzykant wrote:

    > nb pisze:
    >>>> Tylko pewnie czas migawki (a zatem ekspozycja) skokowo się zmienia,
    >>>> prawda? Czy może chociaż ISO płynnie to koryguje? Widać skoki
    >>>> ekspozycji, czy da się to w miarę płynnie zrobić?
    >>> Imo jest skok 1/3 ev. Za to (dzięki niebiosom) jest blokada AE. W
    >>> przeciwieństwie do Olka.
    >>
    >> A to takie ważne z blokadą AE?
    >
    > Czasem dobrze mieć automat (przy szybkich zmianach kadru), a wtedy
    > dobrze jest, żeby zmiany jasności przebiegały płynnie.
    >
    >> Sony puściła serię xxx+30, czyli face lifting do serii xxx
    >> (np 300->330, 350->380 itd). Główne zmiany to radykalne
    >> przetasowanie w klawiszologii, zamiana CF na SD i usunięcie
    >> klawisza AE-lock. Akurat dla mnie ta ostatnia zmiana nie do
    >> przełknięcia.
    >
    > Widocznie przeciętny XXYY nie wiedział po co to i dostawał stresu.

    Chyba zła diagnoza.
    Ja jestem przypadkowym posiadaczem Sony (i w ogóle aparatów
    fotograficznych), więc oczko niżej niż przeciętny.
    A stres wywołuje przycisk 'inteligentny teleobiektyw',
    - który jednak zostawiono - a działający tylko wtedy,
    kiedy są wyłączone RAWy, czyli w moim przypadku nigdy.

    Poza tym AEL jest chyba bardzo przydatny dla początkujących,
    którzy usiłują robić zdjęcia w trudnych warunkach oświetleniowych.
    Np. w jasny dzień, gdzie górna połowa (początkujący jeszcze
    nie wie o trójpodziale) to niebo z jasnymi obłoczkami,
    a na dole cokolwiek - budynki/góry/drzewa.
    Wie że przepala niebo, to ustawia na niebo, blokuje AE, zjeżdża
    w dół i pstryka (albo odwrotnie, jeśli budynki itp. za ciemne).
    W obu wypadkach sekunda, a bez AEL to stres ;-)

    Z drugiej strony, to przycisk zmiany ekspozycji jest jedynym
    wygodniejszym od przycisku blokowania ekspozycji. A z trzeciej
    strony to blokada ekspozycji utrudnia analizę fotek od strony
    przekłamanych exifów.


    --
    nb


  • 49. Data: 2009-11-05 23:26:31
    Temat: Re: Stereo i ruchomo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Nov 2009, nb wrote:

    > at Thu 05 of Nov 2009 09:50, Gotfryd Smolik news wrote:
    >
    >> - czy jest AE-lock (mi przy hybrydzie brak AEL czasem dokucza)
    >
    > W lustrzamkach też :-) Przed chwilą pisałem o pomyśle Sony
    > polegającym na usunięciu klawisza AEL.

    :O!
    Nie no, AEL w hybrydach ("dużych") zazwyczaj jest, tyle że
    np. w KM A* nie działa przy filmowaniu (czego nie rozumiem),
    ale AFAIK właśnie w Sony 828 (czy jakoś tak) było.
    Narzekałem na brak przy filmowaniu, nie brak w ogóle, tym
    ostatnim mnie zaskoczyłeś :D

    pzdr, Gotfryd


  • 50. Data: 2009-11-05 23:30:31
    Temat: Re: Stereo i ruchomo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Nov 2009, nb wrote:

    > at Thu 05 of Nov 2009 09:43, Janko Muzykant wrote:
    >
    >> Imo jest skok 1/3 ev. Za to (dzięki niebiosom) jest blokada AE.
    >> W przeciwieństwie do Olka.
    >
    > A to takie ważne z blokadą AE?

    Tak - klasyka, kiedy trzeba "przejść" przez nasłonecznioną
    stronę albo np. w jakiejś "szczelinie" (np. stojąc na drodze,
    wzdłuż której świeci słońce).
    Bez blokady w kadrze są dziwy - AE wymusza Ci że widzisz dany
    przedmiot np. jako prześwietlony, za moment stanowi ciemność
    i z powrotem "białe".
    A niebo z białego na niebieski i z powrotem.

    pzdr, Gotfryd

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: