-
41. Data: 2009-11-05 09:14:16
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>
Gotfryd Smolik news pisze:
>> Szczyt paranoi przy filmowaniu 500D to brak wymuszania przysłony
>
> ????
> No to te wszystkie zachwyty nad "panowaniem nad GO" stają się mityczne.
> Dobrze rozumiem?
E tam, bierze się taśmę klejącą na styki i masz otwartą przysłonę :)
Zresztą to jest całkiem praktyczny sposób - kiedyś zaklejałem styki
lampy którejś systemowej, żeby nie mieć przedbłysku (używana awaryjnie
do wyzwalania lamp, bo się kabel urwał)
> Może osoby które miały "filmujące lustrzanki" w ręku napiszą, jak
> w poszczególnych modelach to wygląda. W szczególności:
> - czy są tryby "S", "A" i "M"
EP1 - tryb A, brak M
500D pełne auto (łącznie z iso).
> - czy jest AE-lock (mi przy hybrydzie brak AEL czasem dokucza)
500D jest.
EP1 0 nie ma.
Oba pracują z ''niczym'' (m42).
--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/nie śpij! - terrorysta nigdy nie śpi!/
-
42. Data: 2009-11-05 09:37:17
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Od: John Smith <u...@e...net>
Janko Muzykant napisał(a):
> John Smith pisze:
>> A zrobiłeś już sobie jakąś gąsienicę typu follow focus do stereo? :-)
>
> No, to wyzwanie niewątpliwie. Ale bardziej poważnie myślę na głowicą do
> panoram sterowaną silnikiem krokowym z mikroprocesora.
Eee tam, panoramy to się z ręki robi. ;-)
Pod głowicę jeszcze trzebaby statyw taszczyć. Nie dla mnie.
Chyba że chodzi Ci o płynne panoramowanie ruchomych obrazków, a
następnym projektem będzie dolly. :-)
--
Mirek
-
43. Data: 2009-11-05 11:30:20
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>
John Smith pisze:
> Eee tam, panoramy to się z ręki robi. ;-)
> Pod głowicę jeszcze trzebaby statyw taszczyć. Nie dla mnie.
Panoramy nieruchome - jak najbardziej.
> Chyba że chodzi Ci o płynne panoramowanie ruchomych obrazków, a
> następnym projektem będzie dolly. :-)
A właśnie o ruchome chodzi. Łapa nie wyrabia, zwłaszcza przy powolnych
obrotach. Może są statywy, które umożliwiają z ręki obrót poniżej
stopnia na sekundę (czas), nie wiem.
--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/aby wybrać opcję pierwszą wciśnij dwójkę/
-
44. Data: 2009-11-05 15:17:48
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Od: nb <n...@n...net>
at Thu 05 of Nov 2009 09:43, Janko Muzykant wrote:
> John Smith pisze:
>>> Szczyt paranoi przy filmowaniu 500D to brak wymuszania przysłony -
>>> pozostaje m42 :)
>>
>> No to rzeczywiście - filmowanie dla wytrwałych. :-)
>
> Jak za czasów kina moralnego niepokoju :)
>
>> Ale za to takim Jupiterem 9 to możesz płynnie przysłoną kręcić.:-)
>
> Z heliosem też, tylko trzeba kulkę wyciągnąć :)
>
> Widzę, że trzeba będzie kupić dwa pancolary do zestawu...
>
>> Tylko pewnie czas migawki (a zatem ekspozycja) skokowo się zmienia,
>> prawda? Czy może chociaż ISO płynnie to koryguje? Widać skoki
>> ekspozycji, czy da się to w miarę płynnie zrobić?
>
> Imo jest skok 1/3 ev. Za to (dzięki niebiosom) jest blokada AE. W
> przeciwieństwie do Olka.
A to takie ważne z blokadą AE?
Sony puściła serię xxx+30, czyli face lifting do serii xxx
(np 300->330, 350->380 itd). Główne zmiany to radykalne
przetasowanie w klawiszologii, zamiana CF na SD i usunięcie
klawisza AE-lock. Akurat dla mnie ta ostatnia zmiana nie do
przełknięcia.
--
nb
-
45. Data: 2009-11-05 15:21:53
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Od: nb <n...@n...net>
at Thu 05 of Nov 2009 09:50, Gotfryd Smolik news wrote:
> On Wed, 4 Nov 2009, Janko Muzykant wrote:
>
>> Szczyt paranoi przy filmowaniu 500D to brak wymuszania przysłony
>
> ????
> No to te wszystkie zachwyty nad "panowaniem nad GO" stają się
> mityczne. Dobrze rozumiem?
> Może osoby które miały "filmujące lustrzanki" w ręku napiszą, jak
> w poszczególnych modelach to wygląda. W szczególności:
> - czy są tryby "S", "A" i "M"
> - czy jest AE-lock (mi przy hybrydzie brak AEL czasem dokucza)
W lustrzamkach też :-) Przed chwilą pisałem o pomyśle Sony
polegającym na usunięciu klawisza AEL.
>
> pzdr, Gotfryd
--
nb
-
46. Data: 2009-11-05 19:59:00
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>
nb pisze:
>>> Tylko pewnie czas migawki (a zatem ekspozycja) skokowo się zmienia,
>>> prawda? Czy może chociaż ISO płynnie to koryguje? Widać skoki
>>> ekspozycji, czy da się to w miarę płynnie zrobić?
>> Imo jest skok 1/3 ev. Za to (dzięki niebiosom) jest blokada AE. W
>> przeciwieństwie do Olka.
>
> A to takie ważne z blokadą AE?
Czasem dobrze mieć automat (przy szybkich zmianach kadru), a wtedy
dobrze jest, żeby zmiany jasności przebiegały płynnie.
> Sony puściła serię xxx+30, czyli face lifting do serii xxx
> (np 300->330, 350->380 itd). Główne zmiany to radykalne
> przetasowanie w klawiszologii, zamiana CF na SD i usunięcie
> klawisza AE-lock. Akurat dla mnie ta ostatnia zmiana nie do
> przełknięcia.
Widocznie przeciętny XXYY nie wiedział po co to i dostawał stresu.
--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/prawdziwa wolność to wybór drogi dla większości nieatrakcyjnej/
-
47. Data: 2009-11-05 23:23:35
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 5 Nov 2009, Janko Muzykant wrote:
> E tam, bierze się taśmę klejącą na styki i masz otwartą przysłonę :)
:)
> Zresztą to jest całkiem praktyczny sposób - kiedyś zaklejałem styki lampy
> którejś systemowej, żeby nie mieć przedbłysku
Y tam, zawsze mówiłem, że tańsze lustrzanki są głęboko za hybrydami,
a za argument służył mi właśnie brak dowolności kombinacji trybów
A/S/M z trybami TTL/M :)
(przy "M" nie ma przedbłysku, bo po co).
Thx. za info.
pzdr, Gotfryd
-
48. Data: 2009-11-05 23:24:56
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Od: nb <n...@n...net>
at Thu 05 of Nov 2009 20:59, Janko Muzykant wrote:
> nb pisze:
>>>> Tylko pewnie czas migawki (a zatem ekspozycja) skokowo się zmienia,
>>>> prawda? Czy może chociaż ISO płynnie to koryguje? Widać skoki
>>>> ekspozycji, czy da się to w miarę płynnie zrobić?
>>> Imo jest skok 1/3 ev. Za to (dzięki niebiosom) jest blokada AE. W
>>> przeciwieństwie do Olka.
>>
>> A to takie ważne z blokadą AE?
>
> Czasem dobrze mieć automat (przy szybkich zmianach kadru), a wtedy
> dobrze jest, żeby zmiany jasności przebiegały płynnie.
>
>> Sony puściła serię xxx+30, czyli face lifting do serii xxx
>> (np 300->330, 350->380 itd). Główne zmiany to radykalne
>> przetasowanie w klawiszologii, zamiana CF na SD i usunięcie
>> klawisza AE-lock. Akurat dla mnie ta ostatnia zmiana nie do
>> przełknięcia.
>
> Widocznie przeciętny XXYY nie wiedział po co to i dostawał stresu.
Chyba zła diagnoza.
Ja jestem przypadkowym posiadaczem Sony (i w ogóle aparatów
fotograficznych), więc oczko niżej niż przeciętny.
A stres wywołuje przycisk 'inteligentny teleobiektyw',
- który jednak zostawiono - a działający tylko wtedy,
kiedy są wyłączone RAWy, czyli w moim przypadku nigdy.
Poza tym AEL jest chyba bardzo przydatny dla początkujących,
którzy usiłują robić zdjęcia w trudnych warunkach oświetleniowych.
Np. w jasny dzień, gdzie górna połowa (początkujący jeszcze
nie wie o trójpodziale) to niebo z jasnymi obłoczkami,
a na dole cokolwiek - budynki/góry/drzewa.
Wie że przepala niebo, to ustawia na niebo, blokuje AE, zjeżdża
w dół i pstryka (albo odwrotnie, jeśli budynki itp. za ciemne).
W obu wypadkach sekunda, a bez AEL to stres ;-)
Z drugiej strony, to przycisk zmiany ekspozycji jest jedynym
wygodniejszym od przycisku blokowania ekspozycji. A z trzeciej
strony to blokada ekspozycji utrudnia analizę fotek od strony
przekłamanych exifów.
--
nb
-
49. Data: 2009-11-05 23:26:31
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 5 Nov 2009, nb wrote:
> at Thu 05 of Nov 2009 09:50, Gotfryd Smolik news wrote:
>
>> - czy jest AE-lock (mi przy hybrydzie brak AEL czasem dokucza)
>
> W lustrzamkach też :-) Przed chwilą pisałem o pomyśle Sony
> polegającym na usunięciu klawisza AEL.
:O!
Nie no, AEL w hybrydach ("dużych") zazwyczaj jest, tyle że
np. w KM A* nie działa przy filmowaniu (czego nie rozumiem),
ale AFAIK właśnie w Sony 828 (czy jakoś tak) było.
Narzekałem na brak przy filmowaniu, nie brak w ogóle, tym
ostatnim mnie zaskoczyłeś :D
pzdr, Gotfryd
-
50. Data: 2009-11-05 23:30:31
Temat: Re: Stereo i ruchomo
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 5 Nov 2009, nb wrote:
> at Thu 05 of Nov 2009 09:43, Janko Muzykant wrote:
>
>> Imo jest skok 1/3 ev. Za to (dzięki niebiosom) jest blokada AE.
>> W przeciwieństwie do Olka.
>
> A to takie ważne z blokadą AE?
Tak - klasyka, kiedy trzeba "przejść" przez nasłonecznioną
stronę albo np. w jakiejś "szczelinie" (np. stojąc na drodze,
wzdłuż której świeci słońce).
Bez blokady w kadrze są dziwy - AE wymusza Ci że widzisz dany
przedmiot np. jako prześwietlony, za moment stanowi ciemność
i z powrotem "białe".
A niebo z białego na niebieski i z powrotem.
pzdr, Gotfryd