  • 1. Data: 2009-10-31 22:18:43
    Temat: Stereo i ruchomo
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Od wczoraj męczę dwie pięćsetki Canona celem zrobienia dobrych
    jakościowo filmów 3d. No i oczywiście jest pod górkę, ale dwóch 5D nie
    posiadam (w każdym razie jeszcze :)
    Po pierwsze 20 klatek na sekundę. No wiadomo było, ale w większości scen
    można podkręcić do 24. A ta mniejszość to niestety łażące ludziki, te
    którym się spieszy. Przebierają nóżkami za mocno. Te wlekące się
    przyspieszają w granicach tolerancji.
    Ale po co fullhd do stereo - od początku zakładałem 1280x720. Tylko - o
    naiwny, nie zobaczyłem sampli z tego trybu, a jest to koszmar.
    Interpolacja jak z MSPainta, każdy skos pełen schodów... czyli nie ma
    1280x720.
    Do tego: brak kontroli przysłony i iso, nie da się synchronizować
    wyzwolenia filmu (da się migawki wyzwalać tylko), cud że jest blokada
    ekspozycji i korekta. Brak histogramu!!! Pstryczki działają na odwrót.
    No i obraz - dokładnie to, co mi robił Fuji 2400. Czyli super PAL, ale
    nie HD. Super HD będzie prawdopodobnie w chwili, gdy to coś zacznie
    pstrykać sRAWy z szybkością 24 na sekundę przez czas nieograniczony. Za
    pięć lat.
    Nota bene mieć rawy jako materiał filmowy - marzenie...

    Dobra, ponarzekałem już. A teraz film, zmniejszony oczywiście do
    rozsądnych granic (2x512x288), 4Mb więc proszę sobie zapauzować.
    http://www.adamsmialek.neostrada.pl/flash/01.htm
    Oglądamy zezem.
    Aha, oczywiście film jest o niczym, takie testy tylko. Nie jest też
    zmontowany tylko posklejany z przypadku.
    Oczywiście takie filmy nie wychodzą wprost z puszki :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 2. Data: 2009-11-01 11:05:58
    Temat: Re: Stereo i ruchomo
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    hehe, tak czulem ze po to Ci te 2 sztuki 500d.

    Co do tej jakosci niby HD to niestety ale to samo jest w 5dmk2. Full HD
    wyglada jak interpolacja z conajwyzej Pol HD, a niech sie pojawi jakis
    futrzany "detaliczny" kot, to sie zaczyna kosmos, jakies niebieskie
    interferencje i inne cuda :)

    Co do 3d HD... to ogolnie fajne, ale mam problem z zezowaniem, proporcje
    16:9 sprawiaja ze musze sie daleko odsunac przez co slabiej widze... :)

    Pozdr.

  • 3. Data: 2009-11-01 17:35:44
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 1 Nov 2009 12:05:58 +0100, "Konrad L" <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Co do 3d HD... to ogolnie fajne, ale mam problem z zezowaniem, proporcje
    >16:9 sprawiaja ze musze sie daleko odsunac przez co slabiej widze... :)

    moim zdaniem problem tutaj polega na tym, ze brak jakiegos statycznego
    obrazka, choc kilkanascie klatek np. pierwszej sekwencji, ktory by
    pozwolil zlapac odpowiedniego zeza. <rs>

  • 4. Data: 2009-11-01 18:02:09
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    rs wrote:
    > moim zdaniem problem tutaj polega na tym, ze brak jakiegos statycznego
    > obrazka, choc kilkanascie klatek np. pierwszej sekwencji, ktory by
    > pozwolil zlapac odpowiedniego zeza. <rs>

    Zezujesz raz, na poczatku, przy zatrzymanym odtwarzaczu. Gdy juz zlapiesz
    zbieznosc i ostrosc, po prostu klikasz play - ja nie mialem zadnych
    problemow. :) Choc fakt, ze musialem uzyc okularow (krotkowidz), choc
    normanie przy PC nigdy z nich nie korzystam. Nie wolno tez ruszac glowa (w
    szczegolnosci przechylac jej na boki).
    Efekt znakomity, choc kilkunastocalowy ekran laptopa to za malo, by
    docenic walory tej techniki.

    k,

  • 5. Data: 2009-11-01 19:13:06
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 1 Nov 2009 19:02:09 +0100, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

    >Zezujesz raz, na poczatku, przy zatrzymanym odtwarzaczu. Gdy juz zlapiesz
    >zbieznosc i ostrosc, po prostu klikasz play - ja nie mialem zadnych
    >problemow. :)

    ja mimo, ze zasadniczo z takimi 3D problemow zasadniczo nie mam, z tym
    mialem. nadal sadze, ze lepiej jest dac ogladaczowi jakis stabilny
    obraz, chocby na na moment. szukanie myszy, klikanie w ikone czy inne
    podobne moga rozproszyc widza. <rs>

  • 6. Data: 2009-11-01 19:13:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Oct 2009 23:18:43 +0100, Janko Muzykant wrote:
    >http://www.adamsmialek.neostrada.pl/flash/01.htm
    >Oglądamy zezem.

    Tobie sie udaje taki zez ?
    Pewnie tak, skoro robisz, ale ogladalem i inne twoje zdjecia .. poza
    mozliwosciami moich oczu.

    Za to te przez okularki - przepiekne.
    P.S. Nie jest prawda ze przez okularki nie mozna w kolorze.

    J.

  • 7. Data: 2009-11-01 19:15:14
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    rs wrote:
    > szukanie myszy, klikanie w ikone czy inne
    > podobne moga rozproszyc widza. <rs>

    Jednemu "ustawienie oczu" zajmie 10 sekund, innemu pare minut... Prosciej
    uprzednio ustawic kursor na "play" i po prostu wcisnac przycisk myszy, gdy
    juz jest OK.

    k,

  • 8. Data: 2009-11-01 19:49:39
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > naiwny, nie zobaczyłem sampli z tego trybu, a jest to koszmar.
    > Interpolacja jak z MSPainta, każdy skos pełen schodów... czyli nie ma

    A po co w ogóle 1/2HD? Przecież:
    Nikt nie ma na czym tego obejrzeć.
    Trzeba się na tyle oddalić, że nie ma znaczenia, czy jest to pal, czy
    HD, no chyba, że potrafisz TAK zezować.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-11-01 20:13:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J.F. pisze:

    > Tobie sie udaje taki zez ?

    W jakąś sekundę :)
    Tak trzeba jak się w to bawi, że tak powiem, profi. Inaczej czas
    przygotowań mocno rośnie.

    > P.S. Nie jest prawda ze przez okularki nie mozna w kolorze.

    Można, ale robi się lipa trochę. Wszystko zależy od motywu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lubię te igrzyska różne, zawsze kibicuję na Trynidad i Tobago czy jakoś
    tak/

  • 10. Data: 2009-11-01 20:14:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > A po co w ogóle 1/2HD? Przecież:
    > Nikt nie ma na czym tego obejrzeć.

    Jeszcze moment tylko :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /piękne chwile w życiu? - tak się zmęczyć, żeby nie mieć ochoty na seks/