    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: Stawianie systemu na macierzy RAID z dwóch SSD
    Date: 18 Dec 2012 14:24:26 GMT

    On 2012-12-18, micz <m...@g...com> wrote:
    > 3) Chodzi o jak najniższą cenę całego zabiegu (budżet zamyka mi się powiedzmy w
    1000 PLN)
    > 4) ilość miejsca na tym dysku nie musi być zatrważająca. Mam 2TB HDD na "magazyn".
    Ten nowy drive ma być jedynie "demonem szybkości" ;) i wspomniane 40 GB wystarczy.

    Czym powracamy do kwestii ram drive. Piszesz o 40 GB, ale ile tak
    naprawdę używasz jednocześnie? Tzn. przy konkretnym projekcie.
    Albo czy część plików naprawdę nie może być doczytywana
    z HDD/SSD?

    Nie wiem czy w After Effects i Premiere będzie odczuwalna różnica między
    500 i 1000 MB/s. W każdym razie praca na RAM właściwie kasuje
    jakiekolwiek odczuwalne opóźnienia (a jeśli jakieś będą, to i tak
    szybciej się nie da). Gorąco polecam spróbować.

    Jak pisano w wątku: 40 GB może sprawić pewne trudności, ale np z ~25GB
    problemu być nie powinno. 1000 zł jest kwotą wystarczającą.

    Co do RAM drive to sytuacja jest dosyć prosta. Na Windowsa jest
    dosyć duży wybór softu do tworzenia dysków na RAMie. Generalnie
    efekt jest podobny, więc wybierz taki najlżejszy albo najwygodniejszy.
    Pewnie niezłym punktem odniesienia jest Dataram RAMdisk, ale licencja
    komercyjna jest płatna.

    pozdrawiam,
    PK