  • 191. Data: 2011-01-12 22:47:22
    Temat: Re: Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych.
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 8 Sty, 18:52, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Szczera prawda, ale o czym wy tu panowie w ogole piszecie ?
    >
    > "W 2009 roku stan techniczny pojazdu był przyczyną 101 wypadków
    > drogowych, zginęło w nich 8 osób, a rany odniosło 147. Najwięcej
    > stwierdzono braków w oświetleniu 41,6% oraz w ogumieniu 20,8%."
    >
    > A 50tys wypadkow zostanie.
    >
    > To nawet nie jest 1 %.
    >
    > J.

    Braki w oświetleniu to nawet 3 miesięczne samochody mogą mieć. Bodajże
    w Toyocie IQ po kilku tygodniach przepaliła się żarówka podczas
    jakiegoś testu (cena żarówki 200 zł). Braki w ogumieniu to może mieć
    już 2-3 letni samochód który ma duży przebieg. I odwrotnie 20 letni
    samochód może mieć 100% sprawne oświetlenie i nowiutkie opony.

  • 192. Data: 2011-01-13 00:10:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 Jan 2011 13:47:22 -0800 (PST), Lew2 wrote:

> [...]
    >jakiegoś testu (cena żarówki 200 zł). Braki w ogumieniu to może mieć
    >już 2-3 letni samochód który ma duży przebieg.

    No i na reszte wypadkow z przyczyn zlego stanu technicznego zostaje
    ile ? Szukacie problemu tam gdzie go nie ma.

    J.

    P.S. Brak w oswietleniu przyczyna wypadku ? Chyba glownie w przypadku
    rowerow. No i ewentualnie kombajnow, ale w polaczeniu z nadmierna
    predkoscia :-)

  • 193. Data: 2011-01-13 02:07:18
    Temat: Re: Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-13 00:10, J.F. pisze:

    > No i na reszte wypadkow z przyczyn zlego stanu technicznego zostaje
    > ile ? Szukacie problemu tam gdzie go nie ma.

    Też nie samymi bezpośrednimi przyczynami żyjemy.

    Nie wiadomo w ilu przypadkach niedostosowania prędkości do warunków
    jazdy, wypadku dałoby się uniknąć gdyby np. amortyzatory nie były na
    wykończeniu, albo opony nie były nastoletnimi trupami.

    Bardziej rygorystyczne kontrole w stacjach kontroli (np. analiza spalin)
    również podniosłyby koszty utrzymania starszych pojazdów w należytym
    stanie i podniosły tym samym opłacalność wymiany samochodów na nowe,
    które są bezpieczniejsze.

  • 194. Data: 2011-01-13 02:58:54
    Temat: Re: Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych.
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Z pewnością. 2-letnie Seicento jest mniej archaiczne od 8-letniego Vel
    > Satisa.

    i ma radary :) i wytrzyma strzała 100km/h :) i poleci 250km/h w ciszy
    tak w ogóle to z 10 lat już ma....

    tylko samo wyhamuje do 30km/h a potem DUP!

    ale fakt 19 letnia renówka już radarów nie miała, 5***** też nie ;)

    za to też jeździła ponad 200km/h w ciszy (paląc 2x niż vel satis 3.5)
    strzała wytrzymywało do około 85km/h, a esp trakcje, gps, xenony duperele
    dostało 16 lat temu.

    dobre auta były, tylko już stare :) za to dobrze się prowadza
    w deszczu na wspomnianym bieżniku 1.6mm (do prędkości 140km/h
    potem elektronika hamuje bo się ślizga) ;)

  • 195. Data: 2011-01-13 03:05:55
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Ale trzeba miec gdzie sterowac :)
    > Kiedys spieprzalem rowem przed TIRem, ktoren zapragnal zaparkowac na
    > moim tylku (auto przede mna stanelo probujac skrecic w lewo, WIEDZIALEM,
    > ze TIR nie ma szans wyhamowac). Naprawde nielatwo sie przelamac, zeby
    > swiadomie zejsc poza droge.
    > Tego skrecajacego tir zmiotl z drogi. Chlopak i laska rannni, ale o
    > wlasnych silach wyszli z auta.

    ja raz zwiewałem "w pole" - tir wpadł na pomysł wyprzedzania autobusu,
    nieźle trzęsie ale głową w sufit nie przywaliłem :)

    pozdrawiam.

  • 196. Data: 2011-01-13 13:42:24
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Max_P pisze:
    > Witam,
    > stałem prawie 3 godziny w najbliższym sąsiedztwie ostatniego karambolu
    > na A4; jeżdżę codziennie, robiąc w każdych warunkach pogodowych średnio
    > 200 km. Poczynione i bieżace obserwacje skłaniają mnie do postawienia
    > pewnie dyskusyjnej tezy: z tym podniesieniem szybkości o dziesięć, a jak
    > wskazuje agitka w telewizorniach o 20 km/h nieco przesadzono. Jeśli już,
    > to z ograniczeniami, do których zaliczam wiek samochodu. Auta starsze
    > niż 5 nooo 6 lat nie powinny przekraczać 120 km/h.

    nie - auta złożone więcej niż dwóch nie powinny przekraczać 50ki

  • 197. Data: 2011-01-15 20:11:52
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 06.01.2011 13:50, Max_P pisze:

    > Aha, na A4, a dwa tygodnie temu kolo Bielska można bylo zauważyć
    > prawidlowość - przedyskutowaną dokladnie miedzy stojącymi w korku.
    > Jakieś 1/3 aut mimo dzwonów stała "prosto" - wzdłuż osi drogi, miala
    > uszkodzenia przodu i tyłu, typowe wgniecenia. Pozostałe auta poleciały
    > nieszablonowo, a to na prawą, a to na lewą barierkę, a to jeden fiknął
    > 180 stopni, a to inny wyleciał wraz z barierką. Wg mnie i dyskutantów,
    > wg figury wykreślonej na drodze i stanu po kolizji można bylo określić
    > wiek auta z dokladnością do roku ;).

    Musze w moim zmienic chyba metryke ... bo mimo 14 lat w praktyce na
    zablokowanych kolach leci prosto, co potwierdzil niedawny przeglad
    techniczny. Ile mam mu powiedziec, ze ma lat? ;>

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 198. Data: 2011-01-15 20:30:43
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 07.01.2011 20:48, Cavallino pisze:

    > Policz lepiej ile tego było.
    > Ja pamiętam czasy, że podczas nocnej jazdy krajówką, światła drogowe
    > miałeś zapalone przez większość czasu i nikomu to nie przeszkadzało.
    > Teraz to się trzeba postarać, żeby je zapalić choć na chwilę.

    A jak to sie Twoim zdaniem dzieje w innych krajach, ze nie ma takich
    zakazow jakie postulujesz a jednak widzi sie glownie samochody
    zdecydowanie nowsze niz 10 latki?

    ps
    Zeby nie bylo - pytam lekko zlosliwie, bo wszyscy znamy odpowiedz :(

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 199. Data: 2011-01-15 21:09:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości news:

    > A jak to sie Twoim zdaniem dzieje w innych krajach, ze nie ma takich
    > zakazow jakie postulujesz a jednak widzi sie glownie samochody
    > zdecydowanie nowsze niz 10 latki?

    Ludzie mądrzejsi?
    W takiej Rumunii kupują nowe Dacie, a nie stare Ople.

  • 200. Data: 2011-01-15 21:34:50
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 15.01.2011 21:09, Cavallino pisze:

    > Ludzie mądrzejsi?

    Yyyy zamozniejsi?

    > W takiej Rumunii kupują nowe Dacie, a nie stare Ople.

    Nie mow, ze w Rumunii jest wieksza sprzedaz nowych aut niz w Polsce i
    podobna wolnosc z zakupie uzywek??

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk