  • 1. Data: 2010-02-15 18:53:16
    Temat: Statyw poszukiwany żywy lub martwy
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Przeznaczenie statywu amatorskie, fajnie żeby był nie za wielki, żeby się
    dało zabrać na jazdę rowerem; unieść ma Olka E-520 z dobrodziejstwem
    inwentarza - za wiele tego nie będzie.

    Granica ceny: maksimum 400zł. Nieprzekraczalne.

    Da się zrobić?

    Przepatrzyłem sobie parę sklepów, wpadło mi w oko coś takiego:

    http://fotozakupy.pl/statyw/benro-a-500-ex-bh-1,9925
    s - kusi zestawem z
    głowicą kulową.

    Pozostali kandydaci:

    http://fotozakupy.pl/statyw/velbon-sherpa-600r-pokro
    wiec-hit-,6961s
    http://fotozakupy.pl/statyw/slik-pro-340dx-z-glowica
    ,5400s

    Co lepsze A może w ogóle coś innego?

    Poradźcie :)

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 2. Data: 2010-02-15 19:04:27
    Temat: Re: Statyw poszukiwany żywy lub martwy
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-02-15 19:53, Andrzej Libiszewski pisze:

    > http://fotozakupy.pl/statyw/velbon-sherpa-600r-pokro
    wiec-hit-,6961s

    Mam to cudo i mogę spokojnie polecić - jest stabilny, dobrze wykonany
    i płynnie się nim reguluje. Dźwiga znacznie cięższy sprzęt niż ten
    co podałeś, ale nie jest zbyt lekki, ani mały (rower)...

    p!
    Keyser

  • 3. Data: 2010-02-15 19:25:36
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Keyser Soze pisze:

> [...]
    > i płynnie się nim reguluje. Dźwiga znacznie cięższy sprzęt niż ten
    > co podałeś, ale nie jest zbyt lekki, ani mały (rower)...

    też mogę polecić, choć jak dla mnie brakuje w nim poziomicy - jak
    robiłem ostatnio panoramy to dobrze, że miałem "poziomicę" w komórce, bo
    inaczej byłoby kiepsko :)

    wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 4. Data: 2010-02-15 19:56:48
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    > Przepatrzyłem sobie parę sklepów, wpadło mi w oko coś takiego:
    > http://fotozakupy.pl/statyw/benro-a-500-ex-bh-1,9925
    s - kusi zestawem z
    > głowicą kulową.

    fajny, ale pomacaj jeszcze może Benro A-250 EX.

    Mniejszy, bardzo zgrabny, nie za wysoki,
    zmiesci się wszędzie, nie nadaje się do cięższego obiektywu,
    ale na rowerze raczej z ciężarami się nie jeździ,
    a do okazjonalnego użycia bardzo fajny i miły w dotyku, bardzo lekki.

    pozdrawiam
    Witek

  • 5. Data: 2010-02-15 20:20:51
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 20:56:48 +0100, Witek Kaszkin napisał(a):

    s - kusi zestawem z

    > fajny, ale pomacaj jeszcze może Benro A-250 EX.

    A właśnie, ktoś wie gdzie w Łodzi mógłbym te statywy pomacać? Slika
    znalazłem, reszty nie...

    > Mniejszy, bardzo zgrabny, nie za wysoki,

    Ano właśnie. Ja mam 195cm wzrostu a ten statyw raczej jest mikry - jak w
    praktyce wygląda jego użycie?

    > zmiesci się wszędzie, nie nadaje się do cięższego obiektywu,
    > ale na rowerze raczej z ciężarami się nie jeździ,
    > a do okazjonalnego użycia bardzo fajny i miły w dotyku, bardzo lekki.

    Niezaprzeczalne zalety.

  • 6. Data: 2010-02-15 20:35:55
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    > Ano właśnie. Ja mam 195cm wzrostu a ten statyw raczej jest mikry - jak w
    > praktyce wygląda jego użycie?

    hmmm...

    jeśli wiesz, że będziesz _musiał_ użyć statywu,
    to bierzesz jakiś konkretny, ale ciężki statyw,
    a jak "a może się przyda" - to po co nosić ciężary ?
    wtedy lepszy taki, niż żaden, i coś za coś...

    Ja go kupiłem, bo nie lubię ciężarów nosić,
    a głowicę kulową z niego przerobiłem z pomocą ciężkiego sprzętu
    na panoramiczną QTVR, i jestem całkiem zadowolony z tego zestawu.

    A najlepiej to miec 3 statywy - duży, średni i Benro 250 EX :)

    Witek

  • 7. Data: 2010-02-16 12:25:38
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 21:35:55 +0100, Witek Kaszkin napisał(a):

> [...]
    > na panoramiczną QTVR, i jestem całkiem zadowolony z tego zestawu.
    >
    > A najlepiej to miec 3 statywy - duży, średni i Benro 250 EX :)

    No pewnie, tylko chcę ograniczyć koszty i uzyskać rozwiązanie możliwie
    uniwersalne :)

    Czy 250 EX da radę utrzymać stabilnie E-520 z ZD70-300mm? Wagowo niby się
    mieści w dopuszczalnym obciążeniu...

  • 8. Data: 2010-02-16 17:31:54
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    > No pewnie, tylko chcę ograniczyć koszty i uzyskać rozwiązanie możliwie
    > uniwersalne :)
    > Czy 250 EX da radę utrzymać stabilnie E-520 z ZD70-300mm? Wagowo niby się
    > mieści w dopuszczalnym obciążeniu...

    Masz pod nim haczyk i możesz sobie podwiesić obciązenie,
    powinno raczej pomóc

    albo...

    kup ten 500 EX i jak będziesz klął, że mało stabilny,
    to się pocieszysz, że nie kupiłeś 250 EX :P

    Witek

  • 9. Data: 2010-02-16 17:42:04
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 16 Feb 2010 18:31:54 +0100, Witek Kaszkin napisał(a):

> [...]
    >
    > albo...
    >
    > kup ten 500 EX i jak będziesz klął, że mało stabilny,
    > to się pocieszysz, że nie kupiłeś 250 EX :P

    Przewidujesz że mógłbym kląć? ;)

    Jutro idę pomacać Sherpę (bo Benro nie da rady niestety) i będę decydował.
    Jeszcze tylko jedno pytanie: znalazłem pojedynczą informację o bardzo
    marnym wykonaniu głowicy kulowej Benro (tylko to był model KS-2 -
    http://www.tomwebsterphoto.com/Essays/Benro/benroks2
    .htm ) - jak to w
    rzeczywistości wygląda?

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 10. Data: 2010-02-16 18:25:14
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    > Przewidujesz że mógłbym kląć? ;)

    a tego to ja nie wiem już, mogłoby się omsknąć :>

    > Jutro idę pomacać Sherpę (bo Benro nie da rady niestety) i będę decydował.

    Benro ma, że tak powiem, naprawdę wysoką "kulturę techniczną"
    wykonania i działania (jak na chińszczyznę)

    > Jeszcze tylko jedno pytanie: znalazłem pojedynczą informację o bardzo
    > marnym wykonaniu głowicy kulowej Benro (tylko to był model KS-2 -
> [...]

    hmmm, mam głowicę kulową Benro,
    symbolu nie pamiętam, ale taka większa, 3 pokrętła
    (podobna nawet do tej z artykułu, symbolu nie pamiętam, nie mam pod ręką),
    jest całkiem OK, montowałem na niej pond 4kg obiektyw i OK,
    a tę malutką z 250 EX przerobiłem na co innego,
    bo tylko rotator z niej był mi potrzebny, ale wyglądała w porządku,
    i działała bez zastrzeżeń.

    Witek