-
181. Data: 2021-04-14 12:52:36
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-04-2021 o 12:33, J.F pisze:
>>>> A Ty musisz na evse wybrać odpowiednią moc i nie kupować evse o mocy 22 kW.
>>> Czyli jednak gdzies sie te moc ustawia.
>> Zazwyczaj tak, ale nie jest to reguła.
>> Zwłaszcza w przypadku evse 16A - a to już może być za dużo dla bardzo
>> starych instalacji i gniazdek.
>
> Cos mi chodzi po glowie, ze bolce we wtyczkach 16A byly ciut grubsze.
> Ewentualnie - piszemy grubym drukiem "wymagane gniazdko 16A, jesli nie
> masz - wezwij fachowca".
I tak chyba masz napisane w każdym urządzeniu które wymaga takiej mocy.
> Tak czy inaczej to tylko 3.5kW, moze i starczy jak na nocne ladowanie
> w domu, ale szedlbym raczej w 3 fazy.
Niewiele to zmienia, bo natężenia te same.
No i w podstawowych wersjach z reguły samochód 3 faz nie przyjmie.
>> A już na pewno dla przedłużacza, na którym niektórzy mądrzy podłączają evse.
>> Nic to, że przedłużacz ma kable już na oko 10 krotnie cieńsze niż kabel
>> w evse....
>
> Przedluzacz ma 10A, albo 16, i tyle ma wytrzymac :-)
I czyja wina, jak podłączysz do przedłużacza 10 A evse 16A?
Producenta evse?
>
> A kabel w evse ... moze z innych przyczyn taki gruby.
Nie - pompa (grzałka) do jazuzzi ma taki sam.
>
>>> A evse z allegro z wtyczka ... bedzie dostosowane do mocy wtyczki.
>>> Co najwyzej pociagniesz 16 z gniazdka, kabla i bezpiecznika 10A.
>> Jeśli bezpiecznik będzie 10 A, to pół problemu, bo po prostu wywali.
>
> Nie tak zaraz, w bezpieczniku spora tolerancja.
Ale wywali.
>
>> Gorzej jeśli będzie 16A, a kabelek cieniutki, a gniazdko przystosowane
>> do podłączenia lampki warsztatowej....
>
> Ale to juz wlasciciela wina, ze ma ch* instalacje :-)
No i to Ci właśnie tłumaczę.
>>> No i o to mi chodzi - trzeba gdzies na evse/wallbox ustawic ile, on
>>> musi samochod powiadomic ... a z tego tylko krok, aby sobie takie evse
>>> wrzucic do bagaznika i ladowac z przygodnego gniazdka AC
>>
>> Ale te badania przez uprawnionego elektryka musiałbyś powtórzyć na
>> każdym przygodnym gniazdku....
>
> Zakladam raczej te ladowarki AC, co maja duza wydajnosc.
Tam żadnego evse nie potrzebujesz, evse jest do gniazda w ścianie.
> Ewentualnie przygodne gniazdko 3f, 3*16A czy 3*25A.
No i temat jest ten, co z tego że jest 3f, jak nie wiadomo ile
przeniesienie.
>> A co to jest "odpowiednia moc"?
>> Bo jeśli myślisz, że wykorzystasz 16A przez 12 godzin na każdym
>> gniazdku, to mocno się mylisz.
>
> Masz na mysli te wspolczynniki jednoczesnosci?
> Bo skoro gniazdko 16A,
Mało gniazdek jest 16A de facto.
A przygodnych - ze świecą szukać.
> Tak czy inaczej - myslalem o porzadnym gniazdku, z wieksza moca,
> a tu mi mowicie, ze na AC samochod nie wykorzysta.
Wykorzysta.
1*16A na pewno, czasem 1*32A.
Reszta to albo droższe modele, albo droższe wersje.
Plus Smart i Zoe.
>
>>> Co ciagle wymaga informacji jaka ta maksymalna mozliwa moc jest.
>>
>> Do tego właśnie służy evse, to ten dodatek nieco inteligencji do kabelka.
>
> Owszem, sa tam jakies piny do komunikacji, ale trzeba jednak gdzies w
> tym evse ustawic jaka jest moc instalacji i jaka informacje ma
> przekazac do samochodu.
Jeśli masz takie potrzeby to takie evse musisz kupić, żeby dało się to
ustawić.
>
> No chyba, ze to evse o mocy 22kW, wymaga podlaczenia 3*32A, i ten
> wymog ma instalator spelnic.
Dokładnie tak.
Względnie można nie używać wyższych mocy w evse - Twój wybór.
>
> No i zona, zeby nie wlaczyla zelazka, kuchenki, zmywarki, pralki ...
Ano.
-
182. Data: 2021-04-14 13:11:34
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Wed, 14 Apr 2021 11:12:21 +0100, K napisał(a):
> zajebiste i jak rozwiazuje wszystkie problemy swiata.
Zajebistye nie jest i nikt tak nie twierdzi. A rozwiązuje co najmniej
jeden istotny problem świata. I tak twierdzi wielu oprócz zupełnych
matołów.
--
Jacek
-I hate haters-
-
183. Data: 2021-04-14 13:13:46
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Wed, 14 Apr 2021 11:12:21 +0100, K napisał(a):
> zajebiste i jak rozwiazuje wszystkie problemy swiata.
Zajebiste nie jest i nikt tak nie twierdzi. A rozwiązuje co najmniej
jeden istotny problem świata. I tak twierdzi wielu oprócz zupełnych
matołów.
--
Jacek
-I hate haters-
-
184. Data: 2021-04-14 13:45:20
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: K <n...@e...com>
On 14/04/2021 12:13, Jacek Maciejewski wrote:
> Dnia Wed, 14 Apr 2021 11:12:21 +0100, K napisał(a):
>
>> zajebiste i jak rozwiazuje wszystkie problemy swiata.
>
> Zajebiste nie jest i nikt tak nie twierdzi. A rozwiązuje co najmniej
> jeden istotny problem świata. I tak twierdzi wielu oprócz zupełnych
> matołów.
>
rozwiazuje generujac przy tym kilka innych o ktorych sie nie wspomina bo
to nie u nas przeciez. tak jak z wysylaniem smieci "do recyklingu" za
granice. poczekajmy jeszcze chwile az pierwsze melexy trzeba bedzie
poddac recyklingowi i nie pisz mi prosze o ponownym wykorzystywaniu
baterii w nieskonczonosc o ktorych dowiedziales sie z memow na fejsie :)
-
185. Data: 2021-04-14 13:48:54
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 14 Apr 2021 12:52:36 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 14-04-2021 o 12:33, J.F pisze:
>>>>> A Ty musisz na evse wybrać odpowiednią moc i nie kupować evse o mocy 22 kW.
>>>> Czyli jednak gdzies sie te moc ustawia.
>>> Zazwyczaj tak, ale nie jest to reguła.
>>> Zwłaszcza w przypadku evse 16A - a to już może być za dużo dla bardzo
>>> starych instalacji i gniazdek.
>>
>> Cos mi chodzi po glowie, ze bolce we wtyczkach 16A byly ciut grubsze.
>> Ewentualnie - piszemy grubym drukiem "wymagane gniazdko 16A, jesli nie
>> masz - wezwij fachowca".
>
> I tak chyba masz napisane w każdym urządzeniu które wymaga takiej mocy.
>
>> Tak czy inaczej to tylko 3.5kW, moze i starczy jak na nocne ladowanie
>> w domu, ale szedlbym raczej w 3 fazy.
>
> Niewiele to zmienia, bo natężenia te same.
Ale 3x wiecej. I przez noc mozna naladowac baterie do pelna, nie tylko
do polowy :-)
Co prawda patrz nasze dyskusje ze Shrekiem - w domku moze i do pelna,
w bloku masz przydzialowe 6A na jednej fazie tylko :-)
> No i w podstawowych wersjach z reguły samochód 3 faz nie przyjmie.
No, a to jest juz ciekawe, czemu tak.
Umowa z fiskusem europy, zeby sie dalo akcyze nalozyc ? :-)
>>> A już na pewno dla przedłużacza, na którym niektórzy mądrzy podłączają evse.
>>> Nic to, że przedłużacz ma kable już na oko 10 krotnie cieńsze niż kabel
>>> w evse....
>>
>> Przedluzacz ma 10A, albo 16, i tyle ma wytrzymac :-)
>
> I czyja wina, jak podłączysz do przedłużacza 10 A evse 16A?
> Producenta evse?
Twoja. Bylo napisane 16A?
>> A kabel w evse ... moze z innych przyczyn taki gruby.
> Nie - pompa (grzałka) do jazuzzi ma taki sam.
Bo tez musi byc wodoodporna, podwojnej izolacji itp :-)
Co prawda "zwykly kabel" przedluzaczowy tez sie chyba tak kwalifikuje.
>>>> A evse z allegro z wtyczka ... bedzie dostosowane do mocy wtyczki.
>>>> Co najwyzej pociagniesz 16 z gniazdka, kabla i bezpiecznika 10A.
>>> Jeśli bezpiecznik będzie 10 A, to pół problemu, bo po prostu wywali.
>>
>> Nie tak zaraz, w bezpieczniku spora tolerancja.
> Ale wywali.
po 100s, taka norma/ch-ka.
Co prawda jest to dobrane do typowego kabla i pozaru nie bedzie..
>>> Gorzej jeśli będzie 16A, a kabelek cieniutki, a gniazdko przystosowane
>>> do podłączenia lampki warsztatowej....
>>
>> Ale to juz wlasciciela wina, ze ma ch* instalacje :-)
>
> No i to Ci właśnie tłumaczę.
Ale mnie nie o to chodzi.
Mam porzadne gniazdko, 3*32A to 22kW, i chcialbym tyle ladowac :-)
>>>> No i o to mi chodzi - trzeba gdzies na evse/wallbox ustawic ile, on
>>>> musi samochod powiadomic ... a z tego tylko krok, aby sobie takie evse
>>>> wrzucic do bagaznika i ladowac z przygodnego gniazdka AC
>>>
>>> Ale te badania przez uprawnionego elektryka musiałbyś powtórzyć na
>>> każdym przygodnym gniazdku....
>>
>> Zakladam raczej te ladowarki AC, co maja duza wydajnosc.
>
> Tam żadnego evse nie potrzebujesz, evse jest do gniazda w ścianie.
Tylko jakas kompatybilna wtyczka potrzebna.
>> Ewentualnie przygodne gniazdko 3f, 3*16A czy 3*25A.
> No i temat jest ten, co z tego że jest 3f, jak nie wiadomo ile
> przeniesienie.
Nikt nie instaluje 3f z g* kabelkiem :-)
Wiec skoro gniazdko jest 25A, to tyle chce pobrac.
Ale masz racje - to ciagle malo, obiadu z deserem nie starczy :-(
>>> A co to jest "odpowiednia moc"?
>>> Bo jeśli myślisz, że wykorzystasz 16A przez 12 godzin na każdym
>>> gniazdku, to mocno się mylisz.
>>
>> Masz na mysli te wspolczynniki jednoczesnosci?
>> Bo skoro gniazdko 16A,
>
> Mało gniazdek jest 16A de facto.
> A przygodnych - ze świecą szukać.
Jak widac przy 1f to bez znaczenia, bo i tak za wolno.
A jak ktos robi gniazdko 3f do betoniarki, to juz tam jakas moc
dostepna jest.
>> Tak czy inaczej - myslalem o porzadnym gniazdku, z wieksza moca,
>> a tu mi mowicie, ze na AC samochod nie wykorzysta.
>
> Wykorzysta.
> 1*16A na pewno, czasem 1*32A.
1*16 to nie jest pomysl, aby naladowac gdzies w trasie.
a 1*32 ... nie ma takich gniazdek :-)
> Reszta to albo droższe modele, albo droższe wersje.
> Plus Smart i Zoe.
No, trzeba pomyslec przed zakupem, a nie po :-)
J.
-
186. Data: 2021-04-14 14:13:42
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Wed, 14 Apr 2021 12:45:20 +0100, K napisał(a):
> ponownym wykorzystywaniu
> baterii w nieskonczonosc
Bo? Lit kwaśnieje? A może plastyk rdzewieje?
--
Jacek
-I hate haters-
-
187. Data: 2021-04-14 14:17:53
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-04-2021 o 13:48, J.F pisze:
>>> Tak czy inaczej to tylko 3.5kW, moze i starczy jak na nocne ladowanie
>>> w domu, ale szedlbym raczej w 3 fazy.
>>
>> Niewiele to zmienia, bo natężenia te same.
>
> Ale 3x wiecej.
Nie - tyle samo, tyle że większą ilością kabli.
Dyskusja jest o tym, czy może to spowodować zagrożenie awarią, tak gwoli
przypomnienia.
> Co prawda patrz nasze dyskusje ze Shrekiem
Nie widzę tego co on pisze.
>> No i w podstawowych wersjach z reguły samochód 3 faz nie przyjmie.
>
> No, a to jest juz ciekawe, czemu tak.
Pewnie taniej.
>>> Przedluzacz ma 10A, albo 16, i tyle ma wytrzymac :-)
>>
>> I czyja wina, jak podłączysz do przedłużacza 10 A evse 16A?
>> Producenta evse?
>
> Twoja. Bylo napisane 16A?
No właśnie.
To po co się kłócisz, jak Ci to samo od wczoraj tłumaczę?
>
>>> A kabel w evse ... moze z innych przyczyn taki gruby.
>> Nie - pompa (grzałka) do jazuzzi ma taki sam.
>
> Bo tez musi byc wodoodporna, podwojnej izolacji itp :-)
>
> Co prawda "zwykly kabel" przedluzaczowy tez sie chyba tak kwalifikuje.
Rzadko który ma 16A.
A te co mają, też są grube i drogie.
>
>>>>> A evse z allegro z wtyczka ... bedzie dostosowane do mocy wtyczki.
>>>>> Co najwyzej pociagniesz 16 z gniazdka, kabla i bezpiecznika 10A.
>>>> Jeśli bezpiecznik będzie 10 A, to pół problemu, bo po prostu wywali.
>>>
>>> Nie tak zaraz, w bezpieczniku spora tolerancja.
>> Ale wywali.
>
> po 100s, taka norma/ch-ka.
> Co prawda jest to dobrane do typowego kabla i pozaru nie bedzie..
I o tym mówię.
>
>>>> Gorzej jeśli będzie 16A, a kabelek cieniutki, a gniazdko przystosowane
>>>> do podłączenia lampki warsztatowej....
>>>
>>> Ale to juz wlasciciela wina, ze ma ch* instalacje :-)
>>
>> No i to Ci właśnie tłumaczę.
>
> Ale mnie nie o to chodzi.
> Mam porzadne gniazdko, 3*32A to 22kW, i chcialbym tyle ladowac :-)
A masz auto które ma taką ładowarkę?
No to kupujesz evse o takiej mocy i po problemie.
>>> Zakladam raczej te ladowarki AC, co maja duza wydajnosc.
>>
>> Tam żadnego evse nie potrzebujesz, evse jest do gniazda w ścianie.
>
> Tylko jakas kompatybilna wtyczka potrzebna.
Gdzie znowu?
Jak ładowarka, to jest i wtyczka lub gniazdo, odpowiednie.
>
>>> Ewentualnie przygodne gniazdko 3f, 3*16A czy 3*25A.
>> No i temat jest ten, co z tego że jest 3f, jak nie wiadomo ile
>> przeniesienie.
>
> Nikt nie instaluje 3f z g* kabelkiem :-)
Ale już niekoniecznie pod 25A.
>>> Tak czy inaczej - myslalem o porzadnym gniazdku, z wieksza moca,
>>> a tu mi mowicie, ze na AC samochod nie wykorzysta.
>>
>> Wykorzysta.
>> 1*16A na pewno, czasem 1*32A.
>
> 1*16 to nie jest pomysl, aby naladowac gdzies w trasie.
Bo nie do tego służy AC.
> a 1*32 ... nie ma takich gniazdek :-)
Są, jak ktoś je specjalnie w tym celu założy.
>
>> Reszta to albo droższe modele, albo droższe wersje.
>> Plus Smart i Zoe.
>
> No, trzeba pomyslec przed zakupem, a nie po :-)
Dokładnie.
Albo zweryfikować potrzeby.
-
188. Data: 2021-04-14 14:18:59
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: K <n...@e...com>
On 14/04/2021 13:13, Jacek Maciejewski wrote:
> Dnia Wed, 14 Apr 2021 12:45:20 +0100, K napisał(a):
>
>> ponownym wykorzystywaniu
>> baterii w nieskonczonosc
>
> Bo? Lit kwaśnieje? A może plastyk rdzewieje?
>
ty juz nie udawaj glupszego niz jestes.
-
189. Data: 2021-04-14 14:39:50
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 14 Apr 2021 14:17:53 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 14-04-2021 o 13:48, J.F pisze:
>>>> Tak czy inaczej to tylko 3.5kW, moze i starczy jak na nocne ladowanie
>>>> w domu, ale szedlbym raczej w 3 fazy.
>>>
>>> Niewiele to zmienia, bo natężenia te same.
>>
>> Ale 3x wiecej.
>
> Nie - tyle samo, tyle że większą ilością kabli.
> Dyskusja jest o tym, czy może to spowodować zagrożenie awarią, tak gwoli
> przypomnienia.
Dyskusja jest o tym, jak naladowac szybko samochod z porzadnego
gniazdka AC. Ewentualnie - jak naladowac samochod taniej na Orlenie,
korzystajac z cennika AC.
A tu mnie ostudziliscie, ze sie nie da :-(.
Do d* z takimi samochodami :-)
>> Co prawda patrz nasze dyskusje ze Shrekiem
> Nie widzę tego co on pisze.
Dawniej pisalismy. Ile to przysluguje pradu obywatelowi.
>>>> Przedluzacz ma 10A, albo 16, i tyle ma wytrzymac :-)
>>>
>>> I czyja wina, jak podłączysz do przedłużacza 10 A evse 16A?
>>> Producenta evse?
>>
>> Twoja. Bylo napisane 16A?
>
> No właśnie.
> To po co się kłócisz, jak Ci to samo od wczoraj tłumaczę?
Bo dziwne argumenty i nie na temat wysuwasz.
Ja chce szybko naladowac samochod z gniazdka np 3*32A,
a Ty mi piszesz, ze przedluzac 10A sie spali :-)
>>>> A kabel w evse ... moze z innych przyczyn taki gruby.
>>> Nie - pompa (grzałka) do jazuzzi ma taki sam.
>>
>> Bo tez musi byc wodoodporna, podwojnej izolacji itp :-)
>>
>> Co prawda "zwykly kabel" przedluzaczowy tez sie chyba tak kwalifikuje.
>
> Rzadko który ma 16A.
> A te co mają, też są grube i drogie.
No ba, chinski przedluzacz z chinskim kablem to wiadomo czym grozi,
tym niemniej 16A jest gdzies na granicy mozliwosci kabla 1.5mm kw -
czyli takiego "zwyklego".
>>>>> Gorzej jeśli będzie 16A, a kabelek cieniutki, a gniazdko przystosowane
>>>>> do podłączenia lampki warsztatowej....
>>>>
>>>> Ale to juz wlasciciela wina, ze ma ch* instalacje :-)
>>>
>>> No i to Ci właśnie tłumaczę.
>>
>> Ale mnie nie o to chodzi.
>> Mam porzadne gniazdko, 3*32A to 22kW, i chcialbym tyle ladowac :-)
>
> A masz auto które ma taką ładowarkę?
> No to kupujesz evse o takiej mocy i po problemie.
No i o to chodzilo - chcialem kupic takie evse i wrzucic do bagaznika.
Przyjmuje do wiadomosci, ze wiele samochodzikow tak nie potrafi.
evse przydaloby z ustawialna moca, gdybym trafil na slabsze
gniazdko...
>>>> Zakladam raczej te ladowarki AC, co maja duza wydajnosc.
>>> Tam żadnego evse nie potrzebujesz, evse jest do gniazda w ścianie.
>> Tylko jakas kompatybilna wtyczka potrzebna.
>
> Gdzie znowu?
> Jak ładowarka, to jest i wtyczka lub gniazdo, odpowiednie.
Ale czy w samochodzie jest ?
Bo standardow sie nam namnozylo :-)
>>>> Tak czy inaczej - myslalem o porzadnym gniazdku, z wieksza moca,
>>>> a tu mi mowicie, ze na AC samochod nie wykorzysta.
>>>
>>> Wykorzysta.
>>> 1*16A na pewno, czasem 1*32A.
>>
>> 1*16 to nie jest pomysl, aby naladowac gdzies w trasie.
>
> Bo nie do tego służy AC.
Bo dla Ciebie sie "AC" kojarzy z ze zwyklym gniazdkiem, 1*10A.
Ale niech bedzie - przekonaliscie mnie ze producentom samochodow tez
sie podobnie kojarzy :-)
>> a 1*32 ... nie ma takich gniazdek :-)
> Są, jak ktoś je specjalnie w tym celu założy.
Nie ma.
Tzn sa i wieksze, ale od razu 3f.
A nie - myle sie, sa
https://proton-polska.pl/product-pol-602-Jednofazowe
-Gniazdo-32A-6H-220-250V-Typ-323-IEC-CEE.html
J.
-
190. Data: 2021-04-14 14:58:10
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-04-2021 o 14:39, J.F pisze:
> On Wed, 14 Apr 2021 14:17:53 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 14-04-2021 o 13:48, J.F pisze:
>>>>> Tak czy inaczej to tylko 3.5kW, moze i starczy jak na nocne ladowanie
>>>>> w domu, ale szedlbym raczej w 3 fazy.
>>>>
>>>> Niewiele to zmienia, bo natężenia te same.
>>>
>>> Ale 3x wiecej.
>>
>> Nie - tyle samo, tyle że większą ilością kabli.
>> Dyskusja jest o tym, czy może to spowodować zagrożenie awarią, tak gwoli
>> przypomnienia.
>
> Dyskusja jest o tym, jak naladowac szybko samochod z porzadnego
> gniazdka AC.
To naucz się odpowiadania w temacie cytatu.
> A tu mnie ostudziliscie, ze sie nie da :-(.
> Do d* z takimi samochodami :-)
Da się.
Tylko nie można kupować nie wiedząc czego i do jakich potrzeb.
>
>>> Co prawda patrz nasze dyskusje ze Shrekiem
>> Nie widzę tego co on pisze.
>
> Dawniej pisalismy.
Dawniej niż kilka lat temu? ;-)
>> To po co się kłócisz, jak Ci to samo od wczoraj tłumaczę?
>
> Bo dziwne argumenty i nie na temat wysuwasz.
Nie - to Ty nie czytasz na co odpowiadasz i burdel w dyskusji robisz.
> tym niemniej 16A jest gdzies na granicy mozliwosci kabla 1.5mm kw -
> czyli takiego "zwyklego".
Nie - do 16A potrzeba 2,5 2
>>> Mam porzadne gniazdko, 3*32A to 22kW, i chcialbym tyle ladowac :-)
>>
>> A masz auto które ma taką ładowarkę?
>> No to kupujesz evse o takiej mocy i po problemie.
>
> No i o to chodzilo - chcialem kupic takie evse i wrzucic do bagaznika.
mobilne ze 2 tys zł minimum
>
> Przyjmuje do wiadomosci, ze wiele samochodzikow tak nie potrafi.
>
> evse przydaloby z ustawialna moca, gdybym trafil na slabsze
> gniazdko...
Zazwyczaj jest w tej grupie cenowej.
>
>>>>> Zakladam raczej te ladowarki AC, co maja duza wydajnosc.
>>>> Tam żadnego evse nie potrzebujesz, evse jest do gniazda w ścianie.
>>> Tylko jakas kompatybilna wtyczka potrzebna.
>>
>> Gdzie znowu?
>> Jak ładowarka, to jest i wtyczka lub gniazdo, odpowiednie.
>
> Ale czy w samochodzie jest ?
Jak kupisz pod te potrzeby to jest.
Ale nie będzie dużej baterii, ani dużego auta.
>> Bo nie do tego służy AC.
>
> Bo dla Ciebie sie "AC" kojarzy z ze zwyklym gniazdkiem, 1*10A.
Nie pierdziel, pół roku jeździłem Zoe, specjalnie kupionym pod AC.
>> Są, jak ktoś je specjalnie w tym celu założy.
>
> Nie ma.
Są, a przynajmniej mogą być.
Kamperowe np.
> Tzn sa i wieksze, ale od razu 3f.
>
> A nie - myle sie, sa
> https://proton-polska.pl/product-pol-602-Jednofazowe
-Gniazdo-32A-6H-220-250V-Typ-323-IEC-CEE.html
Bo znowu niepotrzebnie się kłócisz, z kimś, kto dawno ten temat przerobił.