-
1. Data: 2021-04-11 08:19:36
Temat: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
Nowe samochody sprzedane w Polsce w 2020:
428 377
Samochody hybrydowe (HEV):
119 842 (79% Toyota, 13% Lexus, 2% Kia)
Hybrydy plug-in (PHEV):
7 643 (32% BMW, 14% Volvo)
Elektryki bateryjne (BEV):
7 399 (24% Nissan, 20% BMW)
Źródło:
https://moto.pl/MotoPL/7,175394,26427658,rynek-samoc
hodow-hybrydowych-i-elektrycznych-w-2020-r.html
--
MN
-
2. Data: 2021-04-11 08:26:03
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-04-2021 o 08:19, Marcin N pisze:
> W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
> przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
Teraźniejszość jest taka, że nasi rodacy w większości to ciasne łby,
więc statystykami nie ma co się brandzlować.
Liczy się tylko cena i "wygoda", choćby mieli się udusić od spalanych
śmieci.
A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.
-
3. Data: 2021-04-11 08:34:52
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-04-11 o 08:19, Marcin N pisze:
> W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
> przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
>
> Nowe samochody sprzedane w Polsce w 2020:
> 428 377
> Samochody hybrydowe (HEV):
> 119 842 (79% Toyota, 13% Lexus, 2% Kia)
> Hybrydy plug-in (PHEV):
> 7 643 (32% BMW, 14% Volvo)
> Elektryki bateryjne (BEV):
> 7 399 (24% Nissan, 20% BMW)
>
> Źródło:
> https://moto.pl/MotoPL/7,175394,26427658,rynek-samoc
hodow-hybrydowych-i-elektrycznych-w-2020-r.html
Takie dane lepiej analizować w porównaniu z ostatnimi latami.
Znacznie ciekawsza będzie informacja o procencie jaki stanowiły
poszczególne typy
w kolejnych ostatnich latach, żeby było widać tendencje wzrostu czy też
ewentualnie
zahamowania wzrostu.
-
4. Data: 2021-04-11 08:48:48
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 11.04.2021 o 08:26, Cavallino pisze:
> Teraźniejszość jest taka, że nasi rodacy w większości to ciasne łby,
> więc statystykami nie ma co się brandzlować.
> Liczy się tylko cena i "wygoda", choćby mieli się udusić od spalanych
> śmieci.
Podobno znów spalinką jeżdzisz, bo cię na prądzie wydymali;)
--
Shrek
-
5. Data: 2021-04-11 10:45:29
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: _Master_ <M...@...pl>
W dniu niedziela-11-kwietnia-2021 o 08:26, Cavallino pisze:
> że nasi rodacy w większości to ciasne łby
Nasi rodacy zarabiają 1/4 tego co Niemcy.
Następnym razem jak zaczniesz pisać coś o ciasnych łbach to pomyśl o
zarobkach i generalnie opłacalności takiego zakupu
Polacy nie są ELEKTRYCZNYMI DEBILAMI. Potrafią LICZYĆ
-
6. Data: 2021-04-11 11:09:49
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Irokez <n...@w...pl>
W dniu 2021-04-11 o 08:26, Cavallino pisze:
> W dniu 11-04-2021 o 08:19, Marcin N pisze:
>> W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
>> przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
>
> Teraźniejszość jest taka, że nasi rodacy w większości to ciasne łby,
> więc statystykami nie ma co się brandzlować.
> Liczy się tylko cena i "wygoda", choćby mieli się udusić od spalanych
> śmieci.
> A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.
Ale to się kompletnie nie opłaca jak mam jechać do innego miasta 30
kilometrów żeby "zatankować" elektryka siedząc tam 2 godziny i patrząc
jak ładnie stoi z podpiętym kablem.
--
Irokez
-
7. Data: 2021-04-11 11:15:53
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-04-2021 o 11:09, Irokez pisze:
> W dniu 2021-04-11 o 08:26, Cavallino pisze:
>> W dniu 11-04-2021 o 08:19, Marcin N pisze:
>>> W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
>>> przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
>>
>> Teraźniejszość jest taka, że nasi rodacy w większości to ciasne łby,
>> więc statystykami nie ma co się brandzlować.
>> Liczy się tylko cena i "wygoda", choćby mieli się udusić od spalanych
>> śmieci.
>> A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.
>
> Ale to się kompletnie nie opłaca jak mam jechać do innego miasta 30
> kilometrów żeby "zatankować" elektryka siedząc tam 2 godziny i patrząc
> jak ładnie stoi z podpiętym kablem.
To fakt, ta oferta na dziś jest dla tych, którzy najpierw zaspokoili
swoje potrzeby mieszkaniowe (domem, lub mieszkaniem z garażem).
-
8. Data: 2021-04-11 11:30:38
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-04-11 o 11:15, Cavallino pisze:
> W dniu 11-04-2021 o 11:09, Irokez pisze:
>> W dniu 2021-04-11 o 08:26, Cavallino pisze:
>>> W dniu 11-04-2021 o 08:19, Marcin N pisze:
>>>> W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
>>>> przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
>>>
>>> Teraźniejszość jest taka, że nasi rodacy w większości to ciasne łby,
>>> więc statystykami nie ma co się brandzlować.
>>> Liczy się tylko cena i "wygoda", choćby mieli się udusić od spalanych
>>> śmieci.
>>> A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.
>>
>> Ale to się kompletnie nie opłaca jak mam jechać do innego miasta 30
>> kilometrów żeby "zatankować" elektryka siedząc tam 2 godziny i patrząc
>> jak ładnie stoi z podpiętym kablem.
>
> To fakt, ta oferta na dziś jest dla tych, którzy najpierw zaspokoili
> swoje potrzeby mieszkaniowe (domem, lub mieszkaniem z garażem).
Też nie do końca, bo oni też potrafią liczyć i są wygodni.
Znam kilku przedsiębiorców i mają zaspokojone te potrzeby-
mają domy z solarami itp czyli tanim prądem,
stać ich też na nowe auta najwyższej klasy, ale jednak mimo
dostępu do taniego ładowania i braku ograniczeń finansowych
nie wybierają elektryków, bo to dla nich ograniczenie.
-
9. Data: 2021-04-11 12:12:41
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sun, 11 Apr 2021 08:26:03 +0200, w <s4u4po$v86$1$Cav@news.chmurka.net>,
Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):
> W dniu 11-04-2021 o 08:19, Marcin N pisze:
> > W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
> > przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
>
> Teraźniejszość jest taka, że nasi rodacy w większości to ciasne łby,
> więc statystykami nie ma co się brandzlować.
> Liczy się tylko cena i "wygoda", choćby mieli się udusić od spalanych
> śmieci.
> A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.
Dawno takich bzdur nie czytałem.
Po prostu rodacy nie mają ochoty gnić kilku dni podczas trasy nad nasze morze,
o wypadach zagranicznych już nie wspominając. Podczas nich najczęściej będą
zwiedzać ładowarki, bo z innymi miejscami może być już problem.
Hybrydy jeszcze mają sens, ale elektryczne truciciele są mało praktyczne.
-
10. Data: 2021-04-11 13:18:52
Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 11.04.2021 o 08:26, Cavallino pisze:
> W dniu 11-04-2021 o 08:19, Marcin N pisze:
>> W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
>> przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
>
> Teraźniejszość jest taka, że nasi rodacy w większości to ciasne łby,
> więc statystykami nie ma co się brandzlować.
> Liczy się tylko cena i "wygoda", choćby mieli się udusić od spalanych
> śmieci.
> A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.
wkładasz kij w mrowisko. po jasną cholerę? Mało Ci podziałów wśród Polaków?
Dla wielu ludzi, w tym dla mnie, nie tyle liczy się cena, ile (możesz to
inaczej nazwać) utrata wartości tego co kupiłem. Mieszkanie - nie traci
na wartości. Auto? zazwyczaj 50% w 3 lata. Więc im wyższa wartość, tym
więcej tracimy. Dla każdego z nas, akceptowalna kwota zakupu, a tym
samym akceptowalna kwota utraty wartości jest gdzie indziej. obojętnie
czy to jest 4 tyś, za pełnolentnie auto, 25 tyś za kilkuletnie czy
100tyś za nowe, zawsze znajdzie się ktoś dla kogo to będzie gówno, bo
stać go na więcej.
nie wiem skąd masz informacje o duszeniu się i spalaniu śmieci. wkładasz
do dyskusji zagrożenia nie związane z motoryzacją. Jesteśmy jedynym
krajem w europie, gdzie przejście na samochody elektryczne, nawet za
pomocą czarodziejskiej różdżki, spowoduje zwiększenie zanieczyszczenia.
bo? Bo mamy prąd z węgla. dookoła nas, w krajach sąsiadujących, razem
wziętych (bez rosji) jest 76 elekrtowni atomowych. a u nas zero!!!!! Bez
elektrowni atomowej nie będzie elektryfikacji transportu. Albo przedstaw
inne realne rozwiązanie albo wbij sobie to do głowy. Mogłaby nastąpić
częściowa elektryfikacja, gdyby samochody elektryczne były malutkie,
albo zwiększyła by się ilość dróg dla rowerów elektrycznych, i hulajnóg.
Tyle że drogi, elektrownia atomowa, wielkość - a tym samym cena pojazdu
- nie zależy od "ksenofobii kupujących"
Nawet jak masz panele na dachu i samochód elektryczny, to pamiętaj że
Ty, Twoja żona, córka, matka, do szpitala pojadą dieslem. Szczepionka na
covid którą dostałeś/dostaniesz też przyjechała samochodem spalinowym.
Warto więc pluć na spaliniaki, czy może podjąć działania które
przyśpieszą ich odejście?
ToMasz