  • 161. Data: 2021-04-13 18:17:29
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-04-13 12:23, J.F wrote:
    [...]
    > Ano - Polak kupuje passata za 30 tys. Po Niemcu ...
    Ja tam passata bym kupił. Za 3 tyś zł. Nawet po Niemcu. :-D

  • 162. Data: 2021-04-13 18:44:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 18:00:41 +0200, Cavallino wrote:

    > Może.

    Urzadzenie, ktore moze zjarac, jest niedopuszczone do sprzedazy :-)

    > To zadanie dla użytkwonika, żeby dobrać moc evse do mocy sieci ZANIM
    > zacznie ładować.

    A nie dla jakiegos instalatora?

    > Oczywiście te mocniejsze mają możliwość regulacji mocy i po resecie
    > zazwyczaj startują od najniższej - jest to jakieś zabezpieczenie.

    Ale wlasnie nie da sie ustalic, jaki prad mozna z sieci pociagnac
    bezpiecznie.
    No chyba, ze zwiekszac, zwiekszac, az bezpiecznik odlaczy.
    Ale to raczej nie jest rozwiazanie :-)

    J.

  • 163. Data: 2021-04-13 18:47:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > A na wyjazd nad morze czy dalej - samochód z wypożyczalni. Albo
    > kamper.

    Za 10 lat w wypożyczalniach też nie będzie spaliniaków. Przynajmniej
    taki jest plan urzędników.

    --
    MN

  • 164. Data: 2021-04-13 18:47:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 17:58:46 +0200, Cavallino wrote:

    > Mi też nie, dlatego właśnie odpuściłem xceeda plugin.

    Ale czy on nie powinien 50km na samym pradzie ?

    > Wysoka, jeśli musi też grzać wnętrze.

    Nie musi, wyjazd z cieplego garazu.
    No takiego 15-20 C

    > Ale inne firmy robią inaczej.
    > Np. w hybrydowym Volvo xc40 jest webasto.
    > Może wtedy silnik grzeje się krócej i ew. daje się zagrzać zanim go
    > odpalisz.

    Grzac silnik paliwem? IMO - taki sobie pomysl.

    J.

  • 165. Data: 2021-04-13 19:19:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 13 Apr 2021 09:18:16 +0100, K

    > Znaczy, ze wydobycie metali gdzies w afryce i ich pozniejsza obrobka nie
    > maja wplywu na srodowisko? Faktycznie litosci.

    Litości, bo stosujesz tanią demagogię. Wsyzstko z czego korzystasz w życiu
    można pod identyczny schemat podciągnąć, ale oczywiście jak zwykle sraczkę
    masz tylko jeśli chodzi o EV.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 166. Data: 2021-04-13 19:38:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 18:47:11 +0200, Marcin N wrote:
    > Za 10 lat w wypożyczalniach też nie będzie spaliniaków. Przynajmniej
    > taki jest plan urzędników.

    Ba - oni maja mlode samochody, to tam wczesniej skasuja spaliniaki:-)

    No coz, zostaje nam pare wersji:
    -samolotem,
    -ekologicznym samolotem, na prad,
    -koleja,
    -autokarem na prad,
    -pozyczyc elektryka, oddac w innym miescie, pozyczyc kolejnego ...
    naladowanego :-)

    J.

  • 167. Data: 2021-04-13 19:59:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 13.04.2021 o 19:38, J.F pisze:
    > -pozyczyc elektryka, oddac w innym miescie, pozyczyc kolejnego ...
    > naladowanego:-)

    O, to, to. Jak na dzikim zachodzie. Stacje ze świeżymi końmi co 20 mil.
    Prawdziwy chichot historii.

    --
    MN

  • 168. Data: 2021-04-13 20:09:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 19:59:55 +0200, Marcin N wrote:

    > O, to, to. Jak na dzikim zachodzie. Stacje ze świeżymi końmi co 20 mil.
    > Prawdziwy chichot historii.

    Ropa sie skonczy, to cos trzeba bedzie wymyslec.

    Ale ... duze wypozyczalnie moga sobie zamowic samochody z wymiennymi
    bateriami.

    Ale ... sa jeszcze jakies duze wypozyczalnie, czy Covid wszystko
    upadl?

    J.

  • 169. Data: 2021-04-13 22:43:30
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-04-13 o 18:17, JDX pisze:
    > On 2021-04-13 12:23, J.F wrote:
    > [...]
    > Ja tam passata bym kupił. Za 3 tyś zł. Nawet po Niemcu. :-D

    Za tyle to kupisz po jednym niemcu i kilku rodakach. :-)

    pozdrawiam

  • 170. Data: 2021-04-13 22:44:22
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-04-13 o 19:19, Myjk pisze:

    > Litości, bo stosujesz tanią demagogię. Wsyzstko z czego korzystasz w życiu
    > można pod identyczny schemat podciągnąć, ale oczywiście jak zwykle sraczkę
    > masz tylko jeśli chodzi o EV.

    Fanboye elektryków też.