  • Data: 2021-04-14 10:42:25
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 14 Apr 2021 10:20:38 +0200, Cavallino napisał(a):

    > O to musisz zadbać TY, ZANIM podłączysz sobie kupione na allegro evse do
    > gniazdka.

    Urzadzenia sprzedawane klientom w UE maja byc bezpieczne.

    Zobacz chocby na kuchenki/plyty elektryczne.
    Bez wtyczki, podlaczenie tylko przez fachowego elektryka.

    Choc mozna tez sobie podlaczyc samemu ... i dom spalic :-)

    > No właśnie.
    > A Ty musisz na evse wybrać odpowiednią moc i nie kupować evse o mocy 22 kW.

    Czyli jednak gdzies sie te moc ustawia. I do samochodu evse
    przekazuje.
    A evse z allegro z wtyczka ... bedzie dostosowane do mocy wtyczki.
    Co najwyzej pociagniesz 16 z gniazdka, kabla i bezpiecznika 10A.

    > Nie w samochodzie, tylko na evse.
    > Samochód weźmie tyle, ile evse pozwoli (o ile nie będzie to wartość
    > wyższa niż samochód może wykorzystać w danej chwili).

    No i o to mi chodzi - trzeba gdzies na evse/wallbox ustawic ile, on
    musi samochod powiadomic ... a z tego tylko krok, aby sobie takie evse
    wrzucic do bagaznika i ladowac z przygodnego gniazdka AC odpowiednia
    moca.
    No ale mowisz, ze wiekszosc samochodow ma te moc bardzo ograniczoną

    > Nie zacznie, spróbuje od maksymalnej możliwej mocy.
    > Obniży ją tylko wtedy, gdy trzeba będzie chronić baterię.

    Co ciagle wymaga informacji jaka ta maksymalna mozliwa moc jest.

    J.