    From: "Alex Sharon" <a...@s...ca>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <yPeup.11839$uh5.9327@newsfe02.iad> <ipj8di$f35$1@inews.gazeta.pl>
    <GdJvp.46169$J36.37437@newsfe08.iad> <ipondu$khk$1@inews.gazeta.pl>
    <iponv4$m7j$1@inews.gazeta.pl> <Idywp.19307$uh5.10998@newsfe02.iad>
    <ipustj$bgb$1@inews.gazeta.pl> <XqGxp.17300$ei6.15595@newsfe19.iad>
    <iq8829$43r$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Starzenie metalu
    Date: Mon, 9 May 2011 04:50:39 -0600

    " lukaszPK" <l...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:iq8829$43r$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > interpretacyjnego wzoru, lub zwykłego obliczeniowego np. równania
    > różniczkowego, rozumie dlaczego cały świat posługuje się normatywami.

    > Ok. Ale czy nie lepiej znać te zasady obliczeniowe? Do jakiego stopnia
    > można
    > zaufać programowi? Z doświadczenia wiem, że programy też posiadają błędy,
    > za
    > które producent softów i tak nie ponosi odpowiedzialności (np. VVD). Nie
    > wspominając o błędach w normach np. pierwsze wydania normy PN-EN 13445-3
    > (połączenia kołnierzowe, kompesatory, dna sitowe...)

    Mam nadzieje, ze obliczaniem zajmuja sie inzynierowie, nie szewcy.
    Normalnie odbiorca wymaga, azeby wyniki obliczen oraz inna dokumentacje
    techniczna zbiornika podpisuje i stempluje inzynier posidajacy licencje w
    stanie lub prowincji, gdzie zbiornik bedzie zarejstrowany i oddany do
    uzytku.

    Oprocz tego, raz do roku, lokalny inspektorat wymaga od wykonawcow
    dostarczenie do przegladu obliczen zbiornika zrobionego "na piechote" wraz z
    wydrukiem wynikow komputerowych dla porownania.

    Absolwenci studiow inzynieryjnych w Kanadzie po zakonczeniu nauki przechodza
    4 letni staz w pracy, w tym okresie wolno im uzywac tytulu EIT (engineer-in-
    training), po zdaniu pomyslnie egzaminow otrzymuja licencje prowincjonalna i
    prawo poslugiwania sie tytulem P.Eng (Professional Engineer). Asocjacja
    zawodowych inzynierow stanow prowincji, ktora wydaje licencje jest
    samorzadowa instytucja, sworzana i nadzorowana przez inzynierow.

    > Tak. Na drugim. Nie wiem jak jest teraz na uczelni gdzie studiowałem, ale
    > ja
    > przerabiałem wzory na obliczenia grubości ścianki zbiornika walcowego na
    > drugim roku. Z tym wiązały się również głowne zagadnienia wymienione w
    > cytowanych podpunktach. Może szkolnictwo wyższe w Polsce kuleje, ale jeśli
    > ktoś jest na profilu mechanicznym to na niektórych uczelniach (nie będę
    > wymieniał z nazwy) już na drugim roku wykonuje się pierwsze projekty z
    > PKM.
    > Jest to właśnie najczęściej zbiornik ciśnieniowy.

> [...]

    Pozdrawiam rowniez

    Alec