  • Data: 2009-07-14 17:31:07
    Temat: Re: Stary motocykl bez dokumentow - i co dalej?
    Od: kocyk <k...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tytus z Fabryki wrote:
    > Siemka
    >
    > ***Użytkownik "kocyk"
    > Do wieczystego przegladu wystarczy wpis w rejestr, nie potrzeba zoltych
    > blach.
    >
    > A to nowosc jakas...w jaki sposob mozna tak zrobic zeby mniec autko
    > zwolnione z obowiazku BT a nie miec "zoltych tablic" ???

    Auto jest zwolnione z obowiazku badan od momentu uzyskania pozytywnej
    opinii na bezterminowym badaniu technicznym. Ale ustawa nie naklada
    obowiazku rejestracji na zolte tablice, pojazd z chwila uzyskania bialej
    karty zabytkiem jest, a z chwila uzyskania BBT nie ma obowiazku
    przechodzic badan okresowych. Same zolte tablice to przywilej, nie
    obowiazek.
    Nie zgodze sie tez, ze diagnosta jak napisales "ustala zgodnosc pojazdu
    z oryginalem". Diagnosta wystawia kilka dokumentow, w tym protokol oceny
    stanu technicznego pojazdu zabytkowego, a tym samym przeprowadza
    przeglad techniczny, tyle, ze na warunkach z epoki, a i to z wyjatkami.
    Takze twoje twierdzenie, ze "nie robisz zadnego przegladu" nie jest do
    konca wlasciwe.
    I zeby nie bylo ze ucze ojca dzieci robic, nie chce mi sie teraz szukac
    skanera po szafach, jutro zeskanuje zrodlo w pracy, podam link i sie
    odniesiesz.