  • Data: 2009-07-15 14:16:54
    Temat: Re: Stary motocykl bez dokumentow - i co dalej?
    Od: kocyk <k...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tytus z Fabryki wrote:
    > Siemka
    > "kocyk"
    >
    > Auto jest zwolnione z obowiazku badan od momentu uzyskania pozytywnej opinii
    > na bezterminowym badaniu technicznym.
    >
    > A to kolejna nowosc, to jak juz kolega tak zabrnal w te przepisy to poprosze
    > o wyjasnienie pojecia "bezterminowego badania technicznego" dodam od razu ze
    > chodzi tu o pojazd o ktorym mowa w Dz.U. nr 238 z 2004 poz 2395 par1. pkt 1a

    Tytus, w moim opracowaniu stoi co stoi, w twoim rozporzadzeniu stoi
    badanie zgodnosci, chodzi o to samo. Powiedzmy, ze to moj skrot myslowy.
    Albo autora opracowania. Mowimy o badaniu, w wyniku ktorego otrzymujemy
    na drugiej stronie DR wpis "bezterminowo"

    > ***Ale ustawa nie naklada obowiazku rejestracji na zolte tablice, pojazd z
    > chwila uzyskania bialej karty zabytkiem jest.
    >
    > A ja myslalem - chyba podobnie jak ustawodawca ze zabytkiem staje sie z
    > chwila wpisu przez konserwatora do rejestru zabytkow...

    No to jest ten sam moment.

    > nabywa praw zgodnie
    > art 66 ustawy dopiero do otrzymaniu tzw "zoltych tablic"

    Ktorej ustawy, bo moze jakiejs nie znam? Wedle mojej wiedzy praw i
    obowiazkow nabywa od momentu wpisu.

> [...]
    > z oryginalem". Diagnosta wystawia kilka dokumentow, w tym protokol oceny
    > stanu technicznego pojazdu zabytkowego, a tym samym przeprowadza przeglad
    > techniczny, tyle, ze na warunkach z epoki, a i to z wyjatkami.
    >
    > Owszem zastosowalem tu lekki skrót myslowy, diagnosta m.in. porownuje stan
    > faktyczny pojazdu z warunkami technicznymi zgloszunymi przez wlasciciela we
    > wniosku (zal 1) i wystawia protokol oceny stanu technicznego (zal 2) . Z tym
    > ze wniosek jest sporzadzany na podstawie tzw "Bialej Ksiegi" ktora jest z
    > kolei podstawa do wpisu na liste zabytków.

    No dokladnie, ale badanie techniczne jako takie jest przeprowadzane,
    przynajmniej w moim rozumieniu okreslenia "badanie techniczne".
    Sprawdzasz stan opon, oswietlenia, hamulcow etc. Obywie rzeczy, nie
    tylko mylaca "zgodnosc".

    > I kolko sie zamyka - diagnosta
    > nie jest historykiem motoryzacji - od tego jest rzeczoznawca i konserwator i
    > jesli oni akceptuja iz w Chevy Impala z 58 czy 59 z "muzeum motoryzacji" byl
    > silnik Mercedesa dizla to nie moj problem...
    > Ja nie badam ja porownuje i ew ograniczam...
    > Tenze wlasnie Dz.U. par.2 pkt 1.
    > Ale nadal mylisz kolego BT z Badaniem Zgodnosci pojazdu zabytkowego ale do
    > tego zapewne dojdziesz sam...

    Raczej nie dojde, bo moje opracowanie sie tu konczy, wiec bym jednak
    poprosil o szczegoly, jesli jestem w bledzie. Pozytywny wynik badania
    zgodosci stanu technicznego z warunkami technicznymi nie jest
    rownoznaczny z otrzymaniem dowodu rejestracyjnego z wpisem 'bezterminowo'?

    > *** Takze twoje twierdzenie, ze "nie robisz zadnego przegladu" nie jest do
    > konca wlasciwe.
    > I zeby nie bylo ze ucze ojca dzieci robic, nie chce mi sie teraz szukac
    > skanera po szafach, jutro zeskanuje zrodlo w pracy, podam link i sie
    > odniesiesz.
    >
    > Kocusiu nie masz co szukac skanera...mamy internat
    > http://skocz.pl/dla_Kocyka

    Ale ja znam to rozporzadzenie. Nie rozstrzyga ono jednak kwestii
    "zoltych tablic" i tzw "przegladu wieczystego". Bo jak rozumiem, twoje
    stanowisko jest takie, ze wieczysty przeglad i wpis do rejestru = zolte
    tablice, i ze okreslone w ww rozporzadzeniu "badanie zgodnosci" to nie
    bezterminowe badanie techniczne, tak? Bo sie gubie troche, a ta wiedza
    jest dla mnie dosc istotna.
    K.