eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStaruszekRe: Staruszek
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Staruszek
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5a16a82a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <ov6ene$udh$1@node1.news.atman.pl>
    <5a16c4f4$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <ov6hbu$194$1@node1.news.atman.pl> <m...@m...org>
    <ov6j7l$3cc$3@node2.news.atman.pl>
    <5a171f68$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <ov82n7$9b1$1@news.mixmin.net>
    <5a17b8b5$0$5163$65785112@news.neostrada.pl> <6...@m...org>
    <5a17df10$0$653$65785112@news.neostrada.pl> <o9odyb6k6dvt$.dlg@myjk.org>
    <5a180998$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <tohi8d5u5eqt$.dlg@myjk.org>
    <5a18213d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl> <o...@m...org>
    <5a18538a$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    <ovbgq0$7ip$3@node2.news.atman.pl>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sat, 25 Nov 2017 12:57:27 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.4.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <ovbgq0$7ip$3@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 67
    Message-ID: <5a195aa5$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.43.254.155
    X-Trace: 1511611045 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 642 178.43.254.155:27304
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5095
    X-Received-Body-CRC: 3310914420
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619666
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-11-25 o 11:31, Shrek pisze:
    > W dniu 24.11.2017 o 18:14, cef pisze:
    >
    >> Jeśli w trybie awaryjnego hamowania wciśniesz sprzęgło,
    >> to się nie zatrzymasz.
    > Nie pierdol. Ja wciskam i się zatrzymuję.

    No masz, następny (choć w sumie ten sam :-) co niedawno)
    Chętnie to zobaczę jak wciskasz tylko sprzegło
    i się zatrzymujesz. Naprawdę potraficie z minimum
    miejsca na pójście po bandzie zrobić sobie temat do dyskusji.
    Jeden wyskakuje z argumentem o rozpraszaniu a teraz Ty usiłujesz
    wybiórczo interpretować fakty zapominając dodać, że jednak
    nie samo sprzęgło, ale może coś jeszcze naciskasz.
    Przypominam, że dyskusja zaczęła się od propozycji Myjka wciskania
    w trybie awaryjnym hamowania sprzęgła. Co do równoczesnego użycia
    obu pedałów nie będę dyskutował, bo jest tam tyle samo racji (i
    teoretycznej i przebadanej) zarówno od strony mechanicznego
    oddziaływania układu napędowego
    na jezdny jak i od strony sprawności i właściwości psychomotorycznych
    kierowcy.
    Z ciekawości zajrzałem co na ten temat jest w Internecie. No bo skoro
    już kilka osób zaczyna mi mówić, że jestem idiotą, to może warto się
    zastanowić :-) i sprawdzić.
    Nic nowego nie znalazłem, o ułamki sekund kłócić się nie będę -na co
    dzień jeżdżę automatem, więc nie mam problemu co naciskać, ale jeżdżę
    też często manualem i doskonale pamiętam i wiem co i kiedy i wjakiej
    kolejności wciskam. Nie jestem w stanie nawet określić z jakim
    opóźnieniem reaguję sprzęgłem, to jakieś ułamki sekund zależne pewnie
    też od oceny sytuacji na drodze. Takie odruchy czy nawyki mam utrwalone.
    Zapytałem dziś rano pracownika, który niedawno robił prawo jazdy jak
    uczą teraz na kursach hamować awaryjnie i tam to dopiero ciekawe rzeczy
    są: kiedyś oblewali na egzaminie za wciśnięcie najpierw sprzęgła i za
    równoczesne naciśnięcie również ale tak samo oblewali za to jak silnik
    przy takiej próbie zgasł. To chyba było albo jest prawnie zapisane w
    jakimś rozporządzeniu, ale nie podpierałbym się tym specjalnie, bo
    technika w autach trochę poszła do przodu. Zastanawiałem się dlaczego
    skoro są systemy hamowania, które regulują opóźnienia hamowania i
    reagują na opóźnienia w układzie w zależności od typu i stanu napędu, to
    dlaczego nie odłączają napędu automatycznie? Wracając do rozpraszania
    :-), to z kolei specjaliści od motoryki twierdzą, że w trybie awaryjnym
    szybciej reaguje się reakcją wyuczoną.
    Ale jest to cecha osobnicza i na hasło STOP w przypadku użycia jednej
    kończyny
    zawsze szybciej reaguje jedna z nich.
    Co jest dobrym nawykiem?
    W zasadzie zgadzam się, że reakcja równoczesna (na oba pedały) jest
    dopuszczalna, gdyby nie to, że jest praktycznie niemożliwa ze względów
    psychomotorycznych. Jak robiłem ostatnio badania psychomotoryczne dla
    kierowców,
    to zaciekawiła mnie ta część testów związanych z czasem reakcji i
    opóźnienie reakcji
    związane z czynnością dodaną.
    Te wszystkie aspekty, o których wspomnieliście (ciągnięcie auta przez
    napęd czy
    jakieś reakcje układu jezdnego z napędowym) nabierają znaczenia dopiero
    w końcowej
    fazie hamowania, ale wtedy mamy już wciśnięte sprzęgło.
    Dlatego uważam, że prawidłowa jest reakcja hamulec a dopiero potem sprzęgło
    (bo najszybciej reagujemy na sytuację na drodzę poprzez jeden impuls i
    jedna szybką reakcję uruchamiającą układ hamowania)
    I z takim stwierdzeniem was zostawiam.





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: