-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Staruszek
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5a16a82a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
<ov6ene$udh$1@node1.news.atman.pl>
<5a16c4f4$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
<ov6hbu$194$1@node1.news.atman.pl> <m...@m...org>
<ov6j7l$3cc$3@node2.news.atman.pl>
<5a171f68$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
<ov82n7$9b1$1@news.mixmin.net>
<5a17b8b5$0$5163$65785112@news.neostrada.pl> <6...@m...org>
<5a17df10$0$653$65785112@news.neostrada.pl> <o9odyb6k6dvt$.dlg@myjk.org>
<5a180998$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
<tohi8d5u5eqt$.dlg@myjk.org>
<5a18213d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl> <o...@m...org>
<5a18538a$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
<ovbgq0$7ip$3@node2.news.atman.pl>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sat, 25 Nov 2017 12:57:27 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.4.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <ovbgq0$7ip$3@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 67
Message-ID: <5a195aa5$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.43.254.155
X-Trace: 1511611045 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 642 178.43.254.155:27304
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5095
X-Received-Body-CRC: 3310914420
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619666
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-11-25 o 11:31, Shrek pisze:
> W dniu 24.11.2017 o 18:14, cef pisze:
>
>> Jeśli w trybie awaryjnego hamowania wciśniesz sprzęgło,
>> to się nie zatrzymasz.
> Nie pierdol. Ja wciskam i się zatrzymuję.
No masz, następny (choć w sumie ten sam :-) co niedawno)
Chętnie to zobaczę jak wciskasz tylko sprzegło
i się zatrzymujesz. Naprawdę potraficie z minimum
miejsca na pójście po bandzie zrobić sobie temat do dyskusji.
Jeden wyskakuje z argumentem o rozpraszaniu a teraz Ty usiłujesz
wybiórczo interpretować fakty zapominając dodać, że jednak
nie samo sprzęgło, ale może coś jeszcze naciskasz.
Przypominam, że dyskusja zaczęła się od propozycji Myjka wciskania
w trybie awaryjnym hamowania sprzęgła. Co do równoczesnego użycia
obu pedałów nie będę dyskutował, bo jest tam tyle samo racji (i
teoretycznej i przebadanej) zarówno od strony mechanicznego
oddziaływania układu napędowego
na jezdny jak i od strony sprawności i właściwości psychomotorycznych
kierowcy.
Z ciekawości zajrzałem co na ten temat jest w Internecie. No bo skoro
już kilka osób zaczyna mi mówić, że jestem idiotą, to może warto się
zastanowić :-) i sprawdzić.
Nic nowego nie znalazłem, o ułamki sekund kłócić się nie będę -na co
dzień jeżdżę automatem, więc nie mam problemu co naciskać, ale jeżdżę
też często manualem i doskonale pamiętam i wiem co i kiedy i wjakiej
kolejności wciskam. Nie jestem w stanie nawet określić z jakim
opóźnieniem reaguję sprzęgłem, to jakieś ułamki sekund zależne pewnie
też od oceny sytuacji na drodze. Takie odruchy czy nawyki mam utrwalone.
Zapytałem dziś rano pracownika, który niedawno robił prawo jazdy jak
uczą teraz na kursach hamować awaryjnie i tam to dopiero ciekawe rzeczy
są: kiedyś oblewali na egzaminie za wciśnięcie najpierw sprzęgła i za
równoczesne naciśnięcie również ale tak samo oblewali za to jak silnik
przy takiej próbie zgasł. To chyba było albo jest prawnie zapisane w
jakimś rozporządzeniu, ale nie podpierałbym się tym specjalnie, bo
technika w autach trochę poszła do przodu. Zastanawiałem się dlaczego
skoro są systemy hamowania, które regulują opóźnienia hamowania i
reagują na opóźnienia w układzie w zależności od typu i stanu napędu, to
dlaczego nie odłączają napędu automatycznie? Wracając do rozpraszania
:-), to z kolei specjaliści od motoryki twierdzą, że w trybie awaryjnym
szybciej reaguje się reakcją wyuczoną.
Ale jest to cecha osobnicza i na hasło STOP w przypadku użycia jednej
kończyny
zawsze szybciej reaguje jedna z nich.
Co jest dobrym nawykiem?
W zasadzie zgadzam się, że reakcja równoczesna (na oba pedały) jest
dopuszczalna, gdyby nie to, że jest praktycznie niemożliwa ze względów
psychomotorycznych. Jak robiłem ostatnio badania psychomotoryczne dla
kierowców,
to zaciekawiła mnie ta część testów związanych z czasem reakcji i
opóźnienie reakcji
związane z czynnością dodaną.
Te wszystkie aspekty, o których wspomnieliście (ciągnięcie auta przez
napęd czy
jakieś reakcje układu jezdnego z napędowym) nabierają znaczenia dopiero
w końcowej
fazie hamowania, ale wtedy mamy już wciśnięte sprzęgło.
Dlatego uważam, że prawidłowa jest reakcja hamulec a dopiero potem sprzęgło
(bo najszybciej reagujemy na sytuację na drodzę poprzez jeden impuls i
jedna szybką reakcję uruchamiającą układ hamowania)
I z takim stwierdzeniem was zostawiam.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.11.17 13:05 cef
- 25.11.17 14:17 RadoslawF
- 25.11.17 14:18 Shrek
- 25.11.17 14:20 RadoslawF
- 25.11.17 14:30 Shrek
- 25.11.17 16:10 TomN
- 25.11.17 16:28 cef
- 25.11.17 16:28 cef
- 25.11.17 16:35 cef
- 25.11.17 16:37 cef
- 25.11.17 16:37 Shrek
- 25.11.17 16:40 Shrek
- 25.11.17 17:04 cef
- 25.11.17 17:23 Robert Wańkowski
- 25.11.17 17:31 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=