-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Staruszek
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5a16a82a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
<ov6ene$udh$1@node1.news.atman.pl>
<5a16c4f4$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
<ov6hbu$194$1@node1.news.atman.pl> <m...@m...org>
<ov6j7l$3cc$3@node2.news.atman.pl>
<5a171f68$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
<ov82n7$9b1$1@news.mixmin.net>
<5a17b8b5$0$5163$65785112@news.neostrada.pl> <6...@m...org>
<5a17df10$0$653$65785112@news.neostrada.pl> <o9odyb6k6dvt$.dlg@myjk.org>
<5a180998$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
<tohi8d5u5eqt$.dlg@myjk.org>
<5a18213d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl> <o...@m...org>
<5a18538a$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
<ovbgq0$7ip$3@node2.news.atman.pl>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sat, 25 Nov 2017 12:57:27 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.4.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <ovbgq0$7ip$3@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 67
Message-ID: <5a195aa5$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.43.254.155
X-Trace: 1511611045 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 642 178.43.254.155:27304
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5095
X-Received-Body-CRC: 3310914420
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619666
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-11-25 o 11:31, Shrek pisze:
> W dniu 24.11.2017 o 18:14, cef pisze:
>
>> Jeśli w trybie awaryjnego hamowania wciśniesz sprzęgło,
>> to się nie zatrzymasz.
> Nie pierdol. Ja wciskam i się zatrzymuję.
No masz, następny (choć w sumie ten sam :-) co niedawno)
Chętnie to zobaczę jak wciskasz tylko sprzegło
i się zatrzymujesz. Naprawdę potraficie z minimum
miejsca na pójście po bandzie zrobić sobie temat do dyskusji.
Jeden wyskakuje z argumentem o rozpraszaniu a teraz Ty usiłujesz
wybiórczo interpretować fakty zapominając dodać, że jednak
nie samo sprzęgło, ale może coś jeszcze naciskasz.
Przypominam, że dyskusja zaczęła się od propozycji Myjka wciskania
w trybie awaryjnym hamowania sprzęgła. Co do równoczesnego użycia
obu pedałów nie będę dyskutował, bo jest tam tyle samo racji (i
teoretycznej i przebadanej) zarówno od strony mechanicznego
oddziaływania układu napędowego
na jezdny jak i od strony sprawności i właściwości psychomotorycznych
kierowcy.
Z ciekawości zajrzałem co na ten temat jest w Internecie. No bo skoro
już kilka osób zaczyna mi mówić, że jestem idiotą, to może warto się
zastanowić :-) i sprawdzić.
Nic nowego nie znalazłem, o ułamki sekund kłócić się nie będę -na co
dzień jeżdżę automatem, więc nie mam problemu co naciskać, ale jeżdżę
też często manualem i doskonale pamiętam i wiem co i kiedy i wjakiej
kolejności wciskam. Nie jestem w stanie nawet określić z jakim
opóźnieniem reaguję sprzęgłem, to jakieś ułamki sekund zależne pewnie
też od oceny sytuacji na drodze. Takie odruchy czy nawyki mam utrwalone.
Zapytałem dziś rano pracownika, który niedawno robił prawo jazdy jak
uczą teraz na kursach hamować awaryjnie i tam to dopiero ciekawe rzeczy
są: kiedyś oblewali na egzaminie za wciśnięcie najpierw sprzęgła i za
równoczesne naciśnięcie również ale tak samo oblewali za to jak silnik
przy takiej próbie zgasł. To chyba było albo jest prawnie zapisane w
jakimś rozporządzeniu, ale nie podpierałbym się tym specjalnie, bo
technika w autach trochę poszła do przodu. Zastanawiałem się dlaczego
skoro są systemy hamowania, które regulują opóźnienia hamowania i
reagują na opóźnienia w układzie w zależności od typu i stanu napędu, to
dlaczego nie odłączają napędu automatycznie? Wracając do rozpraszania
:-), to z kolei specjaliści od motoryki twierdzą, że w trybie awaryjnym
szybciej reaguje się reakcją wyuczoną.
Ale jest to cecha osobnicza i na hasło STOP w przypadku użycia jednej
kończyny
zawsze szybciej reaguje jedna z nich.
Co jest dobrym nawykiem?
W zasadzie zgadzam się, że reakcja równoczesna (na oba pedały) jest
dopuszczalna, gdyby nie to, że jest praktycznie niemożliwa ze względów
psychomotorycznych. Jak robiłem ostatnio badania psychomotoryczne dla
kierowców,
to zaciekawiła mnie ta część testów związanych z czasem reakcji i
opóźnienie reakcji
związane z czynnością dodaną.
Te wszystkie aspekty, o których wspomnieliście (ciągnięcie auta przez
napęd czy
jakieś reakcje układu jezdnego z napędowym) nabierają znaczenia dopiero
w końcowej
fazie hamowania, ale wtedy mamy już wciśnięte sprzęgło.
Dlatego uważam, że prawidłowa jest reakcja hamulec a dopiero potem sprzęgło
(bo najszybciej reagujemy na sytuację na drodzę poprzez jeden impuls i
jedna szybką reakcję uruchamiającą układ hamowania)
I z takim stwierdzeniem was zostawiam.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.11.17 13:05 cef
- 25.11.17 14:17 RadoslawF
- 25.11.17 14:18 Shrek
- 25.11.17 14:20 RadoslawF
- 25.11.17 14:30 Shrek
- 25.11.17 16:10 TomN
- 25.11.17 16:28 cef
- 25.11.17 16:28 cef
- 25.11.17 16:35 cef
- 25.11.17 16:37 cef
- 25.11.17 16:37 Shrek
- 25.11.17 16:40 Shrek
- 25.11.17 17:04 cef
- 25.11.17 17:23 Robert Wańkowski
- 25.11.17 17:31 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=