-
Data: 2017-11-25 14:30:43
Temat: Re: Staruszek
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 25.11.2017 o 12:57, cef pisze:
>>> Jeśli w trybie awaryjnego hamowania wciśniesz sprzęgło,
>>> to się nie zatrzymasz.
>> Nie pierdol. Ja wciskam i się zatrzymuję.
>
> No masz, następny (choć w sumie ten sam :-) co niedawno)
> Chętnie to zobaczę jak wciskasz tylko sprzegło
> i się zatrzymujesz.
Zdradzę ci tajemnice - wszyscy wciskają sprzęgło, żeby się zatrzymać, a
jak mają automaty, to one też to robią za kierowców:P
> ale może coś jeszcze naciskasz.
Oczywiście - a ty nie?
> Przypominam, że dyskusja zaczęła się od propozycji Myjka wciskania
> w trybie awaryjnym hamowania sprzęgła.
I ma on rację.
Co do równoczesnego użycia
> obu pedałów nie będę dyskutował,
No to jak nie będziesz dyskutował, to po co głos zabierasz? ;P
> Zapytałem dziś rano pracownika, który niedawno robił prawo jazdy jak
> uczą teraz na kursach hamować awaryjnie i tam to dopiero ciekawe rzeczy
> są: kiedyś oblewali na egzaminie za wciśnięcie najpierw sprzęgła i za
> równoczesne naciśnięcie również ale tak samo oblewali za to jak silnik
> przy takiej próbie zgasł.
Też nie dawno dorabiałem kategorię i tym co pieprzą egzaminatorzy by się
nie przejmował. Hitem jest na przykład, to że jakm masz drogę z
ograniczeniem do 80 to ich zdaniem na skrzyżowaniu jest 50, bo
skrzyżowanie odwołuje i 80 jest dopiero od znaku za skrzyżowaniem;)
> To chyba było albo jest prawnie zapisane w
> jakimś rozporządzeniu,
Przypuszczam, ze wątpię.
> Zastanawiałem się dlaczego
> skoro są systemy hamowania, które regulują opóźnienia hamowania i
> reagują na opóźnienia w układzie w zależności od typu i stanu napędu, to
> dlaczego nie odłączają napędu automatycznie?
Jak nie odłączają, jak odłączają. Przecież gdyby był spięty to by się
nie zatrzymał.
> W zasadzie zgadzam się, że reakcja równoczesna (na oba pedały) jest
> dopuszczalna,
Nie tyle dopuszczalna, co zupełnie prawidłowa.
> gdyby nie to, że jest praktycznie niemożliwa ze względów
> psychomotorycznych.
Tak samo jak natychmiastowe wciśnięcie peału hamulca. I co - nie należy
próbować natychmiast, bo i tak się nie uda?
> Te wszystkie aspekty, o których wspomnieliście (ciągnięcie auta przez
> napęd czy
> jakieś reakcje układu jezdnego z napędowym) nabierają znaczenia dopiero
> w końcowej
> fazie hamowania, ale wtedy mamy już wciśnięte sprzęgło.
Bo to prawda, ale jak sam słusznie zauwazyłeś w sytuacji awaryjnej to są
odrruchy i im prostsze tym lepiej. A najprościej wciskać razem i nie
kombinować. Na co nie ma ani czasu ani nie ma takiej potrzeby.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 25.11.17 16:10 TomN
- 25.11.17 16:28 cef
- 25.11.17 16:28 cef
- 25.11.17 16:35 cef
- 25.11.17 16:37 cef
- 25.11.17 16:37 Shrek
- 25.11.17 16:40 Shrek
- 25.11.17 17:04 cef
- 25.11.17 17:23 Robert Wańkowski
- 25.11.17 17:31 cef
- 25.11.17 17:33 Shrek
- 24.11.17 22:56 Yakhub
- 25.11.17 00:46 SW3
- 25.11.17 21:57 cef
- 25.11.17 23:42 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=