-
Data: 2017-11-25 17:31:03
Temat: Re: Staruszek
Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-11-25 o 14:30, Shrek pisze:
> W dniu 25.11.2017 o 12:57, cef pisze:
>
>>>> Jeśli w trybie awaryjnego hamowania wciśniesz sprzęgło,
>>>> to się nie zatrzymasz.
>>> Nie pierdol. Ja wciskam i się zatrzymuję.
>>
>> No masz, następny (choć w sumie ten sam :-) co niedawno)
>> Chętnie to zobaczę jak wciskasz tylko sprzegło
>> i się zatrzymujesz.
>
> Zdradzę ci tajemnice - wszyscy wciskają sprzęgło, żeby się zatrzymać, a
> jak mają automaty, to one też to robią za kierowców:P
>
>> ale może coś jeszcze naciskasz.
>
> Oczywiście - a ty nie?
Jesteś złośliwy, ale rozumiem.
>> Przypominam, że dyskusja zaczęła się od propozycji Myjka wciskania
>> w trybie awaryjnym hamowania sprzęgła.
>
> I ma on rację.
>
> Co do równoczesnego użycia
>> obu pedałów nie będę dyskutował,
>
> No to jak nie będziesz dyskutował, to po co głos zabierasz? ;P
Bo nie zamierzam dyskutować sam ze sobą.
Przecież widzisz, że dyskusja jest o odruchu użycia sprzęgła
przy hamowaniu, ale nie użycia jako dodatek do hamulca
tylko, zeby użyć sprzęgła niejako zamiast lub na wstępie,
bo może samóchód przepełznie
albo zgaśnie silnik.
>> Zapytałem dziś rano pracownika, który niedawno robił prawo jazdy jak
>> uczą teraz na kursach hamować awaryjnie i tam to dopiero ciekawe
>> rzeczy są: kiedyś oblewali na egzaminie za wciśnięcie najpierw
>> sprzęgła i za równoczesne naciśnięcie również ale tak samo oblewali za
>> to jak silnik przy takiej próbie zgasł.
>
> Też nie dawno dorabiałem kategorię i tym co pieprzą egzaminatorzy by się
> nie przejmował. Hitem jest na przykład, to że jakm masz drogę z
> ograniczeniem do 80 to ich zdaniem na skrzyżowaniu jest 50, bo
> skrzyżowanie odwołuje i 80 jest dopiero od znaku za skrzyżowaniem;)
>
>> To chyba było albo jest prawnie zapisane w jakimś rozporządzeniu,
>
> Przypuszczam, ze wątpię.
Lepiej chyba wierzyć niż wątpić.
Jest takie rozporządzenie DU z 14.09.2012 poz 1019 (nie wiem czy
aktualne, bo sprawdzać mi się nie chce) o szkoleniu osób ubiegających
się o uprawnienia do kierowania pojazdami i tam w par 2.2.2 jest taka
tabelka z opisem
dydaktyki i jak ma wyglądać i jak uczyć hamowania.
>> Zastanawiałem się dlaczego skoro są systemy hamowania, które
>> regulują opóźnienia hamowania i reagują na opóźnienia w układzie w
>> zależności od typu i stanu napędu, to dlaczego nie odłączają napędu
>> automatycznie?
>
> Jak nie odłączają, jak odłączają. Przecież gdyby był spięty to by się
> nie zatrzymał.
Pojazd czy napęd?
Ja piszę o rozłczeniu napędu od kół
Skoro silnik gaśnie, bo jest dławiony jak auto staje,'to chyba nie rozłącza.
a samochód się zatrzymuje.
>> W zasadzie zgadzam się, że reakcja równoczesna (na oba pedały) jest
>> dopuszczalna,
>
> Nie tyle dopuszczalna, co zupełnie prawidłowa.
>
>> gdyby nie to, że jest praktycznie niemożliwa ze względów
>> psychomotorycznych.
>
> Tak samo jak natychmiastowe wciśnięcie peału hamulca
Ale nie o tym mowa.
. I co - nie należy
> próbować natychmiast, bo i tak się nie uda?
Można próbować, ale z mojego opisu wynika-
że jak dokładasz funkcji do wykonania, które ma uaktywnic dany bodziec,
to opóźnienie jest większe.
Czyli jak koncentrujesz się na naciskaniu tylko hamulca w krytycznym
momencie,
to osiągasz opóźnienie działania rzędu np 0,2 sek
a jak masz zadanie nacisnąć dwa pedały, to opóźnienie reakcji jest np
0,3 sek
>> Te wszystkie aspekty, o których wspomnieliście (ciągnięcie auta przez
>> napęd czy
>> jakieś reakcje układu jezdnego z napędowym) nabierają znaczenia
>> dopiero w końcowej
>> fazie hamowania, ale wtedy mamy już wciśnięte sprzęgło.
>
> Bo to prawda, ale jak sam słusznie zauwazyłeś w sytuacji awaryjnej to są
> odrruchy i im prostsze tym lepiej. A najprościej wciskać razem i nie
> kombinować. Na co nie ma ani czasu ani nie ma takiej potrzeby.
Byłeś kiedyś na badaniach takich psychomotorycznych dla kierowców?
Tam jest taki test: siedzisz w ciemnej kabinie i naciskasz na przycisk
jak zobaczysz sygnał - najpierw naciskasz prawą ręką, potem lewą a
potem obiema.
Wynik mówi, że reakcja obiema rękami jest późniejsza.
Dlatego uważam, że lepiej mieć odruch naciskania najpierw hamulca
w sytuacji awaryjnej.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.11.17 17:33 Shrek
- 24.11.17 22:56 Yakhub
- 25.11.17 00:46 SW3
- 25.11.17 21:57 cef
- 25.11.17 23:42 RadoslawF
- 25.11.17 23:43 RadoslawF
- 26.11.17 01:49 J.F.
- 26.11.17 07:01 Shrek
- 26.11.17 07:28 Frolko
- 26.11.17 07:46 Frolko
- 26.11.17 08:07 Frolko
- 26.11.17 09:26 cef
- 26.11.17 09:34 cef
- 26.11.17 10:01 Budzik
- 26.11.17 11:10 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=