-
41. Data: 2015-02-01 17:16:16
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-01-31 o 16:49, Tomasz Wójtowicz pisze:
>
> Śmiej się, ale teraz tak to wygląda na statkach. "Manipulator obrotowy"
> czyli koło sterowe jest drogie, więc tanie statki mają trzy klawisze:
> "wychylenie steru w lewo"
> "wychylenie steru w prawo"
> i
> "ster zero".
>
> Ciekawe jak szybko dotrze to do motoryzacji?
Nie dotrze.
W motoryzacji liczy się jeszcze promień skrętu i prawidłowe
trzymane się toru jazdy. W jachtingu jest to bez znaczenia.
Pozdrawiam
-
42. Data: 2015-02-01 19:53:11
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: masti <g...@t...hell>
RadoslawF wrote:
> W dniu 2015-01-31 o 16:49, Tomasz Wójtowicz pisze:
>>
>> Śmiej się, ale teraz tak to wygląda na statkach. "Manipulator obrotowy"
>> czyli koło sterowe jest drogie, więc tanie statki mają trzy klawisze:
>> "wychylenie steru w lewo"
>> "wychylenie steru w prawo"
>> i
>> "ster zero".
>>
>> Ciekawe jak szybko dotrze to do motoryzacji?
>
> Nie dotrze.
> W motoryzacji liczy się jeszcze promień skrętu i prawidłowe
> trzymane się toru jazdy. W jachtingu jest to bez znaczenia.
pływałeś kiedykolwiek?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
43. Data: 2015-02-02 10:04:05
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>
W dniu 2015-01-31 o 16:49, Tomasz Wójtowicz pisze:
> Śmiej się, ale teraz tak to wygląda na statkach. "Manipulator obrotowy"
> czyli koło sterowe jest drogie, więc tanie statki mają trzy klawisze:
> "wychylenie steru w lewo"
> "wychylenie steru w prawo"
> i
> "ster zero".
>
> Ciekawe jak szybko dotrze to do motoryzacji?
Raczej nieprędko.
http://www.pcworld.pl/artykuly/275982/Bez.kierownicy
.i.pedalow.latwiej.html
Artykuł z 2000 roku i wciąż nic się nie zmieniło, więc albo komuś zależy
na obecnym stanie rzeczy albo wcale nie jest to takie dobre rozwiązanie.
Ja stawiam raczej na to drugie.
Pozdrawiam,
Jarek
-
44. Data: 2015-02-02 11:55:32
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości
news:54caa5b5$0$26319$65785112@news.neostrada.pl...
>
>
> Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:54ca833c$0$2154$6...@n...neostrada
.pl...
>
>>Porażka. Kiedyś samochód musiał mieć hamulec awaryjny, czyżby usunięto ten
>>wymóg z wymagań technicznych?
>>Jak się zatrzymać po wycieku płynu?
>
> Myślę, ze auta z elektrycznym ręcznym wykryją taka sytuacje wcześniej. Ale
Przewidzą, że po wzroście ciśnienia pęknie wężyk?
--
Pozdrawiam,
yabba
-
45. Data: 2015-02-02 11:57:25
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Jaroslaw Postawa" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
news:54cf3d4e$0$2182$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2015-01-31 o 16:49, Tomasz Wójtowicz pisze:
>
>> Śmiej się, ale teraz tak to wygląda na statkach. "Manipulator obrotowy"
>> czyli koło sterowe jest drogie, więc tanie statki mają trzy klawisze:
>> "wychylenie steru w lewo"
>> "wychylenie steru w prawo"
>> i
>> "ster zero".
>>
>> Ciekawe jak szybko dotrze to do motoryzacji?
> Raczej nieprędko.
>
> http://www.pcworld.pl/artykuly/275982/Bez.kierownicy
.i.pedalow.latwiej.html
>
> Artykuł z 2000 roku i wciąż nic się nie zmieniło, więc albo komuś zależy
> na obecnym stanie rzeczy albo wcale nie jest to takie dobre rozwiązanie.
> Ja stawiam raczej na to drugie.
>
Jedna ręka jest cały czas uwiązana do joysticka. Nie wyobrażam sobie kilku
godzin jazdy z ręką w jednej pozycji.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
46. Data: 2015-02-02 12:41:22
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-02-01 o 19:53, masti pisze:
>>> Śmiej się, ale teraz tak to wygląda na statkach. "Manipulator obrotowy"
>>> czyli koło sterowe jest drogie, więc tanie statki mają trzy klawisze:
>>> "wychylenie steru w lewo"
>>> "wychylenie steru w prawo"
>>> i
>>> "ster zero".
>>>
>>> Ciekawe jak szybko dotrze to do motoryzacji?
>>
>> Nie dotrze.
>> W motoryzacji liczy się jeszcze promień skrętu i prawidłowe
>> trzymane się toru jazdy. W jachtingu jest to bez znaczenia.
>
> pływałeś kiedykolwiek?
>
Tak.
Zejście dwa, trzy czy pięć metrów w lewo nie skutkują rozbiciem
się na przeciwległym poboczu a zejście metr w prawo rozbicia się
na prawym.
Jak byś chciał wspomnieć o przybijaniu do nabrzeża to nie robi się
tego z prędkościami przelotowymi.
Pozdrawiam
-
47. Data: 2015-02-02 15:24:14
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 2 Feb 2015, yabba wrote:
> Użytkownik "Jaroslaw Postawa" <d...@a...pl> napisał
>> http://www.pcworld.pl/artykuly/275982/Bez.kierownicy
.i.pedalow.latwiej.html
>>
>> Artykuł z 2000 roku i wciąż nic się nie zmieniło, więc albo komuś zależy na
>> obecnym stanie rzeczy albo wcale nie jest to takie dobre rozwiązanie. Ja
>> stawiam raczej na to drugie.
>>
>
> Jedna ręka jest cały czas uwiązana do joysticka.
O definicję "uwiązania" poproszę.
> Nie wyobrażam sobie kilku godzin jazdy z ręką w jednej pozycji.
"a dokładniej w dwóch joystickach, z których jeden umieszczony jest na
konsoli centralnej zamiast dwigni zmiany biegów, a drugi na drzwiach.
Oba pełniš te same funkcje i można ich używać zamiennie"
Z opisu wynika również, że joy jest skonstruowany "pasywnie jak
kierownica", znaczy bez naciskania nic nie przyspiesza i nie skręca.
CO NAJWYŻEJ pojawi się taka sama grupa narzekajacych i kontuzjowanych
jak przy pececie: siada tak, i to najlepiej do laptopa, że ŻADNA
część ciała nie jest ulokowana "normalnie", od głowy (ze względu na
oczy i kierunek patrzenia) po palce, mówi innym że głupoty gadają
bo "ich nie stać" (na laptopa, zamiast normalnego komputera z monitorem
27 cali) i na deser idzie do lekarza z urazami nadgarstka.
Z drugiej strony, oprócz "łokcia tenisisty" jest znany również
"łokieć kierowcy", ten wystający zza okna :P, więc skala urazów
od joysticka pewnie nie wzrośnie.
pzdr, Gotfryd
-
48. Data: 2015-02-02 15:32:34
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: masti <g...@t...hell>
Gotfryd Smolik news wrote:
> Z opisu wynika również, że joy jest skonstruowany "pasywnie jak
> kierownica", znaczy bez naciskania nic nie przyspiesza i nie skręca.
często jeździsz nie trzymając kierownicy? :)
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
49. Data: 2015-02-02 16:31:11
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:54cf56f8$0$2174$6...@n...neostrada
.pl...
Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości
news:54caa5b5$0$26319$65785112@news.neostrada.pl...
>
>
> Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:54ca833c$0$2154$6...@n...neostrada
.pl...
>
>>>Porażka. Kiedyś samochód musiał mieć hamulec awaryjny, czyżby usunięto
>>>ten wymóg z wymagań technicznych?
>>>Jak się zatrzymać po wycieku płynu?
>
>> Myślę, ze auta z elektrycznym ręcznym wykryją taka sytuacje wcześniej.
>> Ale
>Przewidzą, że po wzroście ciśnienia pęknie wężyk?
Musiałby eksplodować, żeby hamulec od razu przestał działać. Widziałeś takie
wężyki w tak nowoczesnych pojazdach?
-
50. Data: 2015-02-02 21:01:15
Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości
news:54cf9842$0$2201$65785112@news.neostrada.pl...
>
>
> Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:54cf56f8$0$2174$6...@n...neostrada
.pl...
>
> Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości
> news:54caa5b5$0$26319$65785112@news.neostrada.pl...
>>
>>
>> Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:54ca833c$0$2154$6...@n...neostrada
.pl...
>>
>>>>Porażka. Kiedyś samochód musiał mieć hamulec awaryjny, czyżby usunięto
>>>>ten wymóg z wymagań technicznych?
>>>>Jak się zatrzymać po wycieku płynu?
>>
>>> Myślę, ze auta z elektrycznym ręcznym wykryją taka sytuacje wcześniej.
>>> Ale
>
>>Przewidzą, że po wzroście ciśnienia pęknie wężyk?
>
> Musiałby eksplodować, żeby hamulec od razu przestał działać. Widziałeś
> takie wężyki w tak nowoczesnych pojazdach?
Jakie wężyki? Których budowa i sposób łączenia wyklucza w 100% możliwość
pęknięcia?
--
Pozdrawiam,
yabba