  • Data: 2012-05-16 11:28:56
    Temat: Re: Stare dobre czasy...
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:joumr1.6s0.0@poczta.onet.pl...

    > Mistrzostwem świata to było używać go na 386SX bez dysku
    > twardego na dyskietkach 5.25" :-) Że się miało tyle samozaparcia...
    > No ale wybór był między HDD i kolorowym monitorem Samtron :-)
    > Padło na kolorowy monitor a hdd dokupiłem dużo później....
    Nie pamiętam żadnych problemów z użyciem OrCADa na IBM-XT bez hdd i z dwoma
    drive'ami 5.25" 320k.
    Problemem dla mnie było natomiast użycie na tym sprzęcie Racal-Redaca
    (zajmował 4 dyskietki 320k) do którego przenosiłem schemat z OrCADa.
    Według mojej pamięci wymagało to poświęcenia 80k RAMu (z dostępnych 640k) na
    RAM-dysk, na który przegrywało się część z tych 4 dyskietek, pozostałe
    ciągle potrzebne pliki, zebrane na jednej dyskietce, mieściły się w drive A.
    Do drive B przyporządkowane były dwie (zapisane do full) dyskietki, które
    trzeba było co chwilę podmieniać. Każde save pliku powodowało konieczność
    wstawienia do B dyskietki użytkownika.
    Wybrałem pracę pod CGA a nie Herkulesem i opornikami zmieszałem kolory, aby
    na zielonym monitorze (samoróba z małego Neptunka) widzieć poszczególne
    "kolory".
    P.G.
    P.S. Wiem, że się powtarzam.