  • Data: 2012-05-16 14:49:09
    Temat: Re: Stare dobre czasy...
    Od: John Smith <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hahh, no to kolego działaliśmy bardzo podobnie. Ale nie do końca.. Też BARDZO
    > sobie chwalę ZX-80, póżniej spectrum z interpretorem Basic'a. Baa.., do
    > dzisiaj mam go w szufladzie łącznie z kasetami magnetofonowymi zawierającymi
    > kompilator SPECTRUM-BASIC na kod Z80!! Hahh! , mam u siebie MUZEUM!!

    Ja używałem kompilatora Pascala na ZXSpectrum, albo asemblera.
    A eksponaty pozostawiłem nieliczne.

    > Co się zaś tyczy ODRY, prawda nie jest okrutna. Prawda jest taka, że był to na
    > owe lata, w realiach PRL'owskich znakomity produkt!! W latach 80'tych robiłem
    > "magisterkę" która wymagała trochę rachunków. Nie wdając się w szczególy
    > zagadnienia, matematycznie chodziło o znalezienie pierwiastka (zespolonego)
    > funkcji określonej przez wyznacznik macierzy [12x12] gdzie każdy element był
    > pewną funkcją A[i,j]=f(i,j,z).

    W 1971 roku i nieco później Odra 1305 to było coś. Ale w latach
    '80-tych Z80 był w obliczeniach stałoprzecinkowych nieco szybszy od
    Odry, robiłem testy.
    Jak zabrakło pamięci, to dołożyłem zewnętrznej 256KB i już było dobrze,
    a po dołożeniu stacji dysków emulującej taśmę magnetofonową to już był
    luksus a nie praca. Odra się nie umywała. A był rok 1984.

    > W Spektrumie 48K pamięci nie było w stanie pomieścić samej mnemoniki softu.
    > ODRA - 32K słów (24-bit) dawała sobie z tym radę - system GEORGE2 - pierwowzór
    > pamięci wirtualnej. Obliczenia trwały trochę, coś ok. 1 godziny, ale dawało
    > radę. Robiłem to w FORTRANie. Jasne, dzisiaj mam to samo przerobione na
    > Pascal/Delphi i trwa to na moim laptopie ok. 2 min.
    G2 używałem. Jakość kompilatorów też ma znaczenie.

    > A może jeszcze napiszesz, że ENIAC to też chujnia z patatajnią ?!
    Nie widziałem, wypowiadał się nie będę.

    > A może zaprojektujesz coś co wyprzedzi epokę. Ot coś powyżej sklepiku "nie dla
    > idiotów" ??
    Dziękuję, już mam na koncie dwa takie produkty i starczy, czyli
    inwestycja prawie bez zwrotu.
    Teraz dbam o to aby produkt był "na czasie".
    K.