  • 31. Data: 2017-02-27 13:21:39
    Temat: Re: 'Stacjonarny' w Vectrze?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Liwiusz napisał:

    > Ale jakiej ocenie? Podpis ma być własnoręczny. Żaden faks, czy skan,
    > nim nie jest, więc nawet nie ma czego badać.

    W ocenie *własnoręczności* podpisu. Żadnego faksu, żadnego skanu. Nie ma
    tak, że jakiś grafolog jest w stanie to zbadać i jednoznacznie orzec, czy
    podpis jest prawdziwy czy fałszywy.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2017-02-27 13:25:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > W ocenie *własnoręczności* podpisu. Żadnego faksu, żadnego skanu. Nie ma
    > tak, że jakiś grafolog jest w stanie to zbadać i jednoznacznie orzec, czy
    > podpis jest prawdziwy czy fałszywy.

    Jak już wspomniałem - do żadnego badania nie dojdzie, bo brak jest
    podpisu. Zdjęcie podpisu, to nie podpis. Jeśli jakaś czynność wymaga
    podpisu, to wymaga podpisu, i dysponowanie kopią nawet własnoręcznego i
    oryginalnego podpisu tego warunku nie spełnia, więc zlecanie badania
    jest wówczas bezprzedmiotowe.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2017-02-27 13:35:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Liwiusz napisał:

> [...]
    [...]
> [...]
    > podpisu, to wymaga podpisu, i dysponowanie kopią nawet własnoręcznego
    > i oryginalnego podpisu tego warunku nie spełnia, więc zlecanie badania

    Ależ jest przedmiotowe, bowiem cała dyskusja tyczy się tego, co na samej
    górze. Otóż *nie* wystarczy grafolog do potwierdzenia bądź zaprzeczenia
    autentyczności poświadczenia wyrażonego "własnoręcznym podpisem". Takim
    zrobionym piórem czy długopisem na papierze.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2017-02-27 15:14:30
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Rozmawiacie nie na temat.
    Tematem jest pytanie o jakość telefonii stacjonarnej w Vectrze, w tym np. stosowanych
    przez tego operatora protokołów transmisji, opóźnień, echa, punktów wejścia do sieci
    komutowanej itp. itd.
    A co do Waszego OT, to faks jest pismem (patrz np. KPA czy odpowiedź na
    interpelację).
    Co najwyżej może być obarczony brakiem formalnym własnoręcznego podpisu.
    Na szczęście tylko niezwykła kasta ludzi sie przyczepia, w wielu urzędach bywa
    normalnie (np. można wnieść skargę faksem).
    Co najważniejsze, wniesienie pisma faksem zachowuje termin (co najwyżej trzeba będzie
    później uzupełnić brak formalny poprzez złożenie własnoręcznego podpisu).
    Częstokroć oszczędza drogi na pocztę, kopertę, znaczek (z niedawnego 1,75- zł, dzięki
    rządom PiSdzi..ców zrobiło się już 2,60- zł czyli o 49% drożej i to na pewno nie jest
    ostatnie państwowotfurczej zmiany) .

    -----

  • 35. Data: 2017-02-27 16:36:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >np. stosowanych przez tego operatora protokołów transmisji, opóźnień,
    >echa, punktów >wejścia do sieci komutowanej itp. itd.

    No i czy fax dziala, czy to juz nie ma najmniejszego znaczenia :-)

> [...]
    >Co najważniejsze, wniesienie pisma faksem zachowuje termin (co
    >najwyżej trzeba będzie później uzupełnić brak formalny poprzez

    A e-mail jest pismem ? A e-mail ze scanem pisma ?

    I znow bedzie cos o kascie czepialskich :-)

> [...]
    >1,75- zł, dzięki rządom PiSdzi..ców zrobiło się już 2,60- zł czyli o
    >49% drożej i to na pewno nie jest ostatnie państwowotfurczej zmiany)

    A ty czemu jestes taki niedobry i panstwowej polskiej poczty nie
    chcesz utrzymac i jej 2.60 zalujesz :-)

    No bo Orange to juz nie zasluguje na utrzymywanie, i do Vectry mozna,
    a moze nawet wypada ? :-)

    J.

  • 36. Data: 2017-02-27 17:26:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A e-mail jest pismem ? A e-mail ze scanem pisma ?

    Od lat urzędy traktują e-mail zupełnie normalnie. Oczywiście bez
    wygłupów w rodzaju skanowanych odręcznych podpisów. Rzecz jasna
    trzeba podać imię, nazwisko i adres, ale to norma w urzędowej
    korespondencj. Żeby było w temacie grupy, to wielokrotnie w ten
    sposób korespondowałem z UKE. Gdybym im zaczął faksy słać, to by
    chyba mnie za wariata wzięli. A mnie by było wstyd w ten sposób.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2017-02-27 18:10:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >sposób korespondowałem z UKE. Gdybym im zaczął faksy słać, to by
    >chyba mnie za wariata wzięli. A mnie by było wstyd w ten sposób.

    UKE.
    A czy to byly sprawy, ktore wymagaly zlozenia formalnego pisma z
    podpisem, czy urzednicy mieli pewna swobode ?

    Taki np NFZ
    https://www.nfz-wroclaw.pl/default2.aspx?obj=47408;4
    7421&des=1;2

    Dzial "jak wyrobic karte EKUZ"

    "przesłaniu poczta elektroniczną zeskanowanego wniosku o wydanie EKUZ
    oraz kompletu stosownej dokumentacji w sprawie odpowiednio ze względu
    na miejsce zamieszkania na adres e - mail"

    J.

  • 38. Data: 2017-02-27 18:37:53
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Może spytaj na pl.misc.emajle
    Jeszcze nikt mi się nie wyparł, że otrzymał faks (w spornym przypadku pomogły
    potwierdzenia nadania oraz bilingi operatora z datą i godziną), a już się wypierali,
    że otrzymali lub nawet że sami wysłali e-mail ("bo to Wysoki Sądzie każdy sobie coś
    takiego może napisać i wydrukować").

    -----

  • 39. Data: 2017-02-27 19:05:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Jeszcze nikt mi się nie wyparł, że otrzymał faks (w spornym przypadku
    >pomogły potwierdzenia nadania oraz bilingi operatora z datą i

    W spornym przypadku ... czyli sie jednak wyparl ?

    No coz, po prawdzie to billing od operatora nie mowi nic o tresci,
    potwierdzenia - niektore urzadzenia drukuja ladne - data, godzina,
    skan strony wyslanej.
    Ale nie wszystkie.
    Ale ... i takie potwierdzenie mozna w fotoshopie wyprodukowac :-)

    Dalej pozostaje kwestia czytelnosci faksu, usterki urzadzenia u
    odbiorcy.
    Byly faksy generujace rzetelne potwierdzenie - wydrukowal, wygenerowal
    unikalny identyfikator, odeslal nadawcy - wtedy mozna twierdzic, ze do
    odbiorcy doszlo.
    O ile nie powie, ze i to mozna wyprodukowac, bo mozna, gorzej jak
    urzadzenie odbiorcy upierdliwie drukuje dziennik z podanym
    identyfikatorem :-)

    >a już się wypierali, że otrzymali lub nawet że sami wysłali e-mail
    >("bo to Wysoki Sądzie każdy sobie coś takiego może napisać i
    >wydrukować").

    Po prawdzie, to kazdy moze, serwery czy programy lubia zablokowac i
    wrzucic w jakis spam.
    Odebrany e-mail ciagle na serwerze trzeciej firmy, z naglowkami, moze
    byc jakims tam godnym zaufania dowodem.

    Ale ... w dobie wirusow mozna miec watpliwosci czy "nasz
    prezes/pracownik wyslal" :-)

    -----
    > A e-mail jest pismem ? A e-mail ze scanem pisma ?

    Z tym, ze chodzi o to czy mowili "nie dostalismy takiego e-maila", czy
    "e-mail nie jest dopuszczalna droga korespondencji".

    J.

  • 40. Data: 2017-02-27 19:17:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > UKE.
    > A czy to byly sprawy, ktore wymagaly zlozenia formalnego pisma
    > z podpisem, czy urzednicy mieli pewna swobode ?

    Jak najbardziej takie. Teraz na stronie UKE jest formularz zgłoszeniowy
    i wyjaśnienie, że to pełnoprawny sposób korespondencji w takich sprawach
    jak na przykład skargi. Załączniki (PDF, PNG, JPG) też można dodawać.
    Mailem też wciąż można.

> [...]
    > oraz kompletu stosownej dokumentacji w sprawie odpowiednio ze względu
    > na miejsce zamieszkania na adres e - mail"

    NFZ to popaprańcy jakich mało. Ale pomysły z drukowaniem i skanowaniem
    kwitów były również przy uzyskiwaniu karty SIM Aero2. Podejrzewam,
    że w jednym i w drugim przypadku pomysłodawcom chodziło o uczynienie
    procedury jak najbardziej skomplikowaną, aby część chętnych zregnowała.

    --
    Jarek