  • 41. Data: 2017-02-27 19:49:54
    Temat: Re: 'Stacjonarny' w Vectrze?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Po prawdzie, to kazdy moze, serwery czy programy lubia zablokowac
    > i wrzucic w jakis spam.
    > Odebrany e-mail ciagle na serwerze trzeciej firmy, z naglowkami,
    > moze byc jakims tam godnym zaufania dowodem.

    I często bywa -- raz mnie tzw. organa prosiły, jako administratora
    serwera, o identyfikację przesyłanego przez kogos maila.

    > Ale ... w dobie wirusow mozna miec watpliwosci czy "nasz
    > prezes/pracownik wyslal" :-)

    Chyba nie są te wirusy jeszcze tak sprytne, by na konkretny adres
    wysłać pasujący treścią mail. Ale faktem jest, że dzisiaj większe
    znaczenie przktyczne ma sprawdzenie, że się czegoś *nie* wysłało,
    niż że się wysłało. Gdyby ktoś chciał zrobić psikusa i w czyimś
    imieniu wysłać mail do urzędu, to poszkodowany łatwo udowodni, że
    to nie on. A sprawcę też nie tak trudno złapać. W przypdku faksu
    bardzo prosto można go wysłać podszywając się pod dowolny numer.
    Po billingach trudno wykryć źródło przekrętu.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2017-02-27 19:52:07
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Chodziło o datę doręczenia pisma.
    Pismo nadane w piątek (wieczorem), a urząd przybił prezentatę w poniedziałek lub
    wtorek i uważał, że dopiero wtedy doszło.
    WSA wybił ten poniedziałek (czy wtorek) biurwom z głowy.

    -----

  • 43. Data: 2017-02-27 19:56:21
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Rozwiń skrót UKE.
    Składałem kiedyś skargę przez formularz na stronie ministra infrastruktury.
    "Nie mamy Pańskiej skargi i co nam Pan zrobisz".
    BTW wysyłanie maila ma pewną - bywa, że poważną - wadę: podajesz swój adres mail.

    -----
    > Teraz na stronie UKE jest formularz zgłoszeniowy i wyjaśnienie, że to pełnoprawny
    sposób korespondencji w takich sprawach jak na przykład skargi.

  • 44. Data: 2017-02-27 19:58:08
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    W sprawie cywilnej czy administracyjnej niewykonalne.

    -----

  • 45. Data: 2017-02-27 20:00:51
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mało kto umie się podszywać pod cudzy CID.
    Podszyjesz się pod dowolny CID, dajmy na to ze strefy (32)....... ?

    -----

  • 46. Data: 2017-02-27 20:06:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F. napisał:
> [...]
    7421&des=1;2

    >NFZ to popaprańcy jakich mało. Ale pomysły z drukowaniem i
    >skanowaniem

    W tej sprawie akurat tak nie uwazam.

    >kwitów były również przy uzyskiwaniu karty SIM Aero2. Podejrzewam,
    >że w jednym i w drugim przypadku pomysłodawcom chodziło o uczynienie
    >procedury jak najbardziej skomplikowaną, aby część chętnych
    >zregnowała.

    Jakby NFZ chcial utrudnic, to by z wersji elektronicznej zrezygnowal
    calkowicie :-)
    I kazal sie stawic z wypelnionym wnioskiem i dowodem :-)

    IMO - po prostu urzednicze myslenie - jest wniosek, podpis, nadajemy
    bieg sprawie.
    Ciekawe - skan z e-maila drukuja i do teczki, czy teraz nowe czasy -
    fomularz z listu skanuja i do serwera :-)

    J.

  • 47. Data: 2017-02-27 20:30:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > W tej sprawie akurat tak nie uwazam.

    > Jakby NFZ chcial utrudnic, to by z wersji elektronicznej zrezygnowal
    > calkowicie :-)
    > I kazal sie stawic z wypelnionym wnioskiem i dowodem :-)

    Mają przykazane, żeby było nowocześnie i elektronicznie.

    > IMO - po prostu urzednicze myslenie - jest wniosek, podpis, nadajemy
    > bieg sprawie.

    Bardziej urzędnicza nieudolność, niż urzędnicze myślenie. Pomysłodawca
    całej procedury może być przeświadczony, że tak jest najprościej.

    > Ciekawe - skan z e-maila drukuja i do teczki, czy teraz nowe czasy -
    > fomularz z listu skanuja i do serwera :-)

    Kiedys przy mnie urzędnik długo wprowadzał dane do systemu informatycznego,
    a na koniec zrobił wydruk tego wszyskiego na papierze i zaniósł do archiwum.
    Bez pieczątki, bez podpisu, po prostu wydruk. Na pamiątkę, że zdarzenia
    miało miejsce. Więc w ytm przypadku pewnie wydruk skanują, a skan drukują.

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2017-02-27 21:45:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Chyba nie są te wirusy jeszcze tak sprytne, by na konkretny adres
    >wysłać pasujący treścią mail. Ale faktem jest, że dzisiaj większe

    Jesli mozna przejac kontrole nad komputerem aby przelew w banku na
    odpowiednie konto wyslac, to co dopiero glupiego e-maila ..

> [...]
    >imieniu wysłać mail do urzędu, to poszkodowany łatwo udowodni, że
    >to nie on. A sprawcę też nie tak trudno złapać.

    Taa, wyslac np nowa deklaracje VAT z nowym nr konta do zwrotu podatku
    :-)

    >W przypdku faksu
    >bardzo prosto można go wysłać podszywając się pod dowolny numer.
    >Po billingach trudno wykryć źródło przekrętu.

    Eee - jesli w kraju, to chyba latwiej niz przy e-mailu ?
    O ile uda sie prokuratora naklonic do wydania nakazu.

    Oczywiscie potem sie moglo okazac, ze to niezarejestrowany prepaid byl
    ... ale teraz juz nie :-)

    J.

  • 49. Data: 2017-02-27 22:11:42
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Ależ jest przedmiotowe, bowiem cała dyskusja tyczy się tego, co na samej
    > górze. Otóż *nie* wystarczy grafolog do potwierdzenia bądź zaprzeczenia
    > autentyczności poświadczenia wyrażonego "własnoręcznym podpisem". Takim
    > zrobionym piórem czy długopisem na papierze.

    Jeszcze jest tzw. faksymile - co wtedy?

    --
    Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz

  • 50. Data: 2017-02-27 22:20:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jesli mozna przejac kontrole nad komputerem aby przelew w banku na
    > odpowiednie konto wyslac, to co dopiero glupiego e-maila ..

    Nic ta "doba wirusów" nie zmieniła pod tym względam. Nadal dla
    większości ludzi łatwiej jest zbajerować sekretarkę, pojawić się
    osobiscie przed komputerem czy zrobić inny tradycyjny przekręt,
    niż zdalnie przejmować kontrolę nad komputerem.

    > Taa, wyslac np nowa deklaracje VAT z nowym nr konta do zwrotu
    > podatku :-)

    Nie wiem jak się wysyła deklaracje VAT, ale chyba nie emailem ani
    nie faksem.

    > Eee - jesli w kraju, to chyba latwiej niz przy e-mailu ?
    > O ile uda sie prokuratora naklonic do wydania nakazu.

    No właśnie nie. Z zagranicy również można się przedstawić numerem +48.
    Jest to bardzo często robione, bez złych zamiarów. I całkowicie tolerowane.

    > Oczywiscie potem sie moglo okazac, ze to niezarejestrowany prepaid
    > byl ... ale teraz juz nie :-)

    Jak ktoś chce po prostu anonimowo zadzwonić z prawdziwego numeru, to
    ta cała idiotyczna rejestracja niczego nie zmienia. Jest tyle krajów,
    gdzie aktywną kartę SIM można kupić w kiosku jak u nas dawniej, więc
    każdy kto potrzebuje, tak zrobi.

    Tak a propos -- pan Zbyszek z kolegami powinni teraz zadbać o przywrócenie
    budek telefonicznych na każdym rogu. Bo jak ktoś zgubi telefon, a musi
    akurat zadzwonić, to nie ma lekko.

    --
    Jarek