  • Data: 2017-04-04 00:15:15
    Temat: Re: Stacjonarny mp3
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS pisze:

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale nikt nie pisze, że nie będzie różnic, tylko, że będą pomijalnie
    > małe. No, nie zawsze, ale czegoż wymagać od algorytmu matematycznego?
    > W każdym razie udało mi się znaleźć różnicę między PCM, a MP3@320 insane.

    To teraz zdefiniuj "pomijalnie małe" i pamiętaj że to Twoja definicja,
    każdy będzie miał inną.
    Jak ktoś pisze że zależy mu na jakości, może chodzi o jakość sprzętu a
    nie wierności dźwięku, no to sorry ale mowa o jakości _co_najmniej_ CD jako.

    > Ja jeszcze używałem APE, ale ten zdaje mi się, ma jakieć hocki-klocki
    > patentowe... no, w każdym razie gra. Tylko czemu się te bezstratne (APE,
    > FLAC, inne... czy to nie MP3 (chyba OGG...?) istnieje w wersji
    > bezstratnej? W każdym razie jakiś format dotąd znany ze stratności)
    > kompresuje z większym bitrate, jak obecny sprzęt potrafi pociagnąć
    > jeszcze bardziej wymagające operacje? Ale nawet słabszy dawał radę... Hmm?

    To są dywagacje dla specjalistów, ja mogę co najwyżej złożyć albo
    naprawić to co oni wykoncypują. o ile mi wiadomo przy projektowaniu MP3
    wykorzystano zjawiska psychoakustyczne (chyba te same co przy ATRAC'u)
    które już na wstępie powodowały straty w wierności sygnału. Pamiętaj że
    jest to już dość stary system kompresji.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html