eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaStacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne › Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Date: Thu, 19 May 2016 12:34:28 +0200

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    >Dziwna sprawa. Pamiętam dwie używane w praktyce DOSowe implementacje,
    >jedna to był zestaw NCSA (telnet, ftp i może coś jeszcze), druga
    >(chyba późniejsza o kilka lat) była modyfikacją (chyba) Rutgersa.

    TN3270

    >I teraz tak: tamte telnety (chyba oba) miały wbudowany serwer FTP (po
    >to, by przesyłać pliki między zdalną maszyną i naszym DOSem bez
    >przerywania pracy - DOS nie był wielozadaniowy). Na pewno była tam

    No i dla wygody

    >kombinacja klawiszy, która wysyłała do zdalnej maszyny zaklęcia,
    >uruchamiające tam klienta FTP i logujące się do DOSowego klienta.

    Byla. I dobrze to dzialalo. Czy serwer byl odpalony caly czas i jak
    bylo z haslem to nie pamietam - chyba bylo jakies tymczasowe.

    >Był też KA9Q (w różnych wersjach), może to to?

    Ale tam trzeba bylo skonfigurowac uzytkownikow i hasla.

    >To było powszechnie używane oprogramowanie, ale były też jakieś inne,
    >np. od Novella (może nieco później). Nie kojarzę jednak żadnego,
    >który
    >by dawał domyślnie command.coma bez hasła na porcie telneta
    >(oczywiście
    >pomijając kwestię błędów programistycznych).

    Sam Windows od pewnego momentu mial serwer telnetu (i ma do tej pory),
    ale raczej nie domyslnie i nie bez hasla.

    >Trudno mi to ustawić w czasie. Wydaje się jednak, że w 1995 r.
    >powstał
    >format PNG (m.in. jako odpowiedź na patent chyba LZW w GIFie), a więc
    >czasy świetności GIFa na WWW musiały być wcześniej. To sugeruje, że
    >w 1995 r. obrazki na WWW nie mogły być rzadkością.

    Mosaic powstal w czerwcu 1993, wiec chyba jeszcze serwery www byly
    rzadkoscia.
    Ale jpg i gif na nich byly :-)

    >Wydaje mi się, że w 1995 roku rzadko używano DOSa do takich
    >zastosowań,
    >na pecetach królował wtedy Trumpet Winsock z Windows 3.1 (a następnie
    >95).

    Jakos tak ... ale czy W95 nie mialo uz wlasnego stosu ?
    A w im opcjonalnie telnetd.

    J.