eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaStacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne › Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
  • Data: 2016-05-22 00:06:54
    Temat: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Krzysztof Halasa napisał:

    > Bez żartów, TN3270 to nie żaden telnet, tylko emulator terminala IBM
    > 3270, używany praktycznie wyłącznie do pracy z komputerami S/370.
    > Nie z uniksowymi, nie z DECami, no i nie z żadnymi 3270, bo to były
    > akurat terminale tego systemu (IBM rutynowo przydzielał 4-cyfrowe
    > numery składnikom przynajmniej S/360 i S/370).

    Ale terminal IBM 3270 nie miał z kolei nic wspólnego z protokołem TCP/IP.
    Programy w rodzaju tn3270 łączyły się z serwerem wystawionym przez
    mainframe na porcie 23, używając telneta jako protokołu transportowego.

    > TN3270 emulował vt100? Może była jakaś implementacja "dualna", ale nie
    > spotkałem się z tym.

    No więc nie mam tn3270, ale został mi jeszcze w komputerze program x3270,
    także służący mi kiedyś do łączenia się z mainframe IBM i właśnie do tego
    przeznaczony. Wpisałem "x3270 localhost" -- i bardzo ładną sesję dostałem.
    Więc nie żadna tam "implementacja dualna", to po prostu działa. W drugim
    kierunku też -- z terminala mainframe zdarzało mi się robić telnet na
    maszynę uniksową.

    --
    Jarek