  • 31. Data: 2010-08-06 21:06:17
    Temat: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    > Stablilizator 78L09 lub ewentualnie 7809. W obydwu przypadkach dodatkowo
    > dwa kondensatory ceramiczne 100nF. Prad spoczynkowy rzędu 5mA nie
    > powinien wyczerpać akumulatora w jedną noc. Rozwiązanie chyba
    > najbardziej sensowne jeśli chodzi o dostępność, te stabilizatory
    > dostepne sa wszedzie. Pozostaje pytanie do jakiej wartości faktycznie
    > spada napięcie w instalacji przy rozruchu i czy nie trzeba stosować
    > sztuczki z kondensatorem i diodą.

    2 osoby poradzily mi zastosowanie 7809. Jaka jest roznica pomiedzy 78L09
    i 7809 ?
    I jaka funkcje bedzie pelnil kondensator?

    Michal W.

  • 32. Data: 2010-08-06 21:07:37
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    Patryk wrote:

    > BTW: miernik cyfrowy w aucie to kiepski pomysł dopóki człowiek nie jest
    > jeszcze wyposażony w złącze DMA :)

    Bede patrzyl na niego raczej tylko na postoju, takze bez paniki :)

  • 33. Data: 2010-08-06 21:17:39
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    "Michal W." wrote:

    > 2 osoby poradzily mi zastosowanie 7809. Jaka jest roznica pomiedzy 78L09
    > i 7809 ?

    Troche pogooglalem i roznica jest tylko w nazwie, mam racje ?

    > I jaka funkcje bedzie pelnil kondensator?

    Pytanie o fuche jaka bede mialy kondensatorki nadal pozostaje aktualne
    :)

    Michal W.

  • 34. Data: 2010-08-06 21:26:23
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    Michal W. <m...@n...gazeta.pl> wrote:
    > (W przypadku pracy na silniku) pi x drzwi czy jeszcze jade z alternatora
    > czy juz z akumulatora.

    To akurat jest banalne. Pomiar napięcia na kablu masowym akumulatora.
    W zależności od kierunku prądu wiesz, czy się ładuje, czy rozładowuje.
    Jednym LM324 to ogarniesz.

    --
    Patryk

  • 35. Data: 2010-08-06 21:29:01
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> wrote:
    > Użytkownik "HaMMeR" <t...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Kompleksy się leczy, a nie na grupach wypłakuje.

    Takie kompleksy to się do trumny zabiera.

    Kiedyś taki mądrala mi mówi, że u niego w aucie obroty silnika
    są takie a takie, to ja mu: Przecież u Pana silnik się nie obraca, bo jest
    przymocowany do karoserii. Chyba, że miał Pan na myśli prędkość obrotową wału
    korbowego :).

    --
    Patryk

  • 36. Data: 2010-08-06 21:29:17
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    "Michal W." wrote:

    > Diabli wiedza, zrobie zdjecie i wrzuce w niedziele.

    Dokladnie taki:
    http://elkom-serwis.com.pl/panelowe-testery/1996--wo
    ltomierz-panelowy-pm428-200mv-lcd-35-cyfry-modul.htm
    Zworka regulowany na zakresy 200mV, 2V, 20V

    Jesli to ten o ktorym mowisz, nadal chetnie poczytam jakie :)

    Michal W.

  • 37. Data: 2010-08-06 21:32:01
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    "Michal W." wrote:

    > Dokladnie taki:
    > http://elkom-serwis.com.pl/panelowe-testery/1996--wo
    ltomierz-panelowy-pm428-200mv-lcd-35-cyfry-modul.htm
    > Zworka regulowany na zakresy 200mV, 2V, 20V

    Zdjecie strony tylniej mozna zobaczyc tutaj:
    http://allegro.onet.pl/item1169604659_woltomierz_mie
    rnik_panelowy_lcd_digi_led.html

    Michal W.

  • 38. Data: 2010-08-06 22:29:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 06 Aug 2010 23:32:01 +0200, Michal W. wrote:
    ltomierz-panelowy-pm428-200mv-lcd-35-cyfry-modul.htm

    >Zdjecie strony tylniej mozna zobaczyc tutaj:
    >http://allegro.onet.pl/item1169604659_woltomierz_mi
    ernik_panelowy_lcd_digi_led.html

    Ciekawsze jest zdjecie instrukcji :-)

    A wiec propozycje:
    -sprawdzic czy jednak nie mozna wymusic napiecia na tym wejsciu "-".
    Nie mowie ze od razu do minusa zasilania, ale moze wystarczy
    dzielnik z 3 rezystorow np 4-1-5 k

    -wzmacniacz roznicowy na wejscie, ktory doda do mierzonego napiecia to
    co ICL sobie wyprodukowal na we - ,

    -izolowana przetwornica zasilajaca. Np z karty ethernet.

    -poszukac innego panelu.

    J.

  • 39. Data: 2010-08-06 22:29:59
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Michal W." <m...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Troche pogooglalem i roznica jest tylko w nazwie, mam racje ?

    Raczej w maksymalnym obciążeniu na wyjściu.

    > Pytanie o fuche jaka bede mialy kondensatorki nadal pozostaje aktualne

    1. Zapobiegają wzbudzeniu się stabilizatora.
    2. Jak to kondensatory - wygładzają skoki napięcia, spowodowane nagłą
    zmianą obciążenia.

  • 40. Data: 2010-08-06 22:30:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 Aug 2010 21:26:23 +0000 (UTC), Patryk wrote:

    >To akurat jest banalne. Pomiar napięcia na kablu masowym akumulatora.
    >W zależności od kierunku prądu wiesz, czy się ładuje, czy rozładowuje.
    >Jednym LM324 to ogarniesz.

    LM324 chyba za bardzo plywa.
    Tylko co zrobic jak do klemy - dochodza trzy kable ?

    J.