  • 21. Data: 2010-08-06 10:07:11
    Temat: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-08-06 11:13, Michal W. wrote:
    > Nie chodzi mi o pomiar przy rozruchu, tylko gdy silnik jest wylaczony
    > a przetwornica DC->AC pracuje na pelnych obrotach (max 600W)

    Cieżko będzie bez dokładnych pomiarów i powtarzalnych warunków ocenic na
    podstawie napięcia czy da sie jeszcze odpalić samochód albo ile jeszcze
    zostało w środku energii. To ma być tylko taka zabawka?

  • 22. Data: 2010-08-06 10:45:56
    Od: HaMMeR <t...@a...pl>

    On 2010-08-05 22:50, Michal W. wrote:
    > Panie i Panowie!
    >
    > Kupilem malutki woltomierz LCD ktory chcialbym zamontowac w aucie
    > na stale. Pobiera jakis tam syboliczny prad, ale wymaga zasilania 9V.
    >
    > (Oczywiscie ma osobne wejscie pomiarowe i osobne zasilanie)
    >
    > Chcialbym go zasilic z sieci samochodowej ktora wiadomo lubi sie
    > wachac w granicach 11-14V. Wymagam aby byl podlaczony ZAWSZE.
    >
    > I tu powstaje pytanie, co zastosowac (stabilizator-jaki?, rezystorek
    > wpiety

    O Boh ty moj!! Nastepny! Jak ja nienawidze tej krawieckiej terminologii!
    'Wpiąć' to ty sobie mozesz broche w kok, piora w doo..pe, albo gozdzik
    w butonierke, natomiast w elektronice uzywa sie slow: podlaczyc, wstawic,
    zastosowac, ew. uzyc, ale nie 'wpiac'!!!
    To takie silenie sie na pseudozawodowszczyzne, a wystarczy nie wstydzic sie
    zwyklego, ale szlachetnego amatorstwa!
    Wyczuwasz subtelnosc?

    A na twoj problem jest lekarstwo pod nazwa regulator 7809...

  • 23. Data: 2010-08-06 11:05:49
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal W." <m...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:4...@n...gazeta.pl...

    > Uzywany bedzie raczej na postoju, do monitorowania akumulatora
    > ktory bedzie meczony przetwornica DC->AC :)
    > Chodzi o to zebym wiedzial kiedy dac mu spokoj i odpalic silnik
    > (a jednoczesnie alternator)
    >
    > Nie chce natomiast mi sie walczyc z wylacznikiem, i tak juz w tej chwili
    > "lista kontrolna" uzadzen, ktore musze uruchamiac recznie
    > podczas wsiadania do auta niebezpiecznie zaczyna przypominac
    > "liste kontrolna" pilota smiglowca :)

    można zaprogramować żeby nie wchodził w uśpienie i wtedy masz to
    bezobsługowe.

    pozdro
    blur

  • 24. Data: 2010-08-06 12:16:36
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > można zaprogramować żeby nie wchodził w uśpienie i wtedy masz to
    > bezobsługowe.

    Lepszy wydaje mi się dowolny monitor napięcia który zamiast diody LED miałby
    brzęczyk.
    W wersji full kilka diód LEDdające pojęcie o poziomie naładowania
    akumulatora.
    Brzęczyk sygnalizujący zbiżanie się do granicy rozładowania, styk kontrolny
    odłączający zasilanie.

    --
    Desoft

  • 25. Data: 2010-08-06 13:49:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:i3gjsq$epp$1@inews.gazeta.pl...

    > A myslisz, ze na to nie wpadlem?;-) Aku daje napiecie jak
    > napisales, w efekcie troche popracuje, spadnie mu o te 200mV,
    > battery low i po zabawie.

    Hm, moze jakis gorszy Metex - 3850D chodzi dlugo, tzn jak malo
    uzywany to miesiacami :-)

    > Podlaczylem sobie nawet koszyk z aku AA szeregowo o pojemnosci
    > rzad wielkosci wiekszym niz aku 8v4 i zabawa mi sie znudzila.

    Ale to dalbym 9.6V dla rownego rachunku i zakladam ze by na dlugo
    starczylo.

    J.

  • 26. Data: 2010-08-06 15:10:52
    Od: "henry1" <henry1(spam)@icpnet.pl>

> [...]
    > "lista kontrolna" uzadzen, ktore musze uruchamiac recznie
    > podczas wsiadania do auta niebezpiecznie zaczyna przypominac

    Zobacz artykuł EdW 5/07 Przystawka do modułu PMLCDL. Kit AVT 2837.
    Złożyłem ten układ ze względu na trochę dziwną pracę
    alternatora w moim poldolocie. Napięcie potrafiło spadać
    do 12V a powinno być ok.14V.
    Układ jest bardzo prosty .Dołożyłem tam jeszcze pomiar temperatury na LM35.
    Zasilane było z gniazda zapalniczki.Całość zmieściła się w małym plasikowym
    pudełku seri KM lub Z...

    Pzdr

  • 27. Data: 2010-08-06 19:15:37
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "HaMMeR" <t...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w butonierke, natomiast w elektronice uzywa sie slow: podlaczyc, wstawic,
    > zastosowac, ew. uzyc, ale nie 'wpiac'!!!

    Kompleksy się leczy, a nie na grupach wypłakuje.

  • 28. Data: 2010-08-06 20:55:30
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    > można zaprogramować żeby nie wchodził w uśpienie i wtedy masz to
    > bezobsługowe.

    Takie rozwiazanie ma 2 minusy:

    Minus nr 1 - 30mA w plecu
    Minus nr 2 - Trzeba by to przerobic na wyswietlacz 7-segmentowy, bo
    zamiast sie skupic na pracy musialbym obserwowac
    mrugajacego morsem LED'a :)

    Michal W.

  • 29. Data: 2010-08-06 21:00:12
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    > Cieżko będzie bez dokładnych pomiarów i powtarzalnych warunków ocenic na
    > podstawie napięcia czy da sie jeszcze odpalić samochód albo ile jeszcze
    > zostało w środku energii. To ma być tylko taka zabawka?

    Zamierzam zrobic testy, i narysowac sobie charakterystyke rozladowania
    akumulatora. Okreslilbym to tak - ani profesionalne urządzenie
    pomiarowe, ani tez zabawka, ot takie cos co mi powie:

    (W przypadku pracy na silniku) pi x drzwi czy jeszcze jade z alternatora
    czy juz z akumulatora.

    W przypadku pracy z akumulatora w jakim tempie wykanczam akumulator
    i czy za 10 min pracy bede musial auto odpalac "na pych" :)

    Obciazenie bedzie raczej zawsze takie samo, jedyne zmienne
    jakie przewiduje to temperatura zewnetrzna od ktorej to pojemnosc
    aku zalezy w duzym stopniu...

    Michal W.

  • 30. Data: 2010-08-06 21:04:14
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    "J.F." wrote:

    > i jest na 7106 ?

    Diabli wiedza, zrobie zdjecie i wrzuce w niedziele.

    > Uwazaj - w tym ukladzie wejscie pomiarowe ma plywajaca mase
    > i nikt nie wie jak to mozna podlaczyc, choc jest pare hipotez.

    Chetnie poczytam jakie :)

    Michal W.