eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaStabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
    Date: Fri, 06 Aug 2010 11:15:32 +0200
    Organization: Zuo !
    Lines: 27
    Message-ID: <4...@n...gazeta.pl>
    References: <4...@n...gazeta.pl> <i3f8pd$1pe$1@news.onet.pl>
    <i3ff2g$def$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: lowe.wronka.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1281086132 12659 62.181.174.126 (6 Aug 2010 09:15:32
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Aug 2010 09:15:32 +0000 (UTC)
    X-Mailer: Mozilla 4.75 [en] (WinNT; U)
    X-Accept-Language: en
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:593270
    [ ukryj nagłówki ]

    Patryk wrote:

    > > Stablilizator 78L09 lub ewentualnie 7809. W obydwu przypadkach dodatkowo
    > > dwa kondensatory ceramiczne 100nF. Prad spoczynkowy rzędu 5mA nie
    > > powinien wyczerpać akumulatora w jedną noc. Rozwiązanie chyba
    > > najbardziej sensowne jeśli chodzi o dostępność, te stabilizatory
    > > dostepne sa wszedzie. Pozostaje pytanie do jakiej wartości faktycznie
    > > spada napięcie w instalacji przy rozruchu i czy nie trzeba stosować
    >
    > TeĹź mam woltomierz mojej konstrukcji :)
    >
    > Podczas rozruchu na takim-sobie akumulatorze nawet długo kręcąc nigdy mi
    > nie spadło poniżej 9V. Ale trzeba dodać zapas na spadek napięcia na 78L05
    > Nie chce mi się lukać do DS. Ja bym dał coś LDO, żeby mieć pewność.
    > Aha, był tak, że kręcił, kręcił i nagle przestał. Chwilę przed tym jak
    > przestał, napięcie spadło poniżej 9V, ale wtedy to napięcie już nie miało
    > Ĺźadnego znaczenia.
    >
    > BTW: miernik cyfrowy w aucie to kiepski pomysł dopóki człowiek nie jest
    > jeszcze wyposażony w złącze DMA :)

    Uzywany bedzie raczej na postoju, do monitorowania akumulatora
    ktory bedzie meczony przetwornica DC->AC :)
    Chodzi o to zebym wiedzial kiedy dac sobie spokoj i odpalic silnik
    (a jednoczesnie alternator)

    Michal W.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: