  • 41. Data: 2016-01-25 13:20:43
    Temat: Re: Stabilizator low drop
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    AlexY wrote:

    > Kilka miesięcy temu transil na dysku twardym zrobił mi zwarcie na linii
    > 12V, zdecydowanie nie był to efekt stabilizacji napięcia.

    A mnie się dioda Schottky'ego przed miesiącem zamieniła
    w "prostownik dwukierunkowy". I co z tego ma wynikać?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 42. Data: 2016-01-25 14:20:45
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2016-01-25 o 11:59, Piotr Wyderski pisze:
    > W zależności od wersji układu możesz dojechać do 7,5A (ma wtedy ~420mV),
    > a 26V chyba wystarczy?

    Amplituda ok. 26V w szczycie przy braku obciążenia to jest przy jakiś 15
    km/h.
    Całkiem realne, na co dzień, to są amplitudy rzędu 60V, wystarczy kilka
    metrów zjazdu złapać z jakiegoś wiaduktu.

    --
    AWa.

  • 43. Data: 2016-01-25 14:26:12
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Andrzej W. wrote:

> [...]
    > Całkiem realne, na co dzień, to są amplitudy rzędu 60V, wystarczy kilka
    > metrów zjazdu złapać z jakiegoś wiaduktu.

    No to trzeba sobie będzie ten regulator zrobić metodą rzeźby
    ludowej. Wszystko jedno, impulsowy czy liniowy. Gotowca typu
    "układ + 2 oporniki" raczej nie znajdzie. Przy 60V i prądzie 1A
    w liniowym będzie miał drobne 56W do rozproszenia.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 44. Data: 2016-01-25 14:33:57
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    On 25.01.2016 14:26, Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    > "układ + 2 oporniki" raczej nie znajdzie. Przy 60V i prądzie 1A
    > w liniowym będzie miał drobne 56W do rozproszenia.

    56W rowerowej prądnicy??? :)
    Chciałbym :)))

    --
    niebieski

  • 45. Data: 2016-01-25 14:47:59
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    niebieski wrote:

    > 56W rowerowej prądnicy??? :)
    > Chciałbym :)))

    No to po co Ci ten jeden amper?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 46. Data: 2016-01-25 14:56:53
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    On 25.01.2016 14:47, Piotr Wyderski wrote:

    > No to po co Ci ten jeden amper?
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Jaki amper? Mowa była o watach :)

  • 47. Data: 2016-01-25 14:59:52
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    niebieski wrote:

    > Jaki amper? Mowa była o watach :)

    A czytasz czasami to, co sam piszesz? "I - min. 1A"

    Pozdrawiam, Piotr

  • 48. Data: 2016-01-25 15:03:36
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-01-25 o 13:18, AlexY pisze:

    > Kilka miesięcy temu transil na dysku twardym zrobił mi zwarcie na linii
    > 12V, zdecydowanie nie był to efekt stabilizacji napięcia.

    Bo transil jak już pada, to ma mieć zwarcie. Po to jest. Ale jak nie
    pada, to działa jak zenerka (w przybliżeniu).

    Pozdrawiam

    DD

  • 49. Data: 2016-01-25 15:46:12
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Piotr Wyderski pisze:

    > A mnie się dioda Schottky'ego przed miesiącem zamieniła
    > w "prostownik dwukierunkowy". I co z tego ma wynikać?

    Zależy od okoliczności, u mnie transil po prostu zadziałał jak miał
    zadziałać, dostał 24V zamiast 12V to zwarł.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 50. Data: 2016-01-25 15:52:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Bo transil jak już pada, to ma mieć zwarcie. Po to jest. Ale jak nie
    > pada, to działa jak zenerka (w przybliżeniu).

    Teoretycznie jest to odmiana diody zenera, ze względu na marną zdolność
    rozpraszania mocy robi się z niego zwarcie. I zapewne tak by się
    skończyła próba stabilizacji napięcia dynama aczkolwiek testów nie
    przeprowadzałem i nie zamierzam. I w tym kontekście napisałem to na
    samej górze.