  • Data: 2016-01-31 11:42:00
    Temat: Re: Stabilizator low drop
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:7254576863$20160130205025@squadack.com...

    > Chyba nie wiesz, o czym piszesz.

    > Każdy alternator jest prądnicą, nie każda prądnica jest alternatorem.

    Dokładnie to chciałem powiedzieć. Zanim o tym napisałem, sprawdziłem w paru
    miejscach. Jak pisałem, kluczowa jest tu dla mnie nazwa, nie "zmiennego"
    czyli "variable", lecz "przemiennego", czyli "alternate".

    > Każda prądnica prądu przemiennego jest alternatorem, bez względu na
    > liczbę faz.
    >
    > Prądnica z komutatorem jest prądnicą prądu stałego a nie przemiennego
    > i dlatego nie można jej nazwać alternatorem.

    Aczkolwiek może być, choć nie widziałbym sensu, że alternator może mieć
    szczotki i komutator - taki układ byłby jak rzucanie pereł przed wieprze,
    jak jazda z Przemyśla do Rzeszowa przez Szczecin. Choć widziałbym
    zastosowanie np. w urządzeniach takich jak telharmonium, alias dynamofon,
    choć nie było by to wtedy dynamem. Prądnica wytwarzała by swoje przebiegi, a
    komutator doda swoje kluczowanie polaryzacji i możemy zrobić instrument
    muzyczny :) Bo tylko takie zastosowanie widzę w tym osobliwym przypadku. Ale
    ja lubię pomysłowo zrobioną muzykę :)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.