  • Data: 2012-03-17 08:12:15
    Temat: Re: Stabilizacja prądu PWM-em
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Za mało informacji o schemacie i parametrach by się dało sensownie
    > odpowiedzieć.

    Tak, i podaj jeszcze szczegółowe zestawienie wczorajszego dnia. Jest to
    niezbędne do ustalenia gdzie żarówka została zakupiona. Do udzielania
    sensownej odpowiedzi podaj dane wszystkich członków rodziny, łącznie z
    numerami pesel.
    Normalnie jak na elektrodzie..... paranoja.

    Podajesz sprzeczne informacje: jeżeli źródło (generator) jest stałoprądowy
    to nie można regulować nim napięcia. Prawdopodobnie chodzi Ci o to że masz
    zasilacz (napięciowy) z regulacją/ograniczeniem prądu.
    Jeżeli tak, to ustawiając 5V/2A masz 10W mocy w żarówce, ustawiając 10V/2A
    masz 20W w żarówce. Więc świeci jaśniej. Nie jest istotne, że regulacja jest
    PWM.
    Dopóki wypełnienie nie osiąga 100% prąd jest regulowany przez zasilacz, przy
    100% wypełnienia żarówka będzie regulowała prąd, a dokładniej prąd nie
    będzie liniową zależnością wynikająca z prawa oma. Tego przypadku nie
    opisałeś - to tak na przyszłość. Więcej informacji o tym znajdziesz szukając
    słowa bareter. Element obecnie nie stosowany, można go jeszcze spotkać w
    generatorach z mostkiem wiena - dokładnie: żarówka w mostku wiena.
    Nie wiem jakiego miernika używasz, ale przebiegi PWM mierzy się dosyć
    ciężko. Nie można wpinać bezpośrednio woltomierza/amperomierza do badanego
    punktu, bo będziemy mieli duży błąd pomiaru. Chyba że masz miernik True RMS.

    --
    Desoft