  • 1. Data: 2013-04-05 16:06:26
    Temat: Stabilizacja dla filmowcow
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Ciekawostka - stabilizacja dla tych którzy filmują lustrzankami. Koszt
    bagatela 7,5 tys USD lub 15 tys USD :-)

    Na końcu jest filmik. Jeśli o mnie chodzi to zgadzam się z Vincentem - to
    będzie rewolucja porównywalna do zamiany kamer na lustrzanki.

    http://www.canonrumors.com/2013/04/introducing-the-m
    ovi-stabilizer/

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2013-04-05 17:22:08
    Temat: Re: Stabilizacja dla filmowcow
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    >
    > Na końcu jest filmik. Jeśli o mnie chodzi to zgadzam się z Vincentem
    > - to będzie rewolucja porównywalna do zamiany kamer na lustrzanki.

    w sumie cena jest śmieszna. wyobrażam sobei teraz jakby to samo robić
    poprzednią technologią i ile by kosztowało.

    np ostatni ujecie. krany wózki, taksówka na paltformie pewnie to jedno
    ujecie by kosztowało kilkanasie tysiaków a przygotowani trwału z dzień
    zdjeciowy.

    a tu kamerzysta na rolkach :)

  • 3. Data: 2013-04-05 18:29:20
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-04-05 16:06, Ergie wrote:
> [...]
    >
    > Na końcu jest filmik. Jeśli o mnie chodzi to zgadzam się z Vincentem -
    > to będzie rewolucja porównywalna do zamiany kamer na lustrzanki.

    Tutaj fajnie widac ile daje stabilizacja, tez prosta i jeszcze tansza:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=aAhPaiajwDY
    Gosc robi duzo fajnych filmikow, tez na YT.
    W Behind The Scenes widac calosc od kuchni:
    http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotatio
    n_127217&feature=iv&src_vid=aAhPaiajwDY&v=36CLFOyaml
    0

    Pomijajac oczywiscie fakt, ze jest w tym po prostu dobry.

  • 4. Data: 2013-04-05 21:17:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-05 16:06, Ergie pisze:
    > Ciekawostka - stabilizacja dla tych którzy filmują lustrzankami. Koszt
    > bagatela 7,5 tys USD lub 15 tys USD :-)

    Nie trzeba aż takich cudów, na początek stabilizatory grawitacyjne za
    kilka stówek dają już całkiem miłe efekty.

    --
    pozdrawia Adam
    /przyszła drożyzna i nie wiem, czy kupywać Fakt, czy Super Express/

  • 5. Data: 2013-04-05 22:10:31
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-04-05 21:17, Janko Muzykant wrote:

    > Nie trzeba aż takich cudów, na początek stabilizatory grawitacyjne za
    > kilka stówek dają już całkiem miłe efekty.

    Masz moze jakis konkretny model na mysli biorac pod uwage sprzet typu
    NEX-5 ?

  • 6. Data: 2013-04-05 22:39:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-05 22:10, atm pisze:
    > Masz moze jakis konkretny model na mysli biorac pod uwage sprzet typu
    > NEX-5 ?

    Bawiłem się trochę sprzętem stąd:
    http://www.foto-tip.pl/sklep/index.php?cPath=146&sor
    t=2a&page=2
    Do końca kwietnia mam zamiar zrobić trochę materiałów o tym i z
    wykorzystaniem tego, to się pochwalę.

    --
    pozdrawia Adam
    /to wszystko ONI!/

  • 7. Data: 2013-04-06 18:10:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Nie trzeba aż takich cudów, na początek stabilizatory grawitacyjne za
    > kilka stówek dają już całkiem miłe efekty.

    zauważyłeś że to jest nie tylko stabilizator ale również system sterowania
    zdalnego.

    facet trzyma wieszak a operator steruję kamerą.

  • 8. Data: 2013-04-06 18:41:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-06 18:10, Marek Dyjor pisze:
    > zauważyłeś że to jest nie tylko stabilizator ale również system
    > sterowania zdalnego.
    >
    > facet trzyma wieszak a operator steruję kamerą.

    To pewno też będzie za chwilę za kilka stówek :)

    --
    pozdrawia Adam
    /najciekawsze zdjęcia to zdjęcia aparatów/

  • 9. Data: 2013-04-08 09:58:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > w sumie cena jest śmieszna. wyobrażam sobei teraz jakby to samo robić
    > poprzednią technologią i ile by kosztowało.

    No w tanich filmach to po prostu gostek biegnie z kamerą, a później się mówi
    że trzęsący się obraz ma budować nastrój :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-04-09 21:07:13
    Od: CichyBartko <c...@g...com>

    On 2013-04-08 09:58, Ergie wrote:
    > No w tanich filmach to po prostu gostek biegnie z kamerą, a później się
    > mówi że trzęsący się obraz ma budować nastrój :-)

    Spokojnie ;) dziś byle kotleciarz dysponuje stedicam:
    http://www.youtube.com/watch?v=3PFY6Wlf_QI
    http://en.wikipedia.org/wiki/Steadicam

    Czasami mam wrażenie że dla większości kino, fotografia, muzyka nie
    istniała przed erą cyfrą. Rozumiem to, bo dziś każdy sam sobie produkuję
    treść na miarę swoich możliwości. Pamiętam jak w okolicach pojawienia
    się 5D MkII wielu w tym i ja ;) wierzyło w przełom w branży filmowej /
    sztuce. No i stało się, dziś już nikt nie wstydzi się, mieć w ulubionych
    na facebook'u seriale, bądź same seriale.
    No i kotleciarze mają fajniejsze zabawki, szkoda że konkurencja większa,
    stawki mniejsze bądź w miejscu. Tym sam rentowność lekko spadła, ale co
    tam, co się pobawimy to nasze ;).

    --
    Pozdrawiam!
    http://takpatrze.cba.pl/